Εντός της εβδομάδας προκηρύσσεται ο διαγωνισμός προσφορών για την ακτοπλοϊκή σύνδεση μεταξύ Κύπρου – Ελλάδας, σύμφωνα με τον υφυπουργό ναυτιλίας Βασίλη Δημητριάδη.
Ο κ. Δημητριάδης συμμετείχε σε συνεδρία της επιτροπής οικονομικών για την παρουσίαση του προϋπολογισμού του υφυπουργείου ναυτιλίας.
Η ακτοπλοϊκή σύνδεση αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή από τον ερχόμενο Μάιο με τα δρομολόγια να είναι εβδομαδιαία κατά την καλοκαιρινή περίοδο και ανά δεκαπενθήμερο κατά τη χειμερινή περίοδο.
Οι ανάδοχοι, έχουν το περιθώριο να επιλέξουν ενδιάμεσο σταθμό, στην Κρήτη, στη Ρόδο ή αλλού, με ανάλογη διαφοροποίηση της επιχορήγησης που προβλέπεται να παραχωρηθεί για την υλοποίηση της ακτοπλοϊκής σύνδεσης.
Εξαιρουμένων των λιμενικών τελών, το μέγιστο κόμιστρο για μονή διαδρομή χωρίς καμπίνα, έχει καθοριστεί όπως αναφέρθηκε στα €50 και στα €80 το κόμιστρο διαδρομής μετ’ επιστροφής χωρίς καμπίνα. Στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται τα λιμενικά τέλη ενώ, υπάρχουν περαιτέρω διαβαθμίσεις κομίστρων, αναλόγως του εάν η διαδρομή είναι με καμπίνα, ή και με μεταφορά οχήματος.
Ο κ. Δημητριάδης, αναφέρθηκε εξάλλου στη συνεισφορά του τομέα της ναυτιλίας στο ΑΕΠ, αλλά και στο πλήγμα που έχει δεχθεί ο τομέας της κρουαζιέρας από την πανδημία.
Όπως ανέφερε, η συνεισφορά του τομέα της ναυτιλίας στο ΑΕΠ, φτάνει στο 7%. Σημείωσε ότι στην Κύπρο δρατηριοποιούνται 243 ναυτιλιακές εταιρείες οι οποίες απασχολούν 9 χιλ. εργαζομένους στη στεριά ενώ, σε πλοία υπό κυπριακή σημαία εργάζονται 55 χιλ. ναυτικοί.
Ο κ. Δημητριάδης, ανέφερε ότι η Λεμεσός είναι ο πρώτος ναυτιλιακός κόμβος στην Ευρώπη και ο τρίτος στον κόσμο.
Σε ότι αφορά την πανδημία, ο υφυπουργός επεσήμανε ότι έχει επηρεαστεί ο τομέας της κρουαζιέρας και πως με διαβήματα της Κύπρου έχουν επαναπατριστεί 5 χιλ. ναυτικοί, εξαιτίας της πανδημίας.
Αναφορά έκανε και στην έξοδο της Βρετανίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση, εκφράζοντας την εκτίμηση ότι το Brexit θα έχει θετικές επιπτώσεις για την Κύπρο στον τομέα της ναυτασφάλισης, των κρουαζιέρων και στην προσέλκυση σκαφών