Στη συγχώνευση των δύο εταιρειών που διαχειρίζονται τα πλοία μεταφοράς LNG του ομίλου στοχεύει η GasLog, συμφερόντων Πήτερ Λιβανού, όπως γνωστοποιήθηκε με σχετική δήλωση που κατατέθηκε στην Αμερικανική Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς (SEC).
Ειδικότερα, στη δήλωσή της η θυγατρική GasLog Partners γνωστοποίησε ότι η GasLog υπέβαλε στις 24 Ιανουαρίου μη δεσμευτική πρόταση για να αποκτήσει όλες τις κοινές μετοχές, τις οποίες δεν κατέχει ήδη. Το προσφερόμενο τίμημα είναι 7,70 δολάρια ανά κοινή μετοχή, συμπεριλαμβανομένης ειδικής διανομής 2,33 δολαρίων ανά μετοχή από την GasLog Partners, η οποία θα καταβληθεί στους μετόχους πριν από το κλείσιμο της προτεινόμενης συναλλαγής.
Σημειώνεται ότι η GasLog σήμερα ελέγχει περίπου το 30,2% των κοινών μετοχών της GasLog Partners και το 100% των «Class B units». Όπως αναφέρεται στο σχετικό κείμενο, το τίμημα των 7,70 δολαρίων ανά μετοχή αποτελεί 10,3% premium συγκριτικά με το κλείσιμο της μετοχής στη συνεδρίαση της 23ης Ιανουαρίου 2023 και 16,3% premium σε σχέση με τη σταθμισμένη κατά όγκο μέση τιμή της μετοχής κατά τις τελευταίες 30 ημέρες έως τις 23 Ιανουαρίου.
Όσο για τη δομή της συναλλαγής, στη δήλωση προς τη SEC επισημαίνεται ότι GasLog Partners και GasLog θα συγχωνευτούν, με την πρώτη να γίνεται πλήρως ιδιόκτητη θυγατρική της πρώτης.
Η συναλλαγή υπόκειται στους συνήθεις όρους κλεισίματος, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των κατόχων της πλειοψηφίας των κοινών μετοχών και στην προκήρυξη και στην πληρωμή του μερίσματος.
«Xρηματιστηριακή» στρατηγική
Υπενθυμίζεται ότι στη διάρκεια του 2021 ολοκληρώθηκε το deal συγχώνευσης της GasLog με τον ενεργειακό βραχίονα του επενδυτικού fund BlackRock, κίνηση που επέφερε και τη διαγραφή της μετοχής της εταιρείας από το αμερικανικό χρηματιστήριο.
Στον αντίποδα, η GasLog Partners παρέμεινε εισηγμένη, με κεφαλαιοποίηση ύψους 365,4 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με το marketwatch (στοιχεία μέχρι 25 Ιανουαρίου 2023).
Σύμφωνα με τις πρώτες αντιδράσεις των αναλυτών, μία πιθανή έγκριση της εξαγοράς των μετοχών της GasLog Partners από την GasLog θα σημάνει την αφαίρεση της μετοχής από το χρηματιστήριο, κάτι όμως που δεν έχει διευκρινιστεί ακόμη.
Εάν πάντως επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, η GasLog Partners θα γίνει η πέμπτη εταιρεία με στόλο LNG carriers που απομακρύνεται από τις δημόσιες χρηματαγορές τα τελευταία δύο χρόνια. Περισσότερα αναμένεται να γίνουν γνωστά κατά την ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων της εταιρείας, η οποία είναι προγραμματισμένη για σήμερα.
Στην έναρξη της συνεδρίασης στη Wall Street, πάντως, η μετοχή της GasLog Partners «σκαρφάλωσε» πάνω από 14%. Στοn στόλο της GasLog εντοπίζονται 25 LNG carriers, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων υπό ναυπήγηση μονάδων, ενώ σε αυτόν της GasLog Partners 14 πλοία.
Ο Πήτερ Λιβανός είναι από τους πρώτους που επένδυσαν στην αγορά μεταφοράς LNG, ενώ πρόσφατα αποφάσισε να κάνει ένα ακόμη καινοτόμο βήμα, δημιουργώντας την EcoLog, η οποία θα εστιάσει στη μεταφορά CO2.