12.8 C
Nicosia
Πέμπτη 30 Νοέμβριος 2023 | 22:11

Θεσσαλονίκη -Σμύρνη: Γιατί δεν «τράβηξε» η ακτοπλοϊκή – Ζημιές «βουνό» μέσα σε 50 μέρες

Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή γραμμή, όνειρο πολλών ακτοπλόων στο παρελθόν έγινε πράξη φέτος για 50 περίπου ημέρες αλλά η λειτουργία της ανεστάλη. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου η Levante Ferries με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna Di Levante.

Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων μέχρι νεωτέρας, αλλά δεν φαίνεται να καταθέτει τα όπλα καθώς στελέχη της χαρακτηρίζουν αυτή την πρώτη προσπάθεια ως «crash test».

Η «γραμμή φιλίας» όπως την χαρακτήρισε ο ιδρυτής της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, η γραμμή της θαλάσσιας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, της Ευρώπης με την Ασία, , ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου. Κάποιοι αντιμετώπισαν την προσπάθεια με σκεπτικισμό τόσο λόγω των ακριβών «λιμανιάτικων» της Σμύρνης όσο και του κλίματος που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις σχέσεις Τουρκίας-Ελλάδος με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.

Στην Σμύρνη πάντως το κλίμα ήταν φιλικό και περίσσευαν οι καλές διαθέσεις για την λειτουργία της γραμμής. Παρά τις προσπάθειες όμως τελικά η λειτουργία της γραμμής ανεστάλη. Είναι βέβαια γεγονός ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή (Οκτώβριος) και παράλληλα σε μια συγκυρία γενικά αρνητική λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, (αυτό αφορά το πλοίο) , γενικότερης οικονομικής στενότητας λόγω και της ενεργειακής κρίσης.

Οι «ζημιογόνοι» παράγοντες

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιπλέον παράγοντες που κατέστησαν το δρομολόγιο ιδιαίτερα ζημιογόνο, σε αυτή τη χρονική περίοδο, ήταν η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της χειμερινής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης καθώς φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς.

Επίσης κάποιο ρόλο κυρίως για επιβάτες από την Ελλάδα έπαιξε και η πρόσφατη έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη.

Πάντως έστω και κάτω από αυτές τι συνθήκες το πλοίο «έπιασε» κάποια στιγμή και τους 90 επιβάτες όπως επίσης και τα 36 φορτηγά οχήματα.

Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν τούρκοι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι VIP καμπίνες ήταν «πιασμένες» σε κάθε ταξίδι.

Η θέση της εταιρείας

Η εταιρεία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι όλα έγιναν «σύμφωνα με τον προγραμματισμό της» και στο πλαίσιο αυτό , «το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022».

Υπογραμμίζει ακόμη ότι από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών. Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.

Στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο όπως προαναφέρθηκε για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή Άνοιξη.

Να σημειωθεί πάντως ότι ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ο οποίος είναι και ο πράκτορας στης Levante Ferries στη Σμύρνη, με δηλώσεις του στο πρακτορείο Anadolu της Τουρκίας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης Σμύρνης- Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «ο κύριος λόγος για την απόφαση αναστολής είναι η έλλειψη υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τις διεθνείς χερσαίες μεταφορές θα έπρεπε να έχουν στηρίξει αυτή τη γραμμή».

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Γλυπτά Παρθενώνα: H πολύχρονη ιστορία διεκδίκησης των εμβληματικών αρχαιοτήτων

Περισσότερο από δύο αιώνες μετρά η ταραγμένη ιστορία αφαίρεσης των Γλυπτών του Παρθενώνα από το φυσικό τους περιβάλλον, με την πρόσφατη διπλωματική εμπλοκή μεταξύ...

Νέα κέρδη στο ΧΑΚ – Στις 132,43 μονάδες ο γενικός δείκτης

Νέα κέρδη κατέγραψε κατά την χρηματιστηριακή συνάντηση της Πέμπτης το ΧΑΚ. Ο Γενικός Δείκτης του ΧΑΚ έκλεισε στις 132,43 μονάδες και στο +0,11%. Ο Δείκτης...

Βουλή: Εγκρίθηκε συμπληρωματικός προϋπολογισμός για το ΧΑΚ – Αναμονή για την ιδιωτικοποίηση του

Η Ολομέλεια της Βουλής με 40 ψήφους υπέρ, δύο εναντίον και με τρεις αποχές, ενέκρινε συμπληρωματικό προϋπολογισμό για το Χρηματιστήριο Αξιών Κύπρου (ΧΑΚ), ύψους...

Γάζα: Ελεύθερες αφέθηκαν 2 γυναίκες- Βρίσκονται στο Ισραήλ (βίντεο)

Στο ισραηλινό έδαφος βρίσκονται οι δύο Ισραηλινές που κρατούνταν από τη Χαμάς και νωρίτερα παραδόθηκαν σε μέλη της Διεθνούς Επιτροπής του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ) στη Λωρίδα της...

Στο 6,5% η ανεργία στην ευρωζώνη

Σταθερό – στο 6,5%- σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο, διαμορφώθηκε στην ευρωζώνη τον Οκτώβριο το εποχικά προσαρμοσμένο ποσοστό ανεργίας, ενώ είναι μειωμένο σε σχέση με τον...

ΕΕ: Στο ποσό-ρεκόρ των 270 δισεκ. ευρώ οι αμυντικές δαπάνες το 2023

Σε ποσό ρεκόρ ανέρχονται οι συνολικές αμυντικές δαπάνες όλων των κρατών-μελών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, φτάνοντας περίπου τα 270 δισεκ. ευρώ το 2023. Αυτό σημείωσε ο πρόεδρος του...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

Nomisma Test

FREE
VIEW