15.7 C
Nicosia
Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023 | 17:06

Θεσσαλονίκη -Σμύρνη: Γιατί δεν «τράβηξε» η ακτοπλοϊκή – Ζημιές «βουνό» μέσα σε 50 μέρες

Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή γραμμή, όνειρο πολλών ακτοπλόων στο παρελθόν έγινε πράξη φέτος για 50 περίπου ημέρες αλλά η λειτουργία της ανεστάλη. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου η Levante Ferries με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna Di Levante.

Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων μέχρι νεωτέρας, αλλά δεν φαίνεται να καταθέτει τα όπλα καθώς στελέχη της χαρακτηρίζουν αυτή την πρώτη προσπάθεια ως «crash test».

Η «γραμμή φιλίας» όπως την χαρακτήρισε ο ιδρυτής της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, η γραμμή της θαλάσσιας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, της Ευρώπης με την Ασία, , ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου. Κάποιοι αντιμετώπισαν την προσπάθεια με σκεπτικισμό τόσο λόγω των ακριβών «λιμανιάτικων» της Σμύρνης όσο και του κλίματος που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις σχέσεις Τουρκίας-Ελλάδος με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.

Στην Σμύρνη πάντως το κλίμα ήταν φιλικό και περίσσευαν οι καλές διαθέσεις για την λειτουργία της γραμμής. Παρά τις προσπάθειες όμως τελικά η λειτουργία της γραμμής ανεστάλη. Είναι βέβαια γεγονός ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή (Οκτώβριος) και παράλληλα σε μια συγκυρία γενικά αρνητική λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, (αυτό αφορά το πλοίο) , γενικότερης οικονομικής στενότητας λόγω και της ενεργειακής κρίσης.

Οι «ζημιογόνοι» παράγοντες

Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιπλέον παράγοντες που κατέστησαν το δρομολόγιο ιδιαίτερα ζημιογόνο, σε αυτή τη χρονική περίοδο, ήταν η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της χειμερινής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης καθώς φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς.

Επίσης κάποιο ρόλο κυρίως για επιβάτες από την Ελλάδα έπαιξε και η πρόσφατη έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη.

Πάντως έστω και κάτω από αυτές τι συνθήκες το πλοίο «έπιασε» κάποια στιγμή και τους 90 επιβάτες όπως επίσης και τα 36 φορτηγά οχήματα.

Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν τούρκοι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι VIP καμπίνες ήταν «πιασμένες» σε κάθε ταξίδι.

Η θέση της εταιρείας

Η εταιρεία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι όλα έγιναν «σύμφωνα με τον προγραμματισμό της» και στο πλαίσιο αυτό , «το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022».

Υπογραμμίζει ακόμη ότι από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών. Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.

Στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο όπως προαναφέρθηκε για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή Άνοιξη.

Να σημειωθεί πάντως ότι ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ο οποίος είναι και ο πράκτορας στης Levante Ferries στη Σμύρνη, με δηλώσεις του στο πρακτορείο Anadolu της Τουρκίας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης Σμύρνης- Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «ο κύριος λόγος για την απόφαση αναστολής είναι η έλλειψη υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τις διεθνείς χερσαίες μεταφορές θα έπρεπε να έχουν στηρίξει αυτή τη γραμμή».

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Τουρκία: Πάνω από 900 παραβιάσεις σε έναν μήνα – Γιατί «καίγεται» για τα F16 ο Ερντογάν

Κλιμακώνει την εμπρηστική ρητορική σε βάρος της  Ελλάδας, ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν,  που βλέπει πως προεκλογικά, τίποτα δεν πάει όπως θα ήθελε, τουλάχιστον ως προς...

Masterworks: Το νέο χρηματιστήριο έργων τέχνης

Ένας πρίγκιπας του Λιχτενστάιν και μια ομάδα στελεχών επενδυτικής τραπεζικής δημιουργούν ένα «χρηματιστήριο έργων τέχνης», ποντάροντας στο ότι επενδυτές θα αγκαλιάσουν τους πίνακες ως...

Σεισμός στο Ιράν: Τουλάχιστον 3 νεκροί – Ξεπερνούν τους 300 οι τραυματίες

Τουλάχιστον τρεις άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 300 και πλέον τραυματίστηκαν από τον σεισμό των 5,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ που έπληξε χθες...

Πακιστάν: Σκάφος ανατράπηκε σε λίμνη – 10 παιδιά νεκρά

Δέκα παιδιά ανασύρθηκαν νεκρά σήμερα, όταν το σκάφος στο οποίο επέβαιναν ανατράπηκε σε λίμνη στο βορειοδυτικό Πακιστάν, σύμφωνα με αξιωματούχο της τοπικής αστυνομίας. Σύμφωνα...

Ο βασιλιάς Κάρολος ανοίγει περισσότερο το Μπάκιγχαμ στους επισκέπτες

Ο Βρετανός Βασιλιάς Κάρολος Γ’ θέλει να καταστήσει  τα Ανάκτορα του Μπάκιγχαμ και άλλες βασιλικές κατοικίες πιο προσιτές στο κοινό, γράφει η Telegraph. Σύμφωνα...

Ρέθυμνο: Αιματηρή συμπλοκή – Αστυνομικός πυροβόλησε κατά 27χρονου που τον μαχαίρωσε

Αιματηρή συμπλοκή σημειώθηκε τα ξημερώματα έξω από μπαρ στο Ρέθυμνο. Το περιστατικό, στο οποίο ενεπλάκησαν μία παρέα νεαρών και ένας αστυνομικός σημειώθηκε λίγο μετά...

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

Nomisma Test

FREE
VIEW