Σε τριπλασιασμό της προγραμματισμένης επένδυσής της σε ένα νέο εργοστάσιο μπαταριών στις ΗΠΑ προχωρά η Toyota, καθώς από 1,29 δισεκατομμύρια δολάρια αποφάσισε να διαθέσει 3,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Η απόφαση αυτή ελήφθη εν μέρει και ως απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση των καταναλωτών για ηλεκτρικά οχήματα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη.
Ο κατασκευαστής μπαταριών Panasonic θα είναι συνεργάτης στο εργοστάσιο Liberty της Βόρειας Καρολίνας μέσω της κοινοπραξίας Prime Planet Energy & Solutions με την Toyota, σύμφωνα με τον Νορμ Μπαφούνο, ανώτερο αντιπρόεδρο κατασκευής και μηχανικής μετάδοσης κίνησης στην Toyota Motor της Βόρειας Αμερικής.
Το εργοστάσιο του Liberty πρόκειται να ανοίξει το 2025. Η PPES θα παρέχει τεχνογνωσία στην τεχνολογία και τον εξοπλισμό κατασκευής μπαταριών, όπως είπε ο Μπαφούνο σε συνέντευξή του.
Κοινοπραξία Panasonic – Tesla
Η Panasonic έχει επίσης μια κοινοπραξία κατασκευής μπαταριών με την Tesla στη Νεβάδα και πρόσφατα ανακοίνωσε σχέδια για την κατασκευή ενός εργοστασίου 4 δισεκατομμυρίων δολαρίων στο Κάνσας που αναμένεται να προμηθεύει με μπαταρίες την Tesla και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Όταν η Toyota ανακοίνωσε την αρχική επένδυση ύψους 1,29 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το περασμένο φθινόπωρο, η Βόρεια Καρολίνα είπε ότι το κράτος θα ενίσχυε την αποζημίωση στην Toyota κατά 315 εκατομμύρια δολάρια εάν η επένδυση της εταιρείας ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια δολάρια.
Η Toyota σχεδιάζει τώρα να προσθέσει δύο γραμμές παραγωγής που θα αφορούν στην κατασκευή μπαταριών για πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στο εργοστάσιο Liberty, επιπλέον των τεσσάρων γραμμών που είχαν αρχικά προγραμματιστεί για την κατασκευή μικρότερων μπαταριών για υβριδικά οχήματα όπως το Toyota Prius, σύμφωνα με το στέλεχος της Toyota Motor Νorth America.
Aρχικά, το εργοστάσιο θα κατασκευάζει μπαταρίες ιόντων λιθίου χρησιμοποιώντας σχετικά συμβατική τεχνολογία ηλεκτροδίων – ένα μείγμα νικελίου, κοβαλτίου και μαγγανίου για την κάθοδο και γραφίτη για την άνοδο. Αλλά νεότερες τεχνολογίες, συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρολυτών στερεάς κατάστασης, θα μπορούσαν να εισαχθούν με την πάροδο του χρόνου.
Το υψηλότερο ποσοστό επένδυσης για το εργοστάσιο Liberty ακολουθεί την πρόσφατη ψήφιση του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ, ο οποίος παρέχει κίνητρα για τους κατασκευαστές και εκπτώσεις φόρου στους καταναλωτές με στόχο την ενίσχυση του τοπικού «μείγματος» οχημάτων με ηλεκτρικά οχήματα.