Η Κομισιόν επιχειρεί να βάλει φρένο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής παραγωγής, που απειλούν να κατακλύσουν την ευρωπαϊκή αγορά, σε πολύ χαμηλές τιμές.
Η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε έρευνα για να διαπιστώσει εάν θα έπρεπε να επιβάλει αυξημένους δασμούς και έχει στη διάθεσή της έως και 13 μήνες για να εκδώσει την ετυμηγορία της.
Η Κίνα έχει αποκτήσει σαφές προβάδισμα έναντι της Ευρώπης, καθώς έχει την πρωτοκαθεδρία στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Κίνα διαθέτει πλήθος κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων που υποστηρίζονται από κυβερνητικά κίνητρα, τόσο στη βιομηχανία όσο και στους καταναλωτές.
«Οι παγκόσμιες αγορές έχουν πλέον πλημμυρίσει από φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και η τιμή τους διατηρείται τεχνητά χαμηλά από τις τεράστιες κρατικές επιδοτήσεις», δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην τελευταία της ομιλία για την «Κατάσταση της Ένωσης» στο Στρασβούργο.
Οι Γάλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων δεν φαίνεται να χάνουν και πολλά από μια ενδεχόμενη αύξηση των τελωνειακών δασμών καθώς απουσιάζουν από την κινεζική αγορά. Σε αντίθεση, οι Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες πραγματοποιούν μεταξύ 30 και 40% των παγκόσμιων πωλήσεων τους στην Κίνα, με αποτέλεσμα η Γερμανία να εξαρτάται πολύ από την κινεζική αγορά.
Η Ε.Ε επιδιώκει να μειώσει την εξάρτηση της από τη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο, καθώς οι εντάσεις μεταξύ Κίνας και Ε.Ε φέρεται να έχουν αυξηθεί και λόγω των στενότερων δεσμών του Πεκίνου με τη Μόσχα μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.
Η Κίνα πιστεύει πως η προσέγγιση της Ε.Ε θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις οικονομικές και εμπορικές σχέσεις των δύο πλευρών.