Το 2020, η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) εξήγαγε περίπου 5,2 εκατομμύρια αυτοκίνητα (βενζίνη, ντίζελ, ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα), ενώ 3 εκατομμύρια αυτοκίνητα εισήχθησαν.
Σύμφωνα με την σημερινή ανακοίνωση της Eurostat τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των εξαγόμενων αυτοκινήτων (64% των εξαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ ), ακολουθούμενα από αυτοκίνητα ντίζελ (22%) και ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (14%).
Όσον αφορά τις εισαγωγές, τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν πάνω από το ήμισυ των εισαγωγών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ (53%), ακολουθούμενα από ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα (30%) και αυτοκίνητα ντίζελ (18%).
Πρόσφατες τάσεις στο εμπόριο αυτοκινήτων στο προσκήνιο
Παρά τη γενική μείωση του εμπορίου, μετά τα περιοριστικά μέτρα που ελήφθησαν ως απάντηση στην επιδημία COVID-19, οι εξαγωγές και οι εισαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της ΕΕ συνέχισαν να αυξάνονται σταδιακά. Σε σύγκριση με το 2017, οι εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εκτός ΕΕ σημείωσαν σχεδόν πενταπλάσια αύξηση από 150 χιλιάδες εξαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 725 χιλιάδες το 2020, ενώ οι εισαγωγές εκτός ΕΕ σχεδόν τριπλασιάστηκαν από 301 χιλιάδες εισαγόμενα αυτοκίνητα το 2017 σε 892 χιλ. το 2020.
Στη σχετική ανακοίνωση γίνεται ιδιαίτερη μνεία στην εισαγωγή των 725 χιλιάδων ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων: σχεδόν τα μισά από αυτά ήταν υβριδικά non plug in (49%), ενώ περίπου το ένα τέταρτο το καθένα ήταν ηλεκτρικά (27%) ή υβριδικά plug-in (24 %).
Από τα 892 χιλιάδες εισαγόμενα ηλεκτρικά και υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα μισά ήταν υβριδικά non plug-in (50%), το ένα τρίτο ήταν ηλεκτρικά (34%) και τα plug-in υβριδικά αντιστοιχούσαν στο υπόλοιπο μερίδιο (16%).
Το 2020, οι κύριοι προορισμοί για τις εξαγωγές ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο (αντιπροσωπεύει το 39% των εξαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενο από τις Ηνωμένες Πολιτείες (16%), τη Νορβηγία (10%) και την Κίνα (9%) .
Σχεδόν το ήμισυ των ηλεκτρικών και υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων εισήχθη στην ΕΕ από την Ιαπωνία και τις Ηνωμένες Πολιτείες (το καθένα αντιπροσωπεύει το 23% των εισαγόμενων αυτοκινήτων), ακολουθούμενη από τη Νότια Κορέα (15%), το Ηνωμένο Βασίλειο (14%), την Τουρκία (10 %) και Κίνα (9%).
ΠΗΓΗ: ΟΤ