Μείωση πωλήσεων κατά 29,4% στα 95,88 εκατ. ευρώ, λόγω της συνεχιζόμενης επίδρασης των περιορισμών που σχετίζονται με την Covid-19 και των αρνητικών επιπτώσεων από τις συναλλαγματικές ισοτιμίες ανακοίνωσε η Frigoglass ΦΡΙΓΟ η οποία διατήρησε το περιθώριο EBITDA στα επίπεδα του περυσινού τριμήνου.
Τα κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε 14,44 εκατ. ευρώ από 20,5 εκατ. ευρώ στο αντίσοτιχο διάστημα του 2020 και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,2 εκατ. ευρώ από 4,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα μειωμένα κατά 72,8%.
Στα θετικά προσμετράται και η διατήρηση της ρευστότητας σε επαρκή επίπεδα, 62 εκατ. ευρώ σε ταμειακά διαθέσιμα και 13 εκατ. ευρώ σε διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές για την κάλυψη του κόστους χρηματοδότησης και των απαιτήσεων σε κεφάλαιο κίνησης το 2021. Η εταιρεία προβλέπει αύξηση πωλήσεων στο β’ τρίμηνο ενώ ανακοίνωσε επίσης την επιτυχημένη επέκταση της Frigoserve στην Ελβετία στο τέλος του τριμήνου και την έναρξη των εργασιών ανακατασκευής ενός κλιβάνου στη Νιγηρία τον Μάρτιο.
Ο Νίκος Μαμουλής, Διευθύνων Σύμβουλος της Frigoglass, σχολίασε σχετικά ότι όπως ήταν αναμενόμενο, τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου είναι ενδεικτικά των συνεχιζόμενων επιπτώσεων της πανδημίας, αν και παρατηρείται σταδιακή βελτίωση των τάσεων. “Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την ισχυρή ανάκαμψη του όγκου πωλήσεων στον κλάδο Υαλουργίας στη Δυτική Αφρική και την επιτυχημένη υλοποίηση της εμπορικής στρατηγικής μας, που είχε ως αποτέλεσμα την αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ασία και τη σύναψη νέων συνεργασιών για τη Frigoserve. Παρά τη μεγάλη αβεβαιότητα που υπάρχει σχετικά με τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τον ρυθμό και την κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης, πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε αύξηση πωλήσεων και βελτίωση του περιθωρίου EBITDA το 2021, πρόσθεσε.
Επιχειρηματική προοπτική
Η διοίκηση σημειώνει ότι εξακολουθεί να υπάρχει σημαντική αβεβαιότητα όσον αφορά στη διάρκεια της πανδημίας και στον ρυθμό και στην κλίμακα της οικονομικής ανάκαμψης. Αναμένει ωστόσο αύξηση των παραγγελιών για επαγγελματικά ψυγεία κατά τη διάρκεια του έτους, λόγω της βελτίωσης των τάσεων κατανάλωσης αναψυκτικών και ποτών στα κανάλια άμεσης κατανάλωσης, μετά από τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και τους αυξημένους ρυθμούς εμβολιασμού. Η επιταχυνόμενη αύξηση του όγκου πωλήσεων των γυάλινων φιαλών στη Νιγηρία είναι ενθαρρυντική και αναμένεται η δυναμική της αύξησης να ενισχυθεί τα επόμενα τρίμηνα. Με βάση τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς καθώς και τη χαμηλή συγκριτική βάση, αναμένεται ότι οι πωλήσεις του ομίλου θα αυξηθούν το δεύτερο τρίμηνο του έτους, παρουσιάζοντας άνοδο και στους δύο κλάδους.
Τον Μάιο ξεκινούν παραδόσεις του επαγγελματικού ψυγείου αποκλειστικής σχεδίασης ICOOL II της Coca-Cola. Η εστίαση της εταιρείας στην επέκταση της πελατειακής βάσης και στην ενίσχυση του δικτύου διανομέων άρχισε να αποφέρει οφέλη στην Ασία, με την Ινδία να καταγράφει ισχυρή επίδοση το πρώτο τρίμηνο, λόγω της αύξησης του μεριδίου αγοράς. Η έναρξη της δραστηριότητας της Frigoserve στην Ελβετία τον Μάρτιο καταδεικνύει την προσήλωση του ομίλου στη δημιουργία νέων ροών εσόδων το 2021, ενώ παράλληλα ευνοεί την εδραίωση της Frigoglass στη δυτική Ευρώπη τα επόμενα χρόνια.
Το 2021, αναμένεται επίσης αύξηση του περιθωρίου λειτουργικού κέρδους του κλάδου της Υαλουργίας. Οι κεφαλαιακές δαπάνες για το 2021 θα είναι περίπου 15 εκατ. ευρώ, σύμφωνες με την προηγούμενη εκτίμηση της διοίκησης. Η διαχείριση της ρευστότητας παραμένει μία από τις προτεραιότητες. Με 62,2 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα και 13 εκατ. ευρώ διαθέσιμες πιστωτικές γραμμές στα τέλη Μαρτίου, διαθέτει επαρκή ρευστότητα για να ανταποκριθούμε στο κόστος χρηματοδότησης και τις απαιτήσεις κεφαλαίου κίνησης το 2021.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr