Τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση κατά την περίοδο της πανδημίας της νόσου COVID-19 διερευνά ο συλλογικός τόμος με τίτλο «The Power of Technology in School Leadership during COVID-19» (εκδόσεις Springer) που μόλις κυκλοφόρησε. Τον τόμο επιμελήθηκαν η Δρ Νίκλεια Ετεοκλέους, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια στο Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Frederick, και ο Δρ Αντώνιος Καφά, Επίκουρος Καθηγητής στο Ανοιχτό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Οι εργασίες του συλλογικού τόμου εστιάζουν στις προκλήσεις με τις οποίες βρέθηκαν αντιμέτωποι/ες οι διευθυντές και διευθύντριες σχολείων κατά την περίοδο της πανδημίας, και διερευνούν πώς η πανδημία υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης κατά τη συγκεκριμένη περίοδο. Ποιος ήταν ο ρόλος των διευθυντών/τριών σχολείων σε αυτή τη διαδικασία; Πότε ήταν αποτελεσματική η χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών και σε ποιες περιπτώσεις εμποδίστηκε; Ποιες ικανότητες και δεξιότητες επέδειξαν οι διευθυντές/τριες και τι πρακτικές εφάρμοσαν; Στον συλλογικό τόμο συμμετέχουν με εργασίες τους εγνωσμένου κύρους ακαδημαϊκοί και ερευνητές/τριες από την Κύπρο και τον διεθνή χώρο (Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία), που έχουν μελετήσει την περίοδο της πανδημίας και τις συνέπειές της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ανάμεσά τους η Δρ Όλγα Λύρα και ο Καθηγητής Άγγελος Ροδαφηνός, μέλη του ακαδημαϊκού προσωπικού του Πανεπιστημίου Frederick.
«Βλέπουμε ήδη πως όλο και περισσότερο οι νέες τεχνολογίες γίνονται αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι εργασίες που περιλαμβάνονται σε αυτή την έκδοση καταδεικνύουν πόσο καθοριστικός είναι ο ρόλος των διευθυντών και διευθυντριών ως εκπαιδευτικών ηγετών στην ενσωμάτωση και αξιοποίηση της τεχνολογίας στα σχολεία, έχοντας μελετήσει τη μεγάλη εμπειρία της πανδημίας και τις προκλήσεις που προέκυψαν», σημειώνει η Δρ Νίκλεια Ετεοκλέους, γνωστικό αντικείμενο της οποίας είναι η Εκπαιδευτική Τεχνολογία. Στα ερευνητικά ενδιαφέροντα της Δρος Ετεοκλέους περιλαμβάνεται η ενσωµάτωση των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία ως εργαλείων μάθησης ενώ χάρη στην επιστημονική της κατάρτιση για την αξιοποίηση της Ψηφιακής Τεχνολογίας στην εκπαίδευση και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, είναι επικεφαλής του Teaching Academy, μιας πρωτοβουλίας της κοινοπραξίας Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων EU-CONEXUS, στην οποία συμμετέχει το Πανεπιστήμιο Frederick. Στόχος της εν λόγω Ακαδημίας είναι η ενσωμάτωση νέων και αναδυόμενων τεχνολογιών στα προγράμματα των εννέα ευρωπαϊκών πανεπιστημίων που συμμετέχουν στην κοινοπραξία, και η υιοθέτηση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας και μελλοντικών δεξιοτήτων στην εκπαιδευτική διαδικασία.