Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η προσπάθεια των Μόνιμων Αντιπροσώπων των κρατών μελών σε σύνθεση COREPER το βράδυ της Δευτέρας για συμφωνία στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου πάνω από την οποία θα απαγορεύεται η ασφάλιση και άλλες υπηρεσίες στη μεταφορά του μέσω πλοίων με σημαία της ΕΕ σε τρίτες χώρες.
Το μέτρο, το οποίο αποτελεί πρωτοβουλία των G7, έχει συμφωνηθεί να εφαρμοστεί στις 5 Δεκεμβρίου από τις επτά μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου (Ηνωμένες Πολιτείες, Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Ιαπωνία) μαζί με την Ευρωπαϊκή Ένωση ευρύτερα.
Το Συμβούλιο της ΕΕ ενέκρινε στις αρχές Οκτωβρίου το νομικό πλαίσιο, στο πλαίσιο της συμφωνίας για το όγδοο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας για την εισβολή στην Ουκρανία, ώστε το μέτρο να μπορεί να εφαρμοστεί ταυτόχρονα με τη μερική απαγόρευση της εισαγωγής ρωσικού πετρελαίου μέσω αγωγών στην ΕΕ.
Ωστόσο, η πρόταση για ορισμό του ανώτατου ορίου στα 65 με 70 δολάρια σε επίπεδο G7 την οποία παρουσίασε η Κομισιόν στα κράτη μέλη την περασμένη εβδομάδα συνάντησε τις διαφωνίες της Πολωνίας, της Λιθουανίας και της Εσθονίας, οι οποίες ζήτησαν χαμηλότερο πλαφόν, ώστε να περιοριστούν τα κέρδη της Ρωσίας από τις πωλήσεις πετρελαίου.
Ανησυχίες είχαν εκφράσει και η Κύπρος, η Ελλάδα και η Μάλτα, χώρες με μεγάλο ναυτιλιακό τομέα, ζητώντας αρχικά είτε υψηλότερο πλαφόν είτε επιπρόσθετες διασφαλίσεις και αποζημιώσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες οι ναυτιλιακές χώρες έχουν δηλώσει πως ικανοποιούνται με επιπρόσθετες διασφαλίσεις.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον κοινοτικό Τύπο, η Κομισιόν επανήλθε με πρόταση για πλαφόν στα 62 δολάρια το βαρέλι, η οποία απορρίφθηκε από την Εσθονία και την Πολωνία.
Σύμφωνα με τα ίδια δημοσιεύματα, η Πολωνία έχει ζητήσει το πλαφόν να συνδεθεί με ένα ένατο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας, για το οποίο αναμένεται να ξεκινήσουν διαβουλεύσεις με την Κομισιόν τις επόμενες ημέρες.