Πάνω από το 20% του υγροποιημένου φυσικού αερίου της Ρωσίας που φτάνει στην Ευρώπη αποστέλλεται εκ νέου σε άλλα μέρη του κόσμου. Πρόκειται για μια πρακτική που ενισχύει τα έσοδα της Μόσχας παρά τις προσπάθειες της ΕΕ να τα περιορίσει ως απάντηση στην ευρείας κλίμακας εισβολή στην Ουκρανία.
Οπως μεταδίδουν οι Financial Times, ενώ τα συμβόλαια για τη λεγόμενη μεταφόρτωση ρωσικού LNG έχουν απαγορευτεί στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία, δεδομένα από το 2023 υποδηλώνουν ότι αποστολές ρωσικού αερίου μεταφέρονται τακτικά μεταξύ δεξαμενόπλοιων στο Βέλγιο, τη Γαλλία και την Ισπανία πριν εξαχθούν σε αγοραστές σε άλλες ηπείρους.
Οι μεταφορές πλοίων είναι ζωτικής σημασίας για τη Ρωσία καθώς προσπαθεί να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τον στόλο της. Η μεταφόρτωση πραγματοποιείται συνήθως μεταξύ ρωσικών δεξαμενόπλοιων «κατηγορίας πάγου» που χρησιμοποιούνται για να εκτελούν δρομολόγια μεταξύ της χερσονήσου Γιαμάλ και της βορειοδυτικής Ευρώπης και κανονικών τάνκερ LNG που στη συνέχεια ταξιδεύουν σε άλλα λιμάνια, απελευθερώνοντας τα πλοία κατηγορίας πάγου για να επιστρέψουν βόρεια.
Τα λιμάνια στο Βέλγιο, την Ισπανία και τη Γαλλία εξακολουθούν να λαμβάνουν σημαντικούς όγκους από το εργοστάσιο της Σιβηρίας Yamal LNG, του οποίου οι μεγαλύτεροι μέτοχοι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία παραγωγής φυσικού αερίου της Ρωσίας Novatek, η China National Petroleum Corporation και η γαλλική ενεργειακή εταιρεία TotalEnergies.