Την προώθηση σειράς ενεργειών και μέτρων εντός του έτους με στόχο την ενδυνάμωση και προστασία του καταναλωτή, ανακοίνωσε η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας.
Σε ανακοίνωσή της με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή, η υπηρεσία αναφέρεται στην προώθηση νομοθετικού πλαισίου και στην ετοιμασία ψηφιακού εργαλείου παρουσίασης των τιμών βασικών καταναλωτικών προϊόντων.
Παράλληλα αναφέρει ότι προχωρεί στην εντατικοποίηση της εκπαίδευσης και ενημέρωσης των επιχειρήσεων, με στόχο την συμμόρφωσή τους με τη νομοθεσία και τη διασφάλιση των συμφερόντων των καταναλωτών.
Ακόμα σημειώνει ότι συνεχίζει την υποστήριξη του έργου των σχολείων σε ό,τι αφορά στην εκπαίδευση των παιδιών σε θέματα καταναλωτικής αγωγής, με τη διενέργεια εκπαιδευτικών διαλέξεων.
Επίσης, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή παροτρύνει τους καταναλωτές να αξιοποιήσουν τα μέσα που διαθέτουν, να είναι προσεχτικοί στις αγορές τους, να ενημερώνονται και να διεκδικούν τα δικαιώματά τους.
Όπως αναφέρεται στις ανακοίνωση, στις οικονομικές και κοινωνικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές καθημερινά, τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν οι σοβαρές επιπτώσεις παγκόσμιων κρίσεων, όπως η πανδημική και η ενεργειακή, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους διαβίωσης, επηρεάζοντας άμεσα τις δυνατότητές τους και την οικονομική τους συμπεριφορά.
«Η φετινή Παγκόσμια Ημέρα Καταναλωτή, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 15 Μαρτίου, μας καλεί σε επαγρύπνηση και στοχευμένη δράση όσον αφορά στις πρόσθετες ενέργειες και τα μέτρα που πρέπει να λάβουμε όλοι μας ως καταναλωτές, για να εξέλθουμε από αυτή την κατάσταση πιο δυνατοί και πιο προετοιμασμένοι», προστίθεται.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή, σημειώνει εργάζεται μεθοδικά και συστηματικά με στόχο την ενίσχυση της προστασίας των καταναλωτών και, ταυτόχρονα, την ενδυνάμωσή τους.