Συνολικά 48 προϊόντα, μεταξύ τους είδη παιδικής ένδυσης και παιχνίδια, που παρουσιάζουν κίνδυνο για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών έχουν κοινοποιηθεί στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Ταχείας Ανταλλαγής Πληροφοριών για Επικίνδυνα Προϊόντα (RAPEX) κατά το τελευταίο επταήμερο. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (ΥΠΚ) του Υπουργείου Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας, τα προϊόντα αυτά εντοπίστηκαν στις αγορές διαφόρων κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συγκεκριμένα, η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή δημοσιεύει λεπτομέρειες για 17 προϊόντα που αφορούν παιδιά, εκ των οποίων τα 14 (1-14 στη λίστα) έχουν αξιολογηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ως προϊόντα σοβαρού κινδύνου, ενώ τα υπόλοιπα τρία προϊόντα (15-17 στη λίστα) έχουν αξιολογηθεί ως χαμηλότερου κινδύνου. Η λίστα με τα εν λόγω είδη παιδικής ένδυσης και παιχνίδια, βρίσκεται ΕΔΩ.
Επιπρόσθετα, στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι άλλα 14 μη ασφαλή προϊόντα αφορούν στο Τμήμα Φαρμακευτικών Υπηρεσιών, 11 στο Τμήμα Οδικών Μεταφορών, τέσσερα στο Τμήμα Επιθεώρησης Εργασίας και δύο στο Τμήμα Ηλεκτρομηχανολογικών Υπηρεσιών.
Σημειώνεται ότι η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί τους εισαγωγείς, διανομείς, πωλητές που τυχόν διαθέτουν τέτοια προϊόντα να σταματήσουν αμέσως την διάθεσή τους και να ειδοποιήσουν την Υπηρεσία.
Η Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή καλεί, επίσης, τους καταναλωτές σε περίπτωση που κατέχουν τα πιο πάνω προϊόντα να σταματήσουν να τα χρησιμοποιούν και να τα επιστρέψουν στον πωλητή, δηλαδή στο κατάστημα από το οποίο τα έχουν προμηθευτεί και παράλληλα να την ενημερώσουν σχετικά.
Σημειώνεται, ακόμα, ότι, σύμφωνα με τον περί Προστασίας του Καταναλωτή Νόμο του 2021, σε περίπτωση αγοράς μη ασφαλούς προϊόντος, ο καταναλωτής δικαιούται σε αντικατάσταση του προϊόντος, ώστε το προϊόν να είναι σύμφωνο προς τους όρους της σύμβασης πώλησης. Αν αυτό δεν είναι εφικτό, τότε ο καταναλωτής δικαιούται να υπαναχωρήσει, δηλαδή να επιστρέψει το προϊόν στον πωλητή και να λάβει πίσω το πλήρες ποσό που πλήρωσε. Υπενθυμίζεται ότι τα πιο πάνω δικαιώματα ισχύουν για περίοδο 2 ετών από την αρχική παράδοση του προϊόντος στον καταναλωτή και ότι την αποκλειστική ευθύνη έναντι του καταναλωτή έχει πάντα ο τελικός πωλητής.
Προστίθεται ότι στην περίπτωση που ο πωλητής αρνείται να ανταποκριθεί στα πιο πάνω δικαιώματα του καταναλωτή, καλείται ο καταναλωτής να υποβάλει γραπτώς το παράπονό του μέσω της ιστοσελίδας της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή (www.consumer.gov.cy).
Για πληροφορίες ή καταγγελίες, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν με την Υπηρεσία μέσω της ιστοσελίδας www.consumer.gov.cy ή στη Γραμμή Καταναλωτή 1429, στα Κεντρικά Γραφεία Λευκωσίας 22200926/22200925/22200923, στο Επαρχιακό Γραφείο Λεμεσού 25819150, στο Επαρχιακό Γραφείο Πάφου 26804613 ή στο Επαρχιακό Γραφείο Λάρνακας/Αμμοχώστου 24816160.