Οι πωλήσεις της Hermès εκτινάχθηκαν καθώς οι πλούσιοι αγοραστές στις ΗΠΑ και την Ευρώπη εξάντλησαν τα αποθέματά της για τις εμβληματικές τσάντες Birkin και Kelly της γαλλικής luxury εταιρείας. Η ανάπτυξη στην Αμερική, μάλιστα, ξεπέρασε τις εκτιμήσεις, ενώ οι επιδόσεις στην Ασία-Ειρηνικό εκτός της Ιαπωνίας ήταν αντίστοιχες.
Τα έσοδα αυξήθηκαν κατά περίπου 16% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες το τρίτο τρίμηνο, ανέφερε η Hermès International σε ανακοίνωσή της την Τρίτη, ξεπερνώντας τις εκτιμήσεις των αναλυτών για κέρδη που θα έφταναν στο 13%.
Ο γαλλικός οίκος ειδών πολυτελείας που εξειδικεύεται στο δέρμα, στο μετάξι και το κασμίρι από το 1836, όταν έκανε τα πρώτα της βήματα ως μια εταιρία κατασκευής σελών και άλλων ειδών ιππασίας, σήμερα φαίνεται πια πως έχει ξεπεράσει κατά πολύ σε απόδοση άλλους ομίλους πολυτελείας. Το luxury brand επωφελήθηκε από την ανθεκτική ζήτηση, ακόμη και όταν η ανάπτυξη σε μεγάλο μέρος του κλάδου επιβραδύνθηκε. Η περιορισμένη παραγωγική του ικανότητα, ωστόσο, δημιουργεί ένα πλήθος παραγγελιών για τις πολύτιμες τσάντες του, Birkin και Kelly, παρά το υψηλό αντίτιμό τους.
Παίζει μπάλα μόνη της
Η Hermès βρίσκεται «σε ένα δικό του πρωτάθλημα», επισήμανε ο Thomas Chauvet, αναλυτής της Citigroup. «Ο οίκος επωφελείται από ένα μεγάλο μερίδιο πιστών πελατών με υψηλής ποιότητας δημογραφικά χαρακτηριστικά», πρόσθεσε. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο έως και 3,3% στο Παρίσι την Τρίτη, ενώ φέτος έχουν κερδίσει περίπου 19%.
Με αγοραία αξία 181 δισεκατομμυρίων ευρώ, είναι τριπλάσια από αυτή της Kering, ιδιοκτήτριας σημάτων όπως Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Creed και Alexander McQueen. Ο όμιλος πολυτελείας LVMH – του οποίου τα εμπορικά σήματα περιλαμβάνουν τη Louis Vuitton και τον Christian Dior – ανέφερε απογοητευτικές τριμηνιαίες πωλήσεις νωρίτερα αυτόν τον μήνα, καθώς οι αγοραστές περιόρισαν τις δαπάνες για κονιάκ υψηλής ποιότητας και ακριβές τσάντες.
Οι γεωπολιτικές εξελίξεις
«Οι πωλήσεις στην Κίνα, την Ταϊβάν, το Χονγκ Κονγκ και το Μακάο ήταν «ισχυρές» και συγκρίνονται με ένα επίσης ιδιαίτερα ισχυρό τρίμηνο πέρυσι», δήλωσε ο Οικονομικός Διευθυντής Eric du Halgouet. Και όλα αυτά ενώ η εταιρεία δεν προβλέπει προς το παρόν επιστροφή στην Ευρώπη Κινέζων τουριστών, οι οποίοι επιλέγουν να ταξιδέψουν περιφερειακά. «Παρά το αβέβαιο παγκόσμιο περιβάλλον, παραμένουμε σίγουροι για τις κινήσεις μας και αισιόδοξοι για το 2023», συμπλήρωσε.
Στο πλαίσιο αυτό, ο οίκος Hermès δεν έχει δει αλλαγή στις τάσεις των αγορών από τις αρχές Οκτωβρίου, αλλά παραμένει προσεκτικός στις πιθανές επιπτώσεις στον τουρισμό από τα πρόσφατα γεωπολιτικά γεγονότα. Λίγες μέρες πριν εξάλλου, η Γαλλία πέρασε στο υψηλότερο επίπεδο συναγερμού για τρομοκρατία μετά τη θανατηφόρα επίθεση σε σχολείο και τις συνεχείς απειλές για χτυπήματα σε αεροδρόμια και σχολεία.
Η γαλλική εταιρεια έχει εφαρμόσει επιπλέον μικρές αυξήσεις στα ρολόγια και τα κοσμήματά της κατά τη διάρκεια του έτους, μετά και τις τις συνήθεις αυξήσεις που εφαρμόζει η εταιρεία στις αρχές κάθε έτους.