«Η πορεία των πωλήσεων κατά το τετράμηνο του 2021 προσομοιάζει με αγώνα της φόρμουλα 1 σε περιβάλλον αμαξιού ασφαλείας να προηγείται των μονοθέσιων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του όμιλος Jumbo περιγράφοντας την ανάκαμψη των πωλήσεων, για πρώτη φορά από το ξέσπασμα της κρίσης, με την αύξηση να διαμορφώνεται σε +24% περίπου σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2020.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2021 οι πωλήσεις ήταν μειωμένες κατά -11% περίπου ενώ ειδικότερα στην Ελλάδα οι καθαρές πωλήσεις της μητρικής εταιρείας κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 -χωρίς να υπολογίζονται οι ενδοεταιρικές συναλλαγές- παρουσίασαν αύξηση κατά + 5% περίπου σε σχέση με τον περσινό τετράμηνο.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, τον Απρίλιο του 2021, ξεκίνησε να επαναλειτουργεί 75% των καταστημάτων του ομίλου στην Ελλάδα, με αυστηρούς και δυσανάλογους για το μέγεθος των καταστημάτων περιορισμούς, ως προς τον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων και μόνο με την μέθοδο click inside ή click away. Τα καταστήματα στη Θεσσαλονίκη και τα καταστήματα σε εμπορικά κέντρα παρέμειναν κλειστά κατά το μεγαλύτερο μέρος του μήνα με αποτέλεσμα η συνεισφορά τους κατά την κρίσιμη Πασχαλινή περίοδο να είναι αμελητέα.
Στην Κύπρο τα καταστήματα συνέχισαν να λειτουργούν με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Ωστόσο, το σύνολο του δικτύου παρέμεινε κλειστό κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και παρέμεινε κλειστό και την εβδομάδα μετά το Πάσχα (ολικό lock down). Oι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 σημείωσαν αύξηση κατά +33% περίπου, σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό τετράμηνο.
Στη Βουλγαρία η πλειοψηφία των καταστημάτων ξεκίνησε να λειτουργεί από τις 12 Απριλίου με περιορισμό στον αριθμό των επιτρεπόμενων πελατών εντός των καταστημάτων. Οι πωλήσεις του δικτύου κατέγραψαν αύξηση κατά +64% περίπου τον Απρίλιο 2021 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +32% περίπου.
Στη Ρουμανία λειτούργησαν και τα 14 καταστήματα Jumbo στη χώρα με περιορισμούς στο ωράριο λειτουργίας, σημειώνοντας σχεδόν τριπλάσιες πωλήσεις σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2020 με αποτέλεσμα οι πωλήσεις κατά το πρώτο τετράμηνο του 2021 να σημειώσουν αύξηση κατά +74% περίπου.
Η εταιρεία σημειώνει στην ανακοίνωσή της ότι “παρά το θετικό πρόσημο του τετραμήνου, η επιστροφή στην κανονικότητα του λιανεμπορίου, αποτελεί μια δύσκολη, επίπονη και περίπλοκη διαδικασία, με δεδομένους τους υπέρμετρα αυστηρούς περιορισμούς που τίθενται για τα Jumbo καθώς και για τα άλλα καταστήματα λιανικής ανάλογου μεγέθους, σε σχέση με τους άμεσα ανταγωνιστές μας που είναι τα Υπερ-market”.
ΠΗΓΗ: naftemporiki.gr