Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

21.8 C
Nicosia
Τετάρτη 4 Ιουνίου 2025 | 4:11

Burberry: Υποχώρησαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν οι πωλήσεις

Η Burberry pLC ανακοίνωσε ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις λιανικής στο γ΄ τρίμηνο της χρήσης 2021, μειώθηκαν αντίστοιχα με τις εκτιμήσεις της, αλλά περισσότερο από ό,τι ανέμενε η αγορά.

Η Burberry ανακοίνωσε ότι οι συγκρίσιμες πωλήσεις για τις 13 εβδομάδες μέχρι τις 26 Δεκεμβρίου, μειώθηκαν 9% στη διάρκεια της περιόδου, ενώ αυξήθηκαν 3% στο γ΄ τρίμηνο της χρήσης 2020.

Οι εκτιμήσεις έκαναν λόγο για πτώση 7%.

Οι συγκρίσιμες πωλήσεις για το έτος αναμένεται να υποχωρήσουν 10% κατά μέσο όρο.

Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι τα έσοδα λιανικής μειώθηκαν στα 688 εκατ. στερλίνες (938 εκατ. δολάρια) σε σχέση με τα 719 εκατ. στερλίνες πριν από ένα χρόνο.

Επίσης, η Burberry τόνισε πως οι συγκρίσιμες πωλήσεις αυξήθηκαν 11% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, με ισχυρή ανάπτυξη στην ενδοχώρα της Κίνας και στην Κορέα.

Ωστόσο, οι πωλήσεις λιανικής στην Αμερική υποχώρησαν 8%.

“Αναμένουμε ότι οι υποκείμενες αποδόσεις στο δ΄ τρίμηνο θα δείξουν συνέχιση της προόδου σε στρατηγικές προτεραιότητες”, ανέφερε η Burberry.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSΕΜΠΟΡΙΟBurberry: Υποχώρησαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν οι πωλήσεις