Τα ισπανικά πατρόν της Inditex «ντύνουν» τους Έλληνες καταναλωτές, με τις επιδόσεις της περσινής χρονιάς για την ITX Ελλάς, στην ομπρέλα της οποίας περιλαμβάνονται τα εμπορικά σήματα Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho και Bershka και Uterque, να τοποθετούν την Ελλάδα μεταξύ των αγορών με το ισχυρότερο αποτύπωμα του ομίλου.
Στη χρήση που ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2023 αναφέρεται ότι στην Ελλάδα βρίσκονταν σε λειτουργία συνολικά 148 καταστήματα, που εμφάνισαν δυναμική εσόδων 614,8 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα κατά 34,39% σε σχέση με τα 457,5 εκατ. ευρώ της χρήσης 2021.
Τα EBITDA μειώθηκαν στα 75,59 εκατ. ευρώ -από 80,4 εκατ. ευρώ- και το αποτέλεσμα προ τόκων και φόρων διαμορφώθηκε σε 29,6 εκατ. ευρώ, από 31,3 εκατ. ευρώ το 2022. Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 27,45 εκατ. ευρώ, υποχωρώντας κατά 7% σε σχέση με τα 29,5 εκατ. ευρώ της χρήσης 2021, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους παρέμειναν σχετικά σταθερά (-0,42%) και ανήλθαν σε 21 εκατ. ευρώ, από 21,1 εκατ. ευρώ.
Επενδύσεις 14 εκατ. ευρώ
Στη χρήση 2022 η εταιρεία προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 14,1 εκατ. ευρώ για την ανανέωση του δικτύου της, δημιούργησε μπουτίκ στα καταστήματα Zara αφιερωμένες σε συγκεκριμένες συλλογές εσωρούχων, ομορφιάς και αθλητικών ρούχων και ανέπτυξε εφαρμογές νέες τεχνολογίας όπως Pay & Go και αυτοματοποιημένη συλλογή παραγγελιών μέσω διαδικτύου και καταστημάτων.
Μέσα στη διάρκεια της εξεταζόμενης χρήσης καταβλήθηκε μέρισμα στους μετόχους ύψους 18,9 εκατ. ευρώ από κέρδη του 2021. Οι εκτιμήσεις παραγόντων από την αγορά ένδυσης αναφέρουν ότι, μετά την Ισπανία, η Ελλάδα είναι η ευρωπαϊκή χώρα με τη μεγαλύτερη κατά κεφαλήν δαπάνη για αγορές προϊόντων του ισπανικού ομίλου.
Το νέο υπερ- κατάστημα
Η επιτυχία αυτή φέρεται να έχει επιταχύνει τα σχέδια επέκτασης του δικτύου της εταιρείας επί ελληνικού εδάφους, οδηγώντας τον ισπανικό όμιλο στην απόφαση να εγκαινιάσει τον ερχόμενο Φεβρουάριο -με βάση το προσδοκώμενο χρονοδιάγραμμα- στον Πύργο του Πειραιά ένα από τα μεγαλύτερα καταστήματα Zara του κόσμου, συνολικής επιφάνειας περίπου 6.000 τ.μ.
Το νέο κατάστημα θα αντικαταστήσει τα δύο υφιστάμενα καταστήματα συνολικής επιφάνειας 3.000 τετραγωνικών μέτρων, τα οποία αυτή τη στιγμή λειτουργούν στον Πειραιά. Αξίζει να επισημανθεί ότι φέτος η Zara συμπληρώνει 30 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Το πρώτο κατάστημα δημιουργήθηκε στην Ερμού 9, στη συμβολή με την οδό Βουλής, όπου παραμένει έως και σήμερα.