Η ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet ανέφερε ένα καλοκαίρι ρεκόρ, με κέρδη προ φόρων να αυξάνονται κατά ένα τρίτο από πέρυσι στα £610 εκατομμύρια (768,35 εκατομμύρια δολάρια).
Το αφεντικό της easyJet είπε ότι η αποφυγή προβλημάτων στη Boeing και στην Pratt & Whitney τη βοήθησε να επιτύχει κέρδη ρεκόρ και να μειώσει την τάση μεταξύ των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων χαμηλού κόστους.
Ο διευθύνων σύμβουλος Γιόχαν Λάντγκρεν μίλησε στο Bloomberg TV την Τετάρτη καθώς η easyJet ανέφερε κέρδη ρεκόρ.
Εν τω μεταξύ, τα κέρδη μειώθηκαν στους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, τη Ryanair και τη Wizz Air.
«Νομίζω ότι για να λέμε του στραβού του δίκιο, όλοι οι κατασκευαστές, είτε πρόκειται για Airbus είτε για Boeing, παλεύουν και με τις αλυσίδες εφοδιασμού τους», δήλωσε ο Λάντγκρεν στο Bloomberg TV.
«Στο βαθμό που οι επιλογές κινητήρων που κάναμε και στη συνέχεια με την Airbus, μας δίνει καλύτερη εναλλακτική από ό,τι έχουν ορισμένοι από τους ανταγωνιστές μας», πρόσθεσε.
Οι λάθος επιλογές των ανταγωνιστών της EasyJet
Η Ryanair, η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Ευρώπης, ανέφερε τα κέρδη του τρίτου τριμήνου μειωμένα κατά 18% σε σύγκριση με πέρυσι. Διαχειρίζεται έναν στόλο που αποτελείται εξ ολοκλήρου από Boeing 737, αναφέρει το Business Insider.
Στην έκθεση αποτελεσμάτων, η Ryanair επέκρινε την Boeing, λέγοντας ότι οι καθυστερήσεις στα νέα αεροπλάνα σήμαιναν ότι έπρεπε να βασιστεί στην εξοικονόμηση πόρων από την αντιστάθμιση καυσίμων.
Η Boeing μείωσε την παραγωγή αεροσκαφών 737 Max εν μέσω απεργίας επτά εβδομάδων και εντατικοποίησης ρυθμιστικών ελέγχων μετά την έκρηξη πάνελ εν πτήση σε αεροσκάφος της Alaska Airlines τον Ιανουάριο.
Τόσο η EasyJet όσο και η Wizz Air διαθέτουν στόλους αποκλειστικά Airbus αλλά χρησιμοποιούν διαφορετικούς κινητήρες.
Νωρίτερα αυτό το μήνα, η Wizz ανέφερε ότι τα καθαρά κέρδη εξαμήνου μειώθηκαν κατά 21,3% στα 315,2 εκατομμύρια ευρώ.
Η ουγγρική αεροπορική εταιρεία μειωμένου κόστους είπε ότι είχε 41 αεροπλάνα καθηλωμένα για επιθεωρήσεις κινητήρων.
Προβλήματα με κινητήρες Pratt & Whitney
Η Wizz χρησιμοποιεί κινητήρες της Pratt & Whitney, η οποία πέρυσι ανακοίνωσε ότι 1.200 κινητήρες θα πρέπει να αφαιρεθούν για επιθεωρήσεις. Είπε ότι μια «σπάνια κατάσταση» μόλυνε τμήματα κατασκευασμένα από κονιορτοποιημένο μέταλλο και θα μπορούσε να προκαλέσει ρωγμές σε κρίσιμα μέρη του κινητήρα.
Ο τύπος κινητήρα είναι μια δημοφιλής επιλογή για την οικογένεια Airbus A320 μικρών αποστάσεων. Ενώ η easyJet χρησιμοποιεί τα ίδια αεροπλάνα, αντ’ αυτού χρησιμοποιεί κινητήρες που κατασκευάζονται από την CFM.
Ωστόσο, η EasyJet δεν απέφυγε εντελώς τα προβλήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας. Φέτος, οι περιορισμοί στις πρώτες ύλες και το εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό παρεμπόδισαν την αεροπορική βιομηχανία.
Ο Λάντγκρεν είπε στο Bloomberg TV ότι η αεροπορική εταιρεία είχε 16 παραδόσεις αυτό το οικονομικό έτος αντί για 19 που περίμενε.
«Όμως διαχειριζόμαστε την αναπτυξιακή μας τροχιά ούτως ή άλλως και μπορούμε να διαθέσουμε τα αεροσκάφη αυτά εντός του δικτύου για να βεβαιωθούμε ότι έχουμε τη χωρητικότητα εκεί που είναι πραγματικά η ζήτηση», πρόσθεσε.
Πηγή: OT