Προκλήσεις, όπως είναι η αύξηση του λειτουργικού κόστους, γεωπολιτικά ζητήματα, καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αεροσκαφών από Airbus και Boeing και αποδυνάμωση της τιμολογιακής πολιτικής, αντιμετωπίζουν οι αεροπορικές εταιρείες σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ύστερα από την ισχυρή ανάκαμψη που βίωσαν μετά την πανδημία, σύμφωνα με τον οίκο Morningstar DBRS.
Μεγαλύτερη πίεση, σύμφωνα με τον καναδικό οίκο, αισθάνονται οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους (LCC), από τους αερομεταφορείς πλήρους εξυπηρέτησης (FSC).
Σε έκθεσή του με τίτλο «Αυξανόμενες προκλήσεις για τις αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους – Οι αερομεταφορείς σε δύσκολη θέση», που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, ο DBRS αναφέρει ότι «πολλές αεροπορικές εταιρείες στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη αγωνίζονται να διατηρήσουν τις ισχυρές οικονομικές επιδόσεις που σημειώθηκαν το 2023, με τις LCC να αισθάνονται γενικά μεγαλύτερη πίεση από τις FSC».
«Το υψηλό λειτουργικό κόστος και η εξασθένηση της τιμολογιακής δύναμης επηρεάζουν την κερδοφορία, ενώ ορισμένες αγορές αντιμετωπίζουν διαρθρωτικές προκλήσεις», υπογραμμίζει.
Επιπλέον, ο καναδικός οίκος αναφέρει ότι οι προκλήσεις είναι «πιθανό να συνεχιστούν βραχυπρόθεσμα με κάποια σταδιακή ανάκαμψη να αναμένεται το 2025», σημειώνοντας, ωστόσο, ότι οι μικρότεροι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους «θα μπορούσαν να δουν το πιστωτικό τους προφίλ να επιδεινώνεται πιο σημαντικά», από τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες.
Σύμφωνα με τον Rohit Kumar, βοηθό Αντιπρόεδρο Εταιρικής Αξιολόγησης και Διαφοροποιημένων Βιομηχανιών, «οι καθιερωμένες LCC με ισχυρό μερίδιο αγοράς είναι πιθανόν να ξεπεράσουν αυτό το δύσκολο περιβάλλον, με κάποια επιδείνωση των πιστωτικών μεγεθών τους, ενώ το πιστωτικό προφίλ των μικρότερων αεροπορικών εταιρειών μπορεί να επιδεινωθεί πιο σημαντικά».