Πρωτοφανής αριθμός Αμερικανών αναμένεται να επισκεφθεί τα καταστήματα αυτή τη Black Friday, αλλά είναι πιθανό να περιορίσουν τις δαπάνες τους καθώς βρίσκουν λιγότερες ευκαιρίες από τους λιανοπωλητές που έχουν πληγεί από δασμούς.
Σημαντικά, η μεγαλύτερη προσέλευση που έχει σημειωθεί ποτέ για το πενθήμερο διάστημα μεταξύ της Ημέρας των Ευχαριστιών και της Cyber Monday, είναι ότι 186,9 εκατομμύρια άνθρωποι θα ψωνίσουν, από 183,4 εκατομμύρια πέρυσι, σύμφωνα με την Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής. Ωστόσο, η αύξηση των πωλήσεων τους δύο τελευταίους μήνες του έτους, κρίσιμη για τους λιανοπωλητές, αναμένεται να επιβραδυνθεί.
«Όλα φαίνονται να είναι πολύ πιο ακριβά» στα εμπορικά κέντρα, δήλωσε η Κέιτ Σάνερ, μια Νεοϋορκέζα που διαχειρίζεται έναν διαδικτυακό συσσωρευτή για καταχωρίσεις μεταχειρισμένων ειδών. Πέρυσι, η Σάνερ, 33 ετών, δαπάνησε περίπου 500 δολάρια σε δώρα, αλλά αυτή τη σεζόν σχεδιάζει να μειώσει τον προϋπολογισμό της στα 300 δολάρια, αποφεύγοντας τις περισσότερες εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής για στοχευμένες προσφορές σε συγκεκριμένα προϊόντα.
Η Ημέρα των Ευχαριστιών πέφτει στις 27 Νοεμβρίου φέτος, δίνοντας στους λιανοπωλητές μια επιπλέον ημέρα στις διακοπές τους, η οποία συνήθως αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο των ετήσιων κερδών. Οι λιανοπωλητές έχουν ξεκινήσει πρόωρες προσφορές για να κλειδώσουν τις πωλήσεις: Οι προσφορές της Walmart ξεκίνησαν στις 14 Νοεμβρίου και θα διαρκέσουν σε τρεις φάσεις έως την 1η Δεκεμβρίου, με τα μέλη της Walmart+ να έχουν πρόωρη πρόσβαση.
Η Amazon ξεκίνησε την εβδομάδα προσφορών της Black Friday την Πέμπτη, ενώ η Macy’s άνοιξε μια ειδική πύλη Black Friday.
Οι πωλήσεις τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο – σε φυσικά καταστήματα και στο διαδίκτυο – προβλέπεται να ξεπεράσουν το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια για πρώτη φορά, σημειώνοντας αύξηση μεταξύ 3,7% και 4,2%, αλλά είναι πιθανό να αυξηθούν με βραδύτερο ρυθμό από την περσινή αύξηση 4,8%, σύμφωνα με τις προβλέψεις του NRF.
Αυξημένες οι καταθέσεις σε σχέση με το 2019
Ενώ το σοκ από μόνο του θα μπορούσε να αποτρέψει ορισμένους αγοραστές, άλλοι κάνουν πρόβλεψη για το αυξημένο κόστος άλλων ειδών πρώτης ανάγκης.
«Γνωρίζοντας ότι ο λογαριασμός μας για τα ασφάλιστρα υγειονομικής περίθαλψης θα αυξηθεί αστρονομικά το 2026… όλες οι διακριτικές μας δαπάνες έχουν μειωθεί σημαντικά», δήλωσε η Λιζ Σουίνι, ιδρύτρια του πρακτορείου μάρκετινγκ Dogwood Solutions, η οποία ζει στο Boise του Idaho.
«Ενώ ξοδέψαμε σχεδόν 2.000 δολάρια σε δώρα το 2024, ο προϋπολογισμός μας για το 2025 είναι 750 δολάρια», δήλωσε η 52χρονη Σουίνι, η οποία φέτος παραλείπει τα ηλεκτρονικά είδη και τις μεγάλες αγορές, επιμένοντας σε παπούτσια, βιβλία και μαγειρικά σκεύη.
Οι αγοραστές εξακολουθούν να έχουν πολλά χρήματα στην τράπεζα, με τα νοικοκυριά σε όλα τα επίπεδα εισοδήματος να διατηρούν περισσότερες καταθέσεις από ό,τι το 2019, πριν από την πανδημία COVID-19, σύμφωνα με στοιχεία Νοεμβρίου από την Bank of America. Οι καταναλωτές επίσης δεν χρησιμοποιούσαν σημαντικό μέρος των αποταμιεύσεών τους, σύμφωνα με τα στοιχεία.
«Οι καταναλωτές είναι συναισθηματικά αδύναμοι και θεμελιωδώς υγιείς», δήλωσε ο Μαρκ Μάθιους, επικεφαλής οικονομολόγος του NRF. «Οι ισολογισμοί των νοικοκυριών των ΗΠΑ εξακολουθούν να είναι ισχυροί».
Η ομοσπονδία εκτιμά ότι οι μέσες δαπάνες για δώρα και εποχιακά είδη όπως διακοσμητικά, κάρτες, τρόφιμα και γλυκά θα φτάσουν τα 890 δολάρια ανά άτομο, ελαφρώς λιγότερα από τα 902 δολάρια του περασμένου έτους. Σχεδόν τα δύο τρίτα των 8.427 καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα δηλώνουν ότι θα περιμένουν τις προσφορές του Σαββατοκύριακου των Ευχαριστιών, από 59% το 2024, με τους μεγαλύτερους σε ηλικία αγοραστές να καθοδηγούν την τάση.
Λιγότερες προσφορές φέτος
«Το να γνωρίζεις πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να αγοράσεις φέτος είναι πιο δύσκολο», δήλωσε ο Έντγκαν Ντβόρσκι, ιδρυτής της Consumer World, η οποία παρακολουθεί τις τιμές των εορτών. «Με τόσες πολλές εκπτώσεις πριν από τη Black Friday, δεν υπάρχουν εγγυήσεις ότι οι ίδιες προσφορές θα προσφερθούν ξανά την πραγματική Black Friday ή ότι τα δημοφιλή είδη θα εξακολουθούν να είναι σε απόθεμα».
Ιστορικά, είπε ο Ντβόρσκι, καταστήματα όπως τα Kohl’s, JC Penney και Macy’s προσέφεραν μικρές συσκευές κουζίνας για μόλις 5 δολάρια μετά από συνδυασμό τιμών εκπτώσεων, κουπονιών ποσοστιαίας έκπτωσης και εκπτώσεων μέσω ταχυδρομείου, αλλά πολλές από αυτές τις εκπτώσεις έχουν εξαφανιστεί.
Η Kohl’s, για παράδειγμα, προσφέρει φρυγανιέρες, μπλέντερ και ηλεκτρικά τηγάνια για 9,99 δολάρια χωρίς έκπτωση αλλά με κουπόνι για έκπτωση 15% φέτος, είπε.
«Σίγουρα έχω δει λιγότερες προσφορές φέτος, τόσο στα καταστήματα όσο και στο διαδίκτυο. Οι δύο πρώτες εβδομάδες του Νοεμβρίου συνήθως φέρνουν κάποια δραστηριότητα — αν και τα τελευταία χρόνια οι εκπτώσεις δεν ήταν πολύ μεγάλες — αλλά φέτος υπήρξε πολύ μικρή και πολύ περισσότερο σε πλήρη τιμή», δήλωσε η Jessica Ramirez, η οποία διευθύνει την εταιρεία συμβούλων επωνυμίας Consumer Collective.
«Όταν εμφανίζονται προσφορές, πρόκειται για spot προσφορές, που σημαίνει ότι δεν είναι καθορισμένες και δεν διαρκούν πολύ», πρόσθεσε.
Ενώ ορισμένοι λιανοπωλητές φαίνεται να αποσύρουν τις προσφορές, η Walmart προμηνύει κάποιες επιθετικές μειώσεις τιμών για την Black Friday.
Μερικές από τις προτεινόμενες προσφορές της Walmart περιλαμβάνουν μια τηλεόραση TCL Roku 85 ιντσών, με αρχική τιμή 678 δολάρια, η οποία μειώθηκε στα 498 δολάρια για την Black Friday, σύμφωνα με μια ανασκόπηση του Reuters για την ιστοσελίδα του λιανοπωλητή. Πέρυσι, η Walmart τόνισε μια έκπτωση 120 δολαρίων σε μια τηλεόραση Vizio 75 ιντσών. Η φετινή σειρά περιλαμβάνει επίσης μια εξωτερική ψησταριά Blackstone που προσφέρεται στα 157 δολάρια, μειωμένη από την τιμή καταλόγου των 224 δολαρίων.
Πηγή: Reuters



