Βαρύ ήταν το τίμημα που πλήρωσε η Barilla Hellas εξαιτίας του αυξημένου κόστους πρώτων υλών, καθώς τα προ φόρων κέρδη της μειώθηκαν κατά 3,3 εκατ. ευρώ το 2021 συγκριτικά με το 2020, ενώ η ανακατανομή των παραγωγών εντός του πολυεθνικού ομίλου την ίδια περίοδο της κόστισε σε τζίρο.
Όσον αφορά την αρχική εικόνα του 2022, λόγω διαταραχών στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού και του ταραχώδους γεωπολιτικού περιβάλλοντος από τον Φεβρουάριο και μετά, παρατηρείται μια άνευ προηγουμένου αύξηση του λειτουργικού κόστους (πρώτες ύλες, ενέργεια, συσκευασία, logistics), το οποίο ενδέχεται να ασκήσει πίεση στα οικονομικά αποτελέσματα, τονίζεται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για το 2021.
Ωστόσο, η διοίκηση πιστεύει ότι η πορεία της εταιρείας στις πωλήσεις εσωτερικού και εξωτερικού θα είναι ανοδική εφέτος βελτιώνοντας περαιτέρω την αποδοτικότητα των επενδυμένων κεφαλαίων.
Πάντως επισημαίνεται πως τόσο οι πωλήσεις όσο και η κερδοφορία θα διαμορφωθούν σε συνάρτηση με τις συνθήκες της αγοράς και τις τιμές των πρώτων υλών.
«Κατά το έτος 2022 και με βάση τη διαφαινόμενη πορεία της Ελληνικής οικονομίας, δεν αναμένεται σημαντική μεταβολή στο τζίρο και στους όγκους των πωλήσεων. Η παραγωγή ζυμαρικών αναμένεται να ξεπεράσει τα 47 εκατ. κιλά», αναφέρεται.
Σημαντική πτώση στα κέρδη
Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της Barilla Hellas ανήλθε το 2021 σε 81,6 εκατ. ευρώ έναντι 88,7 εκατ. ευρώ της προηγουμένης χρήσεως, ήτοι μειώθηκε κατά 8,08%.
Αναφορικά με τα καθαρά αποτελέσματα της χρήσεως προ φόρων μειώθηκαν σχεδόν 50% και ανήλθαν στο ποσό των 3,3 εκατ. ευρώ από 6,6 εκατ. ευρώ το 2020.
Το αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους διαμορφώθηκε σε 2,5 εκατ. ευρώ από 4,7 εκατ. ευρώ το 2020, με το Διοικητικό Συμβούλιο να προτείνει στην Γενική Συνέλευση να δοθεί ως μέρισμα.
Πού οφείλεται η πτώση
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στις οικονομικές καταστάσεις της εταιρείας για τη χρήση του 2021, η μείωση του κύκλου εργασιών της οφείλεται κυρίως στη μείωση των εξαγωγικών συναλλαγών και ως αποτέλεσμα της ανακατανομής των παραγωγών εντός του ομίλου.
Από την άλλη, το αυξημένο κόστος πρώτων υλών (ειδικά το δεύτερο εξάμηνο του έτους) και οι υψηλότερες επενδύσεις σε εμπορικούς μοχλούς ευθύνονται για τη σημαντική υποχώρηση των κερδών προ φόρων.
«Ωστόσο, η σταθερή κερδοφορία της εταιρείας συνέβαλε στη διατήρηση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρείας, στη διατήρηση των δανειακών αναγκών στο μηδέν και στην ενίσχυση της ρευστότητάς μας» σημειώνεται.
Επενδύσεις 2,3 εκατ. ευρώ
Με βάση τη μακροπρόθεσμη στρατηγική δέσμευση για συνεχή βελτίωση και ανάπτυξη των βιομηχανικών περιουσιακών στοιχείων και προϊόντων της, η Barilla Hellas συνέχισε το επενδυτικό της σχέδιο συνολικού ύψους 2,3 εκατ. ευρώ, πλήρως χρηματοδοτούμενο μέσω ιδίων κεφαλαίων.
Η πορεία των brands
Όσον αφορά τις κύριες μάρκες της εταιρείας, η MISKO, με ανανεωμένη και μοντέρνα εικόνα, εδραίωσε την ηγετική της θέση, όπως τονίζεται, ενώ παράλληλα, η μάρκα Barilla κατάφερε να «θρέψει» ακόμα περισσότερο την ισχυρή premium θέση της στην ελληνική αγορά.
Ας σημειωθεί επίσης η ισχυρή ανάπτυξη της σειράς σαλτσών και πέστο και η αυξανόμενη διείσδυση και το μερίδιο στην αγορά και η σχετική ανάπτυξη της επωνυμίας Wasa στην κατηγορία των παξιμαδιών με γνώμονα την καινοτομία και την επέκταση της διανομής.
Σύμφωνα με τον στόχο βιωσιμότητας της εταιρείας, από το 2021 η Barilla Hellas προσφέρει όλα τα προϊόντα της σε συσκευασίες σχεδιασμένες να είναι 100% ανακυκλώσιμες και συνέχισε να μειώνει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των παραγωγικών της εγκαταστάσεων μειώνοντας την ηλεκτρική ενέργεια, τις εκπομπές CO2 και την κατανάλωση νερού και ταυτόχρονα αύξηση του ποσοστού ανακύκλωσης απορριμμάτων.
ΠΗΓΗ: ΟΤ