Φόβους ότι πολλές τράπεζες υποτιμούν την ταχύτητα της τεχνολογικής καινοτομίας και του επείγοντος του ψηφιακού μετασχηματισμού, εκφράζει το μέλος του Ενιαίου Εποπτικού Συμβουλίου της ΕΚΤ, Ελίζαμπεθ Μακόλ.
Σε άρθρο γνώμης στην ιταλική Il Sole 24 Ore, το οποίο αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του Ενιαίου Εποπτικού Μηχανισμού (ΕΕΜ), η κ. Μακόλ σημειώνει πως δεν είναι ρόλος του επόπτη να υπερασπίζεται τα μερίδια των τραπεζών, αλλά είναι προς το συμφέρον όλων η εποπτεία να ενθαρρύνει τις τράπεζες να εξελίξουν και να εφαρμόζουν σωστά προγράμματα ψηφιακού μετασχηματισμού και ιδιαίτερα αν τα προγράμματα καθιστούν τις τράπεζες πιο αποδοτικές, αυξάνοντας την κερδοφορία και με αυτό τον τρόπο βελτιώνοντας τα ευρύτερα επιχειρηματικά τους μοντέλα.
«Αλλά φοβάμαι ότι πολλές τράπεζες μπορεί να υποτιμούν την ταχύτητα της τεχνολογικής καινοτομίας και το επείγον του ψηφιακού μετασχηματισμού», λέει η κ. Μακόλ.
Επισημαίνοντας οι εξελίξεις καταδεικνύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αλλάξει τους όρους του παιγνιδιού για πολλά επιχειρηματικά μοντέλα, η κ. Μακόλ τονίζει πως «ενώ οι τράπεζες κάνουν ήδη αλλαγές, είναι η φύση τους, η ταχύτητα και το εύρος του μετασχηματισμού που θα καθορίσει πώς θα διαχειρίζονται τα επιχειρηματικά τους μοντέλα και στρατηγικούς κινδύνους, καθώς και την επιχειρησιακή τους ανθεκτικότητα».
Υπενθυμίζοντας ότι ο ΕΕΜ αξιολόγησε τον ψηφιακό μετασχηματισμό 105 μεγάλων τραπεζών, η κ. Μακόλ είπε πως σχεδόν όλες οι τράπεζες διαθέτουν στρατηγικές ψηφιακού μετασχηματισμού στο επίκεντρο των οποίων βρίσκεται η βελτίωση της κερδοφορίας, είτε μέσω της ενίσχυσης της εμπειρίας του πελάτη, είτε μέσω βελτιώνοντας την επιχειρησιακή αποδοτικότητα.
«Ωστόσο ο μέσος προϋπολογισμός που οι τράπεζες αυτές αφιερώνουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό παραμένει περιορισμένος και αντιστοιχεί σε μόνον του 4% του λειτουργικού τους κόστους το 2021», επισημαίνει.
Την ίδια ώρα, όπως αναφέρει, οι τράπεζες ανέφεραν ότι το ήμισυ των πελατών τους ήδη μεταπήδησαν στην ψηφιακή τραπεζική, αφού, κατά μέσο ότι οι τράπεζες που αξιολογήθηκαν, παραχώρησαν το 46% των δανείων τους μέσω ψηφιακών καναλιών, με το 36% των πελατών τους να χρησιμοποιούν να διεξάγουν τις τραπεζικές τους εργασίες μέσω εφαρμογών κινητού τηλεφώνου και το 21% μέσω διαδικτύου.
Η κ. Μακόλ σημειώνει επίσης την αύξηση των κινδύνων κυβερνοασφάλειας, αφού στο πλαίσιο της στρατηγικής ψηφιακού μετασχηματισμού τράπεζες τείνουν να βασίζονται στην ανάθεση υπηρεσιών ή σε συνεργασίες με τρίτα μέρη.
Πηγή: ΚΥΠΕ