22.8 C
Nicosia
Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2025 | 10:38

AEGEAN: Σταθερή δυναμική ανάπτυξης με νέα υψηλά σε επιβατική κίνηση και Κύκλο Εργασιών

H AEGEAN ανακοινώνει τα βασικά οικονομικά και οργανικά αποτελέσματα για το εννεάμηνο και το τρίτο τρίμηνο του 2025.

Ο ενοποιημένος Κύκλος Εργασιών για το εννεάμηνο του 2025 ανήλθε σε €1,43 δισ., αυξημένος κατά 4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ο Όμιλος προσέφερε 16,0 εκατ. θέσεις και μετέφερε 13,2 εκατ. επιβάτες, 5% περισσότερους σε σχέση με την περσινή περίοδο, εκ των οποίων 7,7 εκατ. επιβάτες από/προς προορισμούς του εξωτερικού και 5,5 εκατ. επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού.

Τα Κέρδη EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκαν σε €356,6 εκατ., αυξημένα κατά 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενώ τα Κέρδη προ Φόρων ανήλθαν στα €194,7 εκατ. αυξημένα κατά 14% συγκριτικά με το εννεάμηνο του 2024. Τα Κέρδη μετά από Φόρους για το εννεάμηνο ανήλθαν σε €148,0 εκατ., παρουσιάζοντας άνοδο 12% σε σχέση με την περσινή περίοδο.

Η επίδοση αυτή επιτεύχθηκε παρά την επιβάρυνση των ρυθμιστικών υποχρεώσεων από 1/1/2025, οι οποίες μείωσαν περαιτέρω τα δωρεάν ιστορικά δικαιώματα εκπομπών CO₂, αυξάνοντας την υποχρέωση αγοράς τους, καθώς και λόγω της χρήσης βιώσιμου καυσίμου SAF, με συνολική επιβάρυνση €32,0 εκατ. για το εννεάμηνο του 2025. Παράλληλα, η εταιρεία επωφελήθηκε από τις χαμηλότερες τιμές καυσίμων, οι οποίες εξισορρόπησαν την ανωτέρω επίδραση.

Το Γ’ τρίμηνο η ΑΕGEAN προσέφερε 6,6 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, 5% περισσότερες από το Γ’ τρίμηνο του 2024 ενώ μετέφερε 5,6 εκατ. επιβάτες, 6% περισσότερους από το Γ΄ τρίμηνο του 2024. Η επιβατική κίνηση στο δίκτυο εσωτερικού κατέγραψε αύξηση 7%, ενώ η επιβατική κίνηση του δικτύου εξωτερικού σημείωσε αύξηση 5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 84,3%, οριακά ενισχυμένος πάρα τη χρήση περισσότερων αεροσκαφών του μεγαλύτερου σε θέσεις τύπου A321neo, που σταδιακά παραλαμβάνονται.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το Γ’ τρίμηνο ανήλθε σε €647,1 εκατ., τα Κέρδη EBITDA ανήλθαν σε €200,4 εκατ. ενισχυμένα κατά 10%, και η λειτουργική κερδοφορία EBIT ανήλθε σε €147,7 εκατ. αυξημένη κατά 8% αντίστοιχα σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2024. Τα Κέρδη προ Φόρων του τρίμηνου και τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε €128,7 εκατ. και σε €100,4 εκατ. αντίστοιχα με μικρή κάμψη 7%, παρά την αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας κυρίως λόγω της μερικής ανάκαμψης του δολαρίου κατά το Γ’ τρίμηνο, που επηρέασε τις αποτιμήσεις των μελλοντικών υποχρεώσεων από μισθώσεις των αεροσκαφών στον ισολογισμό του Ομίλου.

Τα ταμειακά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις διαμορφώθηκαν σε €1.041,6 εκατ.[1] στις 30.09.2025.

Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:

«Το 2025 εξελίσσεται σε άλλη μια χρονιά ανάπτυξης και επιβεβαίωσης της δυναμικής της εταιρείας μας. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια παραμένει ισχυρή, με αυξημένη συμμετοχή τόσο των Ελλήνων επιβατών όσο και των επισκεπτών της χώρας μας, ενώ η εμπιστοσύνη των επιβατών ενισχύεται από τις σταθερές επενδύσεις στο προϊόν και στις υπηρεσίες μας.

Για ακόμη μία φορά τα αποτελέσματα και οι δείκτες λειτουργικής και καθαρής κερδοφορίας είναι ιδιαίτερα θετικά για τα δεδομένα του κλάδου μας. Παράλληλα, η ιδιαίτερα επιτυχημένη και ισχυρή αποδοχή της πρόσφατης ομολογιακής έκδοσης από την επενδυτική αγορά ενισχύουν περαιτέρω την αναπτυξιακή μας δυναμική.

Οι προκλήσεις του επιχειρησιακού περιβάλλοντος που αντιμετωπίσαμε κατά την καλοκαιρινή περίοδο, με καθυστερήσεις κυρίως λόγω των περιορισμών στην εναέρια κυκλοφορία στην χώρα μας όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, παραμένουν. Παράλληλα έχουμε συμπληρώσει δύο έτη με την επίδραση στα κόστη μας λόγω των προληπτικών ελέγχων στους κινητήρες GTF των νέων αεροσκαφών μας. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη ενημέρωση από την Pratt & Whitney εκτιμούμε ότι ο κύκλος  των ελέγχων θα διαρκέσει ακόμη 30 μήνες έως ότου ολοκληρωθεί. Σήμερα βρισκόμαστε στο υψηλότερο σημείο του κύκλου διαχείρισης των ελέγχων, με 12 αεροσκάφη εκτός πτήσεων και αναμένουμε σταδιακή μείωση του αριθμού αυτού από το φθινόπωρο του 2026.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο περιορισμών, οι προσπάθειες των ανθρώπων μας, σε συνδυασμό με τα θετικά αποτελέσματα της εταιρείας, αποκτούν ακόμη μεγαλύτερη αξία.

Για το Δ’ τρίμηνο του 2025, η AEGEAN προγραμματίζει να προσφέρει 4,9 εκατ. διαθέσιμες θέσεις, αυξημένες κατά 9%, ενισχύοντας τη συχνότητα και τη χωρητικότητα σε δρομολόγια εσωτερικού και εξωτερικού καθώς και προσθέτοντας νέα δρομολόγια κυρίως στην Μέση Ανατολή.»

Κατά τη διάρκεια του 2025, η AEGEAN προχώρησε στην ενίσχυση του στόλου της με συνολικά έξι (6) νέα αεροσκάφη,  πέντε (5) Airbus A320/321neo και ένα (1) νέο ATR 72-600. Δύο από τα αεροσκάφη αυτά, ένα A321 neo και ένα ATR72-600 χρηματοδοτήθηκαν εξ’ ολοκλήρου από τα ελεύθερα ταμειακά διαθέσιμα.

Αποτελέσματα Ομίλου Τρίτου Τριμήνου και Εννεαμήνου 2025

(σε € εκατ.)Τρίτο

Τρίμηνο 2024

Τρίτο

Τρίμηνο 2025

% μτβΕννεάμηνο 2024Εννεάμηνο 2025% μτβ
Έσοδα630,8647,13%1.379,91.434,14%
EBITDA1182,3200,410%329,9356,68%
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων136,1147,78%199,5206,64%
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων138,8128,7-7%170,4194,714%
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους108,3100,4-7%132,0148,012%

Σημείωση:

1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.

Τρίτο

Τρίμηνο 2024

Τρίτο

Τρίμηνο 2025

% μτβΕννεάμηνο 2024Εννεάμηνο 2025% μτβ
Σύνολο Επιβατών (‘000)5.3295.6426%12.58513.2135%
Χιλιομετρικοί επιβάτες

(RPKs σε εκατ.)

5.6205.7883%13.36413.7873%
Χιλιομετρικές Θέσεις

(ASKs σε εκατ.)

6.6996.8552%16.23316.7383%
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK)83,9%84,3%0,4pp82,4%82,4%0,0pp

 

Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού

(σε € εκατ.)31.12.202430.09.2025
  
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων769,11.041,6
Δανειακές υποχρεώσεις383,6663,1
Υποχρεώσεις από μισθώσεις1.047,6967,4
Καθαρός Δανεισμός662,2588,8
   
Καθαρός Δανεισμός/ (Καθαρά Ταμειακά Διαθέσιμα) εξαιρουμένων των μισθώσεων(385,5)(378,5)
   
EBITDA1 – 12μηνο trailing405,3432,1
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA1,6x1,4x

 

Σημείωση:

1 Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, των 12 προηγούμενων μηνών (Ιαν.-Δεκ. 2024 και Οκτ. 2024 – Σεπ. 2025 αντίστοιχα).

Η AEGEAN με μία ματιά

(σε € εκατ.)Τρίτο

Τρίμηνο 2024

Τρίτο

Τρίμηνο 2025

% μτβΕννεάμηνο 2024Εννεάμηνο 2025% μτβ
Έσοδα630,8647,13%1.379,91.434,14%
EBITDA1182,3200,410%329,9356,68%
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων136,1147,78%199,5206,64%
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων138,8128,7-7%170,4194,714%
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους108,3100,4-7%132,0148,012%
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.)55.3295.6426%12.58513.2135%
Χιλιομετρικές Θέσεις

(ASKs σε εκατ.) 5

6.6996.8552%16.23316.7383%
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση51281312%1271281%
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) 583,9%84,3%0,4pp82,4%82,4%0,0pp
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) 584,6%84,9%0,4pp82,7%82,6%0,0pp
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) 5903884-2%917902-2%
RASK (σε € λεπτά)29,4 9,40%8,5 8,61%
Yield (σε € λεπτά)311,2 11,20%10,3 10,41%
CASK (EBT level, σε € λεπτά)47,4 7,63%7,6 7,5-1%
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4

– εξαιρείται κόστος καυσίμων

5,6 6,06%5,8 5,81%
CASK (EBT level, σε € λεπτά) 4 -εξαιρούνται συναλλαγματικές διαφορές7,6 7,60%7,6 7,71%
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4

– εξαιρούνται κόστος καυσίμων & συναλλαγματικές διαφορές

5,8 5,92%5,8 6,03%

Σημειώσεις:

1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.

2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.

3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.

4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.

Ενοποιημένη Κατάσταση Αποτελεσμάτων Τρίτου Τριμήνου και Εννεαμήνου 2025

(σε € εκατ.)Τρίτο

Τρίμηνο 2024

Τρίτο

Τρίμηνο 2025

% μτβΕννεάμηνο 2024Εννεάμηνο 2025% μτβ
 Έσοδα από τακτικές πτήσεις544,6560,83%1200,41244,34%
 Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις26,325,9-2%46,149,78%
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που   σχετίζονται με τις πτήσεις59,960,41%133,4140,05%
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες630,8647,13%1.379,91.434,14%
 Λοιπά έσοδα5,510,084%19,426,839%
 Παροχές σε εργαζόμενους(62,8)(63,8)2%(149,5)(162,2)8%
 Καύσιμα Αεροσκαφών(121,7)(115,3)-5%(290,0)(281,0)-3%
 Συντήρηση αεροσκαφών(66,7)(70,7)6%(155,8)(168,3)8%
 Τέλη υπέρπτησης(26,9)(29,2)8%(66,6)(70,9)7%
 Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης(32,0)(38,7)21%(77,4)(93,1)20%
 Χρεώσεις αεροδρομίων(25,4)(25,5)0%(66,5)(64,4)-3%
 Έξοδα catering(16,9)(18,4)9%(39,9)(44,8)12%
 Έξοδα διανομής(34,7)(35,9)4%(83,0)(86,9)5%
 Έξοδα προβολής και διαφήμισης(5,3)(6,4)20%(16,6)(18,8)13%
Δικαιώματα ρύπων(24,0)(30,8)28%(38,0)(52,7)38%
 Διάφορα έξοδα(27,6)(21,4)-23%(102,4)(111,5)9%
 Μισθώσεις(9,9)(0,6)-94%(21,8)(2,4)-89%
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA)182,3200,410%329,9356,68%
Περιθώριο ΚΠΤΦΑ (EBITDA Margin)28,9%31,0% 23,9%24,9% 
 Αποσβέσεις(46,2)(52,8)14%(130,4)(150,1)15%
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ)136,1147,78%199,5206,64%
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin)21,6%22,8% 14,5%14,4% 
Πιστωτικοί τόκοι και Χρηματοοικονομικά  έσοδα12,57,2-43%23,424,86%
 Τόκοι υποχρεώσεων και μισθώσεων και Χρηματοοικονομικά  έξοδα(18,9)(22,8)21%(57,0)(63,9)12%
 Συναλλαγματικές διαφορές και λοιπά9,6(3,0)6,227,6347%
 Κέρδη/(Zημίες) από συμμετοχές(0,5)(0,3)-30%(1,6)(0,4)-76%
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ)138,8128,7-7%170,4194,714%
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin)22,0%19,9% 12,4%13,6% 
 Φόρος εισοδήματος(30,5)(28,3)-7%(38,4)(46,7)22%
Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης μετά από φόρους108,3100,4-7%132,0148,012%

Σημείωση: Τα αποτελέσματα του εννεαμήνου 2025 περιλαμβάνουν για πρώτη φορά την πλήρη ενοποίηση της κατά 100% θυγατρικής ICT, η οποία κατέχει το 100% της εταιρείας Atcom. Τα Έσοδα και τα Κέρδη/(Ζημίες) χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ) της Atcom για το εννεάμηνο του 2025 ανήλθαν σε €9,8 εκατ. και €0,9 εκατ. αντίστοιχα. H πλήρης ενοποίηση είχε επίδραση ύψους €6,9 εκατ. στα λοιπά έσοδα και €8,9 εκατ. στο κόστος των ενοποιημένων οικονομικών καταστάσεων, λόγω διαφορετικού χρονισμού αναγνώρισης των ενδοομιλικών συναλλαγών των επιμέρους εταιρειών.

Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Θέσης

(σε € εκατ.)31.12.202430.09.2025
   
Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία1.812,01.888,4
Ταμειακά Διαθέσιμα575,6732,9
Δεσμευμένες καταθέσεις2,54,6
Xρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία1191,0304,1
Λοιπά κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία293,3386,3
Σύνολο Περιουσιακών Στοιχείων2.874,43.316,4
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων499,4557,5
Υποχρεώσεις από μισθώσεις1.047,6967,4
Δανειακές υποχρεώσεις383,6663,1
Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις176,7204,5
Λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις767,1923,9
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων2.874,43.316,4

 

Σημειώσεις:
1 Περιλαμβάνει ενεχυριασμένα Ομόλογα €27,7 εκατ. στις 31/12/2024.

Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Ταμειακών Ροών

(σε € εκατ.)30.09.202430.09.2025
   
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από λειτουργικές δραστηριότητες320,0297,6
Καθαρές ταμειακές εισροές / (εκροές) από επενδυτικές δραστηριότητες(33,1)(84,8)
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από χρηματοδοτικές δραστηριότητες(231,8)99,5
Καθαρή αύξηση / (μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα55,0312,3
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στην αρχή της χρήσης1706,3769,1
Επίδραση συναλλαγματικών διαφορών στα ταμειακά διαθέσιμα & ισοδύναμα1,5(39,7)
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της χρήσης1762,81.041,6 

 

Σημείωση:

1 Περιλαμβάνει δεσμευμένες καταθέσεις και χρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία.

Επιχειρησιακά μεγέθη Ομίλου

 Τρίτο

Τρίμηνο 2024

Τρίτο

Τρίμηνο 2025

% μτβΕννεάμηνο 2024Εννεάμηνο 2025% μτβ
Χωρητικότητα      
  Χιλιομετρικές Θέσεις (σε εκατ.)6.6996.8552%16.23316.7383%
  Διαθέσιμες Θέσεις (‘000)6.3226.6555%15.26616.0295%
  Ώρες Πτήσεων (Block hours)69.66470.5321%167.471171.4542%
  Πτήσεις41.78843.1873%99.378103.2804%
  Μέσος αριθμός θέσεων ανά πτήση1511542%1541551%
  Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.)903884-2%917902-2%
Επιβάτες (΄000)      
Ανά είδος πτήσεων:      
 Επιβάτες Τακτικών πτήσεων5.1585.4816%12.29512.9145%
 Επιβάτες Ναυλωμένων πτήσεων171161-6%2902993%
Ανά δίκτυο:      
  Δίκτυο Εσωτερικού2.2662.4287%5.2225.5206%
  Δίκτυο Εξωτερικού3.0643.2145%7.3637.6934%
Σύνολο επιβατών5.3295.6426%12.58513.2135%
Χιλιομετρικοί επιβάτες RPKs (σε εκατ.)5.6205.7883%13.36413.7873%
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση1281312%1271281%
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις

(Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις)

84,6%84,9%0,4pp82,7%82,6%0,0pp
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές πτήσεις

(Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK/ Χιλιομετρικές Θέσεις ASK)

83,9%84,3%0,4pp82,4%82,4%0,0pp

 

[1] Περιλαμβάνει χρηματοοικονομικές επενδύσεις ύψους €304,2 εκατ. και δεσμευμένες καταθέσεις ύψους €4,6 εκατ.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSAEGEAN: Σταθερή δυναμική ανάπτυξης με νέα υψηλά σε επιβατική κίνηση και Κύκλο...