Η AEGEAN συνεχίζει δυναμικά την αναπτυξιακή της πορεία, καταγράφοντας σημαντικές επιδόσεις στο εποχικά ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο του 2025, συνεχίζοντας τη στρατηγική της επίμονης επένδυσης με στόχο τη σταδιακή άμβλυνση της ιδιαίτερα έντονης εποχικότητας στην χώρα.
Η εταιρεία προσέφερε αυξημένη χωρητικότητα κατά 11%, φτάνοντας τις 4,1 δις. χιλιομετρικές θέσεις (ASKs), ενώ η συνολική επιβατική κίνηση διαμορφώθηκε σε 3,1 εκατ. επιβάτες, σημειώνοντας αύξηση 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, ενώ η κίνηση εξωτερικού κατέγραψε αύξηση 12%. Ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 80,6%.
Ο κύκλος εργασιών του Ομίλου ανήλθε σε €306,0 εκατ., αυξημένος κατά 14% σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2024. Η ισχυρή δυναμική της ζήτησης συνέβαλε στη βελτίωση των Κερδών προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (EBITDA) τα οποία ανήλθαν σε €43,8 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 32% και καταγράφοντας την υψηλότερη επίδοση EBITDA που έχει επιτύχει η AEGEAN σε πρώτο τρίμηνο στην ιστορία της.
Η λειτουργική βελτίωση αποτυπώθηκε και σε επίπεδο EBIT, με τον περιορισμό των ζημιών σε €2,6 εκατ. από €7,2 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2024. Οι ζημίες μετά από φόρους μειώθηκαν στα €6,6 εκατ. έναντι €21,0 εκατ. το 2024. Πέραν της βελτίωσης της λειτουργικής κερδοφορίας υπήρξε και θετική συνεισφορά στο πρώτο τρίμηνο από τη μεταβολή στην ισοτιμία του δολαρίου στην αποτίμηση των μελλοντικών υποχρεώσεων καταβολών για μισθώσεις αεροσκαφών.
Η AEGEAN διατήρησε ισχυρή ρευστότητα με συνολικά διαθέσιμα, ισοδύναμα και λοιπές χρηματοοικονομικές επενδύσεις που διαμορφώθηκαν στα €796,1 εκατ. την 31.03.2025, μετά και την παραλαβή ενός νέου αεροσκάφους Α320neo που χρηματοδοτήθηκε με ίδια διαθέσιμα τον Μάρτιο 2025.
Ο κ. Δημήτρης Γερογιάννης, Διευθύνων Σύμβουλος, ανέφερε σχετικά:
«Το πρώτο τρίμηνο του 2025 επιβεβαιώνει τη δυναμική πορεία των μεγεθών μας σύμφωνα με τις στρατηγικές κατευθύνσεις μας. Ενισχύσαμε περαιτέρω την επιβατική μας κίνηση, ιδιαίτερα στο εξωτερικό, πετώντας μάλιστα για δεύτερη χρονιά σε κάποιους συγκεκριμένους προορισμούς περισσότερο το χειμώνα από το καλοκαίρι, βελτιώσαμε σημαντικά τα λειτουργικά αποτελέσματα, καταγράφοντας την υψηλότερη επίδοση EBITDA στην ιστορία μας ενώ περιορίστηκαν αισθητά οι ζημιές στο εποχικά ασθενέστερο τρίμηνο του έτους.
Η συνεχιζόμενη ανάκαμψη της ζήτησης από Έλληνες επιβάτες αλλά και η σταδιακή επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, ιδιαίτερα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, μας επιτρέπουν να λειτουργούμε πλέον με μεγαλύτερη ένταση σε διευρυμένο χρονικό πλαίσιο. Είναι ωστόσο γεγονός ότι η επένδυση στον χειμώνα κοστίζει, αργεί να ωριμάσει αλλά είναι αναγκαία τόσο για την εταιρεία μας όσο και για την χώρα.
Συνεχίζουμε να επενδύουμε στον στόλο, με προγραμματισμένες για το σύνολο του 2025, 6 παραλαβές αεροσκαφών, μεταξύ των οποίων 3 Airbus A321neo, 2 Airbus A320neo και ένα (1) νέο ATR 72-600. Παράλληλα, επεκτείνουμε το δίκτυό μας με την προσθήκη νέων δρομολογίων, ενισχύοντας τη συνδεσιμότητα και την παρουσία μας σε στρατηγικούς προορισμούς.»
Για το 2025, η AEGEAN θα προσφέρει 21,2 εκατ. θέσεις, 1,5 εκατ. θέσεις περισσότερες σε σχέση με το 2024.
Αποτελέσματα Ομίλου Πρώτου Τριμήνου 2025
(σε € εκατ.) | Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | % μτβ |
Έσοδα | 268,8 | 306,0 | 14% |
EBITDA1 | 33,2 | 43,8 | 32% |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων (EBIT) | (7,2) | (2,6) | – |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων (EBT) | (26,3) | (7,5) | – |
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους | (21,0) | (6,6) | – |
Σημείωση:
- Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | % μτβ | |
Σύνολο Επιβατών (‘000) | 2.856 | 3.093 | 8% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες (RPKs σε εκατ.) | 3.056 | 3.343 | 9% |
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs σε εκατ.) | 3.751 | 4.160 | 11% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 81,7% | 80,6% | -1,1pp |
Παρουσίαση των βασικών οικονομικών και οργανικών αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2024 και 2025 σε σχέση με τα αντίστοιχα αποτελέσματα της περιόδου του 2019.
Πρώτο Τρίμηνο 2019 | Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | |
Έσοδα (σε € εκατ.) | 172,0 | 268,8 | 306,0 |
ως % του ‘19 | 100% | 156% | 178% |
EBITDA (σε € εκατ.) | -8,5 | 33,2 | 43,8 |
EBIT (σε € εκατ.) | -43,8 | -7,2 | -2,6 |
ως % του ‘19 | |||
Χιλιομετρικές Θέσεις (ASKs) | 100% | 124% | 138% |
Ανάλυση Καθαρού Δανεισμού
(σε € εκατ.) | 31.12.2024 | 31.03.2025 |
Σύνολο ταμειακών διαθεσίμων, ισοδύναμων και λοιπών χρηματοοικονομικών επενδύσεων | 769,1 | 796,1 |
Δανειακές υποχρεώσεις | 383,6 | 379,3 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 1.047,6 | 1.010,7 |
Καθαρός Δανεισμός | 662,2 | 593,8 |
Καθαρός Δανεισμός/ (Καθαρά Ταμειακά Διαθέσιμα) εξαιρουμένων των μισθώσεων | (385,5) | (416,8) |
EBITDA1 -12μηνο trailing | 405,3 | 416,0 |
Δείκτης Καθαρού Δανεισμού / ΕBITDA | 1,6x | 1,4x |
Σημείωση:
- Κέρδη / (Ζημίες) προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων, των 12 προηγούμενων μηνών (Ιαν.-Δεκ. 2024 και Απρ. 2024 – Μαρ. 2025 αντίστοιχα).
Η AEGEAN με μία ματιά
(σε € εκατ.) | Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | % μτβ |
Έσοδα | 268,8 | 306,0 | 14% |
EBITDA1 | 33,2 | 43,8 | 32% |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων και τόκων (EBIT) | (7,2) | (2,6) | -64% |
Κέρδη/(Ζημίες) προ φόρων (EBT) | (26,3) | (7,5) | -72% |
Κέρδη/(Ζημίες) μετά από φόρους | (21,0) | (6,6) | -68% |
Συνολικοί επιβάτες (σε χιλ.) | 2.856 | 3.093 | 8% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 126 | 127 | 1% |
Συντελεστής Πληρότητας – Τακτικές πτήσεις (RPK/ASK) | 81,7% | 80,6% | -1,1pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 80,6% | 80,3% | -0,3pp |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 920 | 946 | 3% |
RASK (σε € λεπτά)2 | 7,2 | 7,4 | 3% |
Yield (σε € λεπτά)3 | 8,8 | 9,2 | 4% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 | 8,0 | 7,7 | -4% |
CASK (EBT level, σε € λεπτά)4 – εκτός κόστους καυσίμων | 6,3 | 6,0 | -5% |
Σημειώσεις:
1 Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων.
2 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρική θέση, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
3 Μέσο έσοδο ανά χιλιομετρικό επιβάτη, δε λαμβάνονται υπόψιν τα Λοιπά Έσοδα.
4 Μέσο κόστος ανά χιλιομετρική θέση.
Ενοποιημένη Κατάσταση Λογαριασμού Αποτελεσμάτων – Πρώτο Τρίμηνο 2025
(σε € εκατ.) | Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | % μτβ |
Έσοδα από τακτικές πτήσεις | 236,3 | 265,5 | 12% |
Έσοδα από ναυλωμένες πτήσεις | 3,6 | 4,7 | 28% |
Άλλα έσοδα εκμετάλλευσης που σχετίζονται με τις πτήσεις | 28,9 | 35,9 | 24% |
Έσοδα από συμβάσεις με πελάτες | 268,8 | 306,0 | 14% |
Λοιπά έσοδα | 6,6 | 6,4 | -3% |
Παροχές σε εργαζόμενους | (38,0) | (43,5) | 14% |
Καύσιμα Αεροσκαφών | (65,2) | (70,0) | 7% |
Συντήρηση αεροσκαφών | (33,3) | (36,0) | 8% |
Τέλη υπέρπτησης | (15,4) | (17,3) | 12% |
Έξοδα επίγειας εξυπηρέτησης | (18,1) | (23,4) | 29% |
Χρεώσεις αεροδρομίων | (17,4) | (18,5) | 6% |
Έξοδα catering | (8,8) | (12,4) | 42% |
Έξοδα διανομής | (18,9) | (20,9) | 11% |
Έξοδα προβολής και διαφήμισης | (4,2) | (5,5) | 32% |
Διάφορα έξοδα | (20,9) | (19,7) | -6% |
Μισθώσεις | (2,0) | (1,3) | -32% |
Κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων αποσβέσεων και απομειώσεων (EBITDA) | 33,2 | 43,8 | 32% |
Περιθώριο ΚΠΤΦΑ (EBITDA Margin) | 12,3% | 14,3% | |
Αποσβέσεις | (40,3) | (46,4) | 15% |
Κέρδη χρήσης προ φόρων και τόκων (ΚΠΤΦ) | (7,2) | (2,6) | -64% |
Περιθώριο ΚΠΤΦ (ΕΒΙΤ Μargin) | -2,7% | -0,8% | |
Πιστωτικοί τόκοι και Χρηματοοικονομικά έσοδα | 4,9 | 7,4 | 51% |
Τόκοι υποχρεώσεων και μισθώσεων και Χρηματοοικονομικά έξοδα | (18,4) | (20,7) | 13% |
Συναλλαγματικές διαφορές και λοιπά | (5,3) | 8,3 | – |
Κέρδη/(Zημίες) από συμμετοχές | (0,3) | 0,0 | – |
Κέρδη χρήσης προ φόρων (ΚΠΦ) | (26,3) | (7,5) | -72% |
Περιθώριο ΚΠΦ (EBT Margin) | -9,8% | -2,4% | |
Φόρος εισοδήματος | 5,3 | 0,9 | -84% |
Κέρδη χρήσης μετά από φόρους | (21,0) | (6,6) | -68% |
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Οικονομικής Θέσης
(σε € εκατ.) | 31.12.2024 | 31.03.2025 |
Μη κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 1.812,0 | 1.838,5 |
Ταμειακά Διαθέσιμα | 575,6 | 598,8 |
Δεσμευμένες καταθέσεις | 2,5 | 1,7 |
Xρηματοοικονομικά περιουσιακά στοιχεία1 | 191,0 | 195,6 |
Λοιπά κυκλοφορούντα περιουσιακά στοιχεία | 293,3 | 316,8 |
Σύνολο Περιουσιακών Στοιχείων | 2.874,4 | 2.951,4 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων | 499,4 | 482,1 |
Υποχρεώσεις από μισθώσεις | 1.047,6 | 1.010,7 |
Δανειακές υποχρεώσεις | 383,6 | 379,3 |
Λοιπές μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις | 176,7 | 186,8 |
Λοιπές βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις | 767,1 | 892,5 |
Σύνολο Ιδίων Κεφαλαίων και Υποχρεώσεων | 2.874,4 | 2.951,4 |
Σημειώσεις:
1 Περιλαμβάνει ενεχυριασμένα Ομόλογα €27,7 εκατ. στις 31/12/2024 και στις 31/03/2025.
Συνοπτική Ενοποιημένη Κατάσταση Ταμειακών Ροών
(σε € εκατ.) | 31.03.2024 | 31.03.2025 |
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από λειτουργικές δραστηριότητες | 188,6 | 110,0 |
Καθαρές ταμειακές εισροές / (εκροές) από επενδυτικές δραστηριότητες | (67,3) | (51,0) |
Καθαρές ταμειακές εισροές/ (εκροές) από χρηματοδοτικές δραστηριότητες | (123,5) | (19,4) |
Καθαρή αύξηση / (μείωση) στα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα | (2,2) | 39,5 |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στην αρχή της χρήσης1 | 614,5 | 575,6 |
Επίδραση συναλλαγματικών διαφορών στα ταμειακά διαθέσιμα & ισοδύναμα | 3,2 | (16,4) |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα περιουσιακού στοιχείου διακρατούμενoυ προς πώληση | (0,8) | – |
Ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα στο τέλος της χρήσης1 | 614,6 | 598,8 |
Επιχειρησιακά μεγέθη Ομίλου
Πρώτο Τρίμηνο 2024 | Πρώτο Τρίμηνο 2025 | % μτβ | |
Χωρητικότητα | |||
Χιλιομετρικές Θέσεις (σε εκατ.) | 3.751 | 4.160 | 11% |
Διαθέσιμες Θέσεις (‘000) | 3.549 | 3.859 | 9% |
Ώρες Πτήσεων (Block hours) | 38.306 | 42.027 | 10% |
Πτήσεις | 22.675 | 24.434 | 8% |
Μέσος αριθμός θέσεων ανά πτήση | 157 | 158 | 1% |
Μέση απόσταση πτήσεων (χλμ.) | 920 | 946 | 3% |
Επιβάτες (΄000) | |||
Ανά είδος πτήσεων: | |||
Επιβάτες Τακτικών πτήσεων | 2.832 | 3.063 | 8% |
Επιβάτες Ναυλωμένων πτήσεων | 24 | 30 | 24% |
Ανά δίκτυο: | |||
Δίκτυο Εσωτερικού | 1.142 | 1.180 | 3% |
Δίκτυο Εξωτερικού | 1.714 | 1.913 | 12% |
Σύνολο επιβατών | 2.856 | 3.093 | 8% |
Χιλιομετρικοί επιβάτες RPKs (σε εκατ.) | 3.056 | 3.343 | 9% |
Μέσος αριθμός επιβατών ανά πτήση | 126 | 127 | 1% |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές Πτήσεις (Επιβάτες/Διαθέσιμες Θέσεις) | 80,6% | 80,3% | -0,3pp |
Συντελεστής Πληρότητας- Τακτικές πτήσεις (Χιλιομετρικοί επιβάτες RPK/ Χιλιομετρικές Θέσεις ASK) | 81,7% | 80,6% | -1,1pp |