24.8 C
Nicosia
Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2025 | 11:04

Φθηνά ρούχα, ακριβές αντιδράσεις: Η Shein προκαλεί το Παρίσι

Στην καρδιά του Παρισιού, λίγα βήματα από τον Σηκουάνα, ένα νέο κατάστημα ετοιμάζεται να ανοίξει τις πόρτες του — και μαζί του φέρνει μια καταιγίδα αντιδράσεων.

Δεν είναι απλώς άλλο ένα σημείο μόδας, αλλά το σύμβολο μιας παγκόσμιας σύγκρουσης: το κινεζικό «θαύμα» της Shein απέναντι στην ευρωπαϊκή παράδοση του εμπορίου.

Από τη μία, τα φθηνά φορέματα που γίνονται viral στο TikTok και από την άλλη, οι Γάλλοι πολιτικοί που μιλούν για χαμένες δουλειές. Το Παρίσι μετατρέπεται σε πεδίο μάχης για το μέλλον της μόδας — και της ίδιας της παγκοσμιοποίησης.

Η Γαλλία υψώνει τείχη απέναντι στη Shein

Η κινεζική πλατφόρμα μόδας Shein, γνωστή για τις εξαιρετικά χαμηλές τιμές και τον ταχύτατο ρυθμό παραγωγής της, εγκαινιάζει σήμερα το πρώτο της μόνιμο κατάστημα στο πολυκατάστημα BHV Marais στο Παρίσι.

Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί μια νέα φάση παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά, με σχέδια για ακόμη πέντε σημεία πώλησης στη Γαλλία — όμως συνοδεύεται από μια θύελλα αντιδράσεων.

Η πρώην υφυπουργός Εμπορίου της Γαλλίας, Véronique Louwagie, κινητοποιήθηκε προσωπικά για να αποτρέψει την επέκταση, τηλεφωνώντας σε δημάρχους, διευθυντές πολυκαταστημάτων και τραπεζικούς αξιωματούχους. Όπως υποστήριξε, η παρουσία της Shein «καταστρέφει θέσεις εργασίας και τοπικά καταστήματα», πλήττοντας τη ραχοκοκαλιά της γαλλικής οικονομίας.

Η πολιτική αντίσταση δεν είναι τυχαία.

Το Παρίσι εργάζεται πάνω σε μια νέα νομοθεσία κατά της «γρήγορης μόδας», που στοχεύει πλατφόρμες όπως η Shein και η Temu.

Αν τεθεί σε ισχύ, η νομοθεσία θα επιβάλει πρόστιμα ανά προϊόν και πιθανή απαγόρευση διαφήμισης για εταιρείες που ανεβάζουν πάνω από 1.000 νέα είδη καθημερινά.

Η Shein έχει ήδη δεχθεί κυρώσεις ύψους 190 εκατ. ευρώ για παραβιάσεις που αφορούν ψευδείς εκπτώσεις και συλλογή προσωπικών δεδομένων.

Επιπλέον, μετά τον εντοπισμό αντικειμένων που παραβίαζαν ηθικά όρια, ο υπουργός Οικονομικών Roland Lescure απείλησε με αποκλεισμό της πλατφόρμας από τη γαλλική αγορά.

Η αντεπίθεση της Shein: Στρατηγική «γοητείας»

Μπροστά στην πολιτική πίεση, η Shein υιοθετεί μια νέα τακτική δημοσίων σχέσεων.

Προσέλαβε Γάλλους συμβούλους υψηλού προφίλ, ανάμεσά τους και τον πρώην υπουργό Εσωτερικών Christophe Castaner, ενώ ο εκτελεστικός πρόεδρος Donald Tang περιοδεύει στη χώρα συναντώντας επιχειρηματίες και πολιτικούς αντιπάλους.

Η εταιρεία επιμένει πως το επιχειρηματικό της μοντέλο «κατά παραγγελία» είναι πιο βιώσιμο, καθώς παράγει μόνο ό,τι πουλάει, μειώνοντας τις σπατάλες.

Παράλληλα, υπόσχεται ότι τα νέα καταστήματα θα δημιουργήσουν 200 θέσεις εργασίας και θα ενισχύσουν την τοπική οικονομία.

“Buzz marketing” ή πρόκληση;

Η Shein και ο συνεργάτης της στη Γαλλία, η Société des Grands Magasins (SGM), φαίνεται να επενδύουν στην ίδια την αντιπαράθεση.

Μια τεράστια διαφημιστική πινακίδα πάνω από το BHV παρουσίαζε τον πρόεδρο της SGM δίπλα στον Donald Tang και το σκυλί του, με το σύνθημα: «Η αφίσα που δεν θα έπρεπε να κάνουμε!»

Ο διευθυντής της SGM Karl-Stéphane Cottendin το περιέγραψε ως «σύγχρονο τρόπο να κάνεις επιχειρήσεις», εκτιμώντας ότι το brand με τους 25 εκατομμύρια Γάλλους καταναλωτές θα φέρει νέο κοινό στα παραδοσιακά πολυκαταστήματα.

Ωστόσο, η στρατηγική αυτή προκάλεσε μαζικές αντιδράσεις: πάνω από 20 brands αποχώρησαν από το BHV, η Disneyland Paris ακύρωσε συνεργασία ενώ εργαζόμενοι οργάνωσαν διαμαρτυρία.

Η μάχη για το μέλλον του ευρωπαϊκού εμπορίου

Η υπόθεση Shein αναδεικνύει ένα βαθύτερο ερώτημα: μπορεί η Ευρώπη να προστατεύσει τη δική της παραγωγή απέναντι στη «ψηφιακή εισβολή» των κινεζικών κολοσσών; Η Γαλλία πιέζει την Ε.Ε. να καταργήσει τη δασμολογική απαλλαγή για ηλεκτρονικά δέματα κάτω των 150 ευρώ, που ευνοεί τις ασιατικές πλατφόρμες.

Ο νέος υπουργός Εμπορίου Serge Papin δήλωσε πρόσφατα ότι η υπεράσπιση των τοπικών επιχειρήσεων αποτελεί «προτεραιότητα του υπουργείου». «Αυτές οι πλατφόρμες δεν σέβονται τις αξίες μας ούτε τις οικολογικές μας φιλοδοξίες», τόνισε χαρακτηριστικά.

Το Παρίσι ως πεδίο σύγκρουσης

Η Shein δοκιμάζει τα όρια της γαλλικής κοινωνίας — ανάμεσα στη γοητεία του φθηνού και στην αντίσταση υπέρ του βιώσιμου εμπορίου.

Για άλλους, είναι το σύμβολο μιας παγκοσμιοποιημένης οικονομίας που καταργεί τα σύνορα.

Για τη Γαλλία, όμως, είναι μια μάχη ταυτότητας: το ερώτημα δεν είναι μόνο αν η Shein θα πουλάει στο Παρίσι, αλλά τι αξίες θα αγοράζουν οι Γάλλοι μαζί με τα ρούχα της.

Πηγή: OT

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSΦθηνά ρούχα, ακριβές αντιδράσεις: Η Shein προκαλεί το Παρίσι