Όπως ανέφερε χθες ο Γενικός Διευθυντής της Inditex Ελλάς κ. Ηλίας Μάλαμας η νέα στρατηγική του ομίλου εστιάζει στις μεγάλες σάλες που μπορούν να υποστηρίξουν το διευρυμένο κωδικολόγιο των σημάτων του.

«Το κατάστημα στον Πύργο Πειραιά είναι ενδεικτικό του νέου μοντέλου ανάπτυξης του δικτύου, το οποίο εστιάζει στην βελτιστοποίηση της εμπειρίας του καταναλωτή στο μέγιστο βαθμό μέσω και της χρήσης της τεχνολογίας καθώς και στην είσοδο νέων κατηγοριών όπως πχ εσώρουχα, αθλητικά και τμήμα υποδημάτων και αξεσουάρ. Το νέο concept  για τα μεγάλα καταστήματα υποστηρίζει τον αυξημένο αριθμό κωδικών ώστε να μπορέσουν να αναδειχθούν καλύτερα οι κολεξιόν».

Σύμφωνα με τον ίδιο, το επόμενο βήμα θα γίνει στην Θεσσαλονίκη, όπου το φετινό φθινόπωρο αναμένεται η έναρξη λειτουργίας ενός ακόμα μεγάλου καταστήματος έκτασης 3200 τμ στην οδό Τσιμισκή.

Προς το τέλος του 2024, ή στις αρχές του 2025, τοποθετείται η έναρξη λειτουργίας του καταστήματος στο Μινιόν, ενώ ο όμιλος έχει ήδη «κλείσει» σημεία στο Ελληνικό.

Ποια καταστήματα θα συγχωνευθούν ή θα κλείσουν

Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής για το δίκτυο αναμένεται να υπάρξει και εξορθολογισμός των υφιστάμενων καταστημάτων και δη των μικρών σημείων λιανικής το οποία ενδεχομένως συγχωνευθούν ή διακόψουν λειτουργία.

Ενδεικτικά αναφέρεται πλέον στο Πειραιά θα λειτουργεί μόνο το flagship store στο Πύργο και τα δύο σημεία που υπήρχαν στην περιοχή θα διακόψουν λειτουργία.

Αντίστοιχα,  εφόσον καταλήξει επιτυχώς η μίσθωση στο Μινιόν ο όμιλος φέρεται ότι θα εξετάσει το μέλλον για το κατάστημα που έχει στην Πλατεία Κοραή, στη Σταδίου.

Σε ο,τι αφορά στο flagship store στο Πύργο Πειραιά επεκτείνεται σε 5000 τμ και περιλαμβάνει πέρα από αποθήκη (περί τα 900 τμ) τρείς ορόφους :   γυναικείο τμήμα , νεανικό και παιδικό, αντρικό και το Zara Home.

Καινοτόμες τεχνολογίες, σύγχρονο design

Η φιλοσοφία στο interior design βασίστηκε σε minimal επιλογές διακόσμησης  ώστε να αναδεικνύονται η κολεξιόν, ενώ το κατάστημα υιοθετεί καινοτόμες τεχνολογίες πχ customer point, self check out ταμεία, ειδικά διαμορφωμένους χώρους δοκιμαστηρίων κτλ.

4.100 εργαζόμενοι

Σημειώνεται ότι στο νέο κατάστημα στο Πύργο Πειραιά απασχολούνται 170 εργαζόμενοι, ενώ συνολικά ο όμιλος στην Ελλάδα σε όλες του της δραστηριότητες Zara, Zara Home, Massimo Dutti, Pull & Bear, Stradivarius, Oysho και Bershka απασχολεί περί τα 4.100 άτομα.

Σε επίπεδο επιδόσεων η Zara  στη χρήση 2023 (σ.σ. η οποία ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2024) εμφάνισε αύξηση εσόδων της τάξεως του 13%, η οποία όπως επισημάνθηκε δεν είναι πληθωριστική.

Σε ο,τι αφορά στο ποσοστό των on line πωλήσεων διαμορφώνεται σε περίπου 15%. Συνολικά το δίκτυο της Zara αριθμεί 41 σημεία στην εγχώρια αγορά ενώ όλα τα brands του ομίλου καλύπτουν ένα δίκτυο 155 καταστημάτων.

Δανάη Αλεξάκη  [email protected]