Αντίστροφη μέτρηση για την Tupperware, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες τις οποίες επικαλείται το Bloomberg αναμένεται να κηρύξει πτώχευση το συντομότερο αυτή την εβδομάδα, μετά από μια μακροχρόνια προσπάθεια να αναζωογονήσει την επιχείρηση εν μέσω φθίνουσας ζήτησης.
Σύμφωνα με τις πηγές, οι οποίες δεν κατονομάζονται καθώς οι πληροφορίες είναι εμπιστευτικές, η εταιρεία σχεδιάζει να μπει σε δικαστική προστασία αφού παραβίασε τους όρους του χρέους της και ήδη έχει προσλάβει για τον σκοπό αυτό νομικούς και οικονομικούς συμβούλους.
Με την ανακοίνωση της είδησης οι μετοχές της εταιρείας βούτηξαν κατά περισσότερο από 50% στη Νέα Υόρκη.
Οι προετοιμασίες πτώχευσης ακολουθούν παρατεταμένες διαπραγματεύσεις μεταξύ της Tupperware και των δανειστών της σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης χρέους άνω των 700 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι δανειστές συμφώνησαν φέτος να της δώσουν λίγη ανάσα με τους παραβιασμένους όρους του δανείου, αλλά η εικόνα της εταιρείας συνέχισε να επιδεινώνεται.
Τα σχέδια δεν είναι οριστικά και μπορεί να αλλάξουν. Ένας εκπρόσωπος της Tupperware αρνήθηκε να σχολιάσει.
Οι προσπάθειες της Tupperware
Η Tupperware εδώ και χρόνια προσπαθεί να διατηρηθεί. Τον Ιούνιο έκανε σχέδια να κλείσει το μοναδικό της εργοστάσιο στις ΗΠΑ και να απολύσει σχεδόν 150 υπαλλήλους. Πέρυσι, αντικατέστησε τον διευθύνοντα σύμβουλο Miguel Fernandez και πολλά μέλη του διοικητικού συμβουλίου στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να ανατρέψει την επιχείρηση, διορίζοντας τη Laurie Ann Goldman ως τη νέα διευθύνουσα σύμβουλο.
Η Tupperware το 1946 παρουσίασε τα πλαστικά προϊόντα της στο κοινό αφού ο ιδρυτής Earl Tupper εφηύρε την εύκαμπτη αεροστεγή σφράγισή τους. Η μάρκα εξερράγη στα αμερικανικά σπίτια κυρίως μέσω πάρτι πωλήσεων που διοργανώθηκαν από γυναίκες των προαστίων.
Η εταιρεία συνέχισε τα σχεδόν 80 χρόνια λειτουργίας της να βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στις άμεσες πωλήσεις από έναν στρατό ερασιτεχνών πωλητών, μετρώντας στις ρυθμιστικές δηλώσεις περισσότερους από 300.000 ανεξάρτητους πωλητές από το 2022.
Το αεροστεγές κάλυμμα και τα πάρτι με τάπερ
Η αρχή για τα τάπερ έγινε το 1946 όταν ο Earl Tupper παρουσίασε το θρυλικό πλέον αεροστεγές κάλυμμά του. Το αεροστεγές κάλυμμα βοηθούσε το φαγητό να μην ξεραίνεται και να μην χάνει την γεύση και το άρωμα του μέσα στο ψυγείο.
Παρά την επανάσταση που έφερνε, το νέο προϊόν δεν είχε ικανοποιητικές πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, αφού οι καταναλωτές χρειάζονταν μία επίδειξη για να καταλάβουν τις χρήσεις και την λειτουργία του.
Σαν απάντηση στα παραπάνω η Tupperware παρουσιάζει το 1948 έναν εντελώς νέο τρόπο προσέγγισης του καταναλωτή με κατ’ οίκον επιδείξεις. Οι επιδείξεις βόηθησαν θεαματικά την αύξηση των πωλήσεων.
Ήταν μάλιστα τόσο πετυχημένες που το 1951 αποσύρει τα προϊόντα από τα ράφια των σούπερ μάρκετ, που σημειωτέο τώρα ξανατοποθετεί – και συνεχίζει να τα πουλάει μόνο με κατ’ οίκον επιδείξεις.
Τον ρόλο των συνεργατών που πραγματοποιούσαν τις κατ’ οίκον επιδείξεις ανέλαβαν κυρίως γυναίκες που ο ρόλος τους στην κοινωνία περιοριζόταν στα στενά πλαίσια της οικίας και της οικογένειας τους.
Πηγή: ΟΤ