Την ειλικρινή πρόθεση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή για πραγματική προστασία των καταναλωτών από τις καταχρηστικές ρήτρες στις συμβάσεις τραπεζών αμφισβητεί με σημερινή του ανακοίνωση ο Κυπριακός Σύνδεσμος Καταναλωτών.
Όπως αναφέρεται, ο Σύνδεσμος χαιρετίζει την έκδοση αποφάσεων από την Υπηρεσία Προστασίας Καταναλωτή εναντίον των δυο μεγαλύτερων τραπεζών για παραβάσεις που αφορούν καταχρηστικές ρήτρες, επιβάλλοντας και σχετικά πρόστιμα, χωρίς επί του παρόντος οποιοδήποτε σχόλιο αναφορικά με το ύψος των ποινών.
Εντούτοις, επισημαίνει ότι οι πρόσφατες Αποφάσεις της Υπηρεσίας εκδόθηκαν τέσσερα χρόνια αφού τέθηκε σε ισχύ η νέα νομοθεσία για τα δικαιώματα του καταναλωτή, Ν.112(Ι)/2021. Θέτει το ερώτημα «γιατί για τέσσερα χρόνια αφέθηκαν οι καταναλωτές απροστάτευτοι σε μια τόσο σοβαρή παράβαση που αφορά δεκάδες χιλιάδες συμβάσεις τραπεζών;».
Προσθέτει ότι η Υπηρεσία σε δημόσιες δηλώσεις της ανάφερε ότι δεν μπορεί να κάνει τίποτε περισσότερο για να βοηθήσει τους καταναλωτές και τους κάλεσε να χρησιμοποιήσουν τις αποφάσεις της ως εργαλείο σε ατομικές δικαστικές διαδικασίες εναντίον των τραπεζών. «Η θέση του Κυπριακού Συνδέσμου Καταναλωτών είναι ότι μπορεί να κάνει περισσότερα, ανεξήγητα όμως δεν το κάνει», σημειώνει.
Διερωτάται επίσης «γιατί από το 2007 μέχρι σήμερα προκλητικά αγνοεί τις πρόνοιες και των νόμων 101(Ι)/2007 και 91(Ι)/2023 για προστασία των συλλογικών συμφερόντων των καταναλωτών και δεν προχωρεί σε δικαστική διαδικασία εναντίον των τραπεζών», προσθέτοντας ότι η μέχρι σήμερα στάση της οδηγεί τους καταναλωτές σε αμφιβολίες ότι πραγματικά θέλει να βοηθήσει τους καταναλωτές.
«Τα πιο πάνω, που δεν είναι τα μόνα παραδείγματα, υποχρεώνουν τον Κυπριακό Σύνδεσμο Καταναλωτών για ακόμα μια φορά να αμφισβητήσει την ειλικρινή πρόθεση της Υπηρεσίας Προστασίας Καταναλωτή για πραγματική προστασία των καταναλωτών από τις καταχρηστικές ρήτρες στις συμβάσεις τραπεζών», αναφέρει ο Σύνδεσμος.