Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

31.8 C
Nicosia
Κυριακή 11 Μαΐου 2025 | 12:43

Μείωση παγκόσμιου εμπορίου κατά 1,3% λόγω επιθέσεων σε Ερ. Θάλασσα

Το παγκόσμιο εμπόριο μειώθηκε κατά 1,3% από τον Νοέμβριο έως τον Δεκέμβριο του 2023 καθώς οι επιθέσεις μαχητών κατά εμπορικών πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησαν σε μείωση των όγκων φορτίων που μεταφέρονται σε αυτή την περιοχή, όπως ανέφερε σήμερα γερμανικό οικονομικό ινστιτούτο.

Επί του παρόντος περίπου 200.000 εμπορευματοκιβώτια μεταφέρονται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας κάθε μέρα, συγκριτικά με 500.000 ημερησίως τον Νοέμβριο, ανέφερε το ινστιτούτο IfW Kiel.

Οι επιθέσεις είχαν ως αποτέλεσμα να γίνουν εκτροπές στους πλόες με τα ταξίδια μεταξύ των ασιατικών κέντρων παραγωγής και των καταναλωτών στην Ευρώπη να διαρκούν έως και 20 ημέρες περισσότερο, δήλωσε ο Τζούλιαν Χιντς, διευθυντής του ερευνητικού κέντρου εμπορικής πολιτικής του IfW Kiel.

«Αυτό αντανακλάται επίσης στη μείωση των εμπορικών στοιχείων για τη Γερμανία και την ΕΕ καθώς τα μεταφερόμενα προϊόντα συνεχίζουν να βρίσκονται στη θάλασσα και δεν έχει γίνει εκφόρτωσή τους στα λιμάνια όπως προγραμματιζόταν», ανέφερε ο Χιντς σε ανακοίνωση.

Ναυτιλιακοί κολοσσοί, όπως η Maersk και η Hapag-Lloyd, στέλνουν τα καράβια τους σε μεγαλύτερα σε διάρκεια και πιο δαπανηρά ταξίδια περνώντας από το Ακρωτήριο Καλής Ελπίδας της Νότιας Αφρικής.

Οι στηριζόμενοι από το Ιράν μαχητές Χούθι στην Υεμένη έχουν εντείνει τις επιθέσεις σε σκάφη στην περιοχή του Κόλπου τους τελευταίους μήνες για να δείξουν τη στήριξή τους στην παλαιστινιακή ισλαμιστική οργάνωση Χαμάς που πολεμά κατά του Ισραήλ στη Γάζα.

Σε επίπεδο περιφερειών, ο δείκτης εμπορίου του IfW Kiel για τον Δεκέμβριο έδειξε ότι οι εξαγωγές από και οι εισαγωγές στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 2% και 3,1%, αντίστοιχα. Οι ΗΠΑ κατέγραψαν μείωση 1,5% στις εξαγωγές και 1% μείωση στις εισαγωγές, αν και η εμπορική δίοδος της Ερυθράς Θάλασσας είναι λιγότερο σημαντική για τη χώρα.

Το εμπόριο της Κίνας εμφάνισε διαφορετική εικόνα, με τις εξαγωγές να αυξάνονται 1,3% και τις εισαγωγές να ενισχύονται κατά 3,1%. Το ινστιτούτο ανέφερε ότι αυτό ίσως οφείλεται στο επικείμενο Κινεζικό Νέο Έτος.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!