Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

18.8 C
Nicosia
Τρίτη 15 Απριλίου 2025 | 14:18

Μία στις δύο επιχειρήσεις πληρώνουν για διαφημίσεις στο διαδίκτυο – Αυξάνεται η χρήση τεχνητής νοημοσύνης

Η υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται σταθερά σε όλες τις επιχειρήσεις, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας χρήσης τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών (ΤΠΕ) και ηλεκτρονικού εμπορίου στις επιχειρήσεις το 2024 που έδωσε στη δημοσιότητα η Στατιστική Υπηρεσία.

Στην έρευνα αναφέρεται ότι το 34,9% των μεγάλων επιχειρήσεων χρησιμοποίησε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης κατά το 2024, σε σύγκριση με 15,5% το 2023 και με 13,0% το 2021.

Εξάλλου, σύμφωνα με την έρευνα, κατά το 2024, το 59,1% όλων των επιχειρήσεων έχουν πραγματοποιήσει εξ αποστάσεως συσκέψεις μέσω διαδικτύου, ενώ το 2024 σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (49,4%) δήλωσαν ότι πληρώνουν για να διαφημίσουν στο διαδίκτυο, ποσοστό που έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2016.

Εξάλλου, η έρευνα κατέδειξε ότι το 27,5% των επιχειρήσεων απασχολούν εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα ΤΠΕ κατά το 2024 και ότι κατά το 2023, 23,5% των επιχειρήσεων έλαβαν παραγγελίες μέσω δικτύων υπολογιστών.

Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence)

Κατά το 2024, στην Κύπρο το 7,9% των επιχειρήσεων χρησιμοποίησε κάποια τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης έναντι 4,7% το 2023. Το 34,9% των μεγάλων επιχειρήσεων κάνει χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης, το 14,3% των μεσαίων επιχειρήσεων και το 6,3% των μικρών επιχειρήσεων.

Η τεχνητή νοημοσύνη αναφέρεται σε συστήματα που χρησιμοποιούν τεχνολογίες όπως text mining, computer vision, αναγνώριση ομιλίας, παραγωγή φυσικής γλώσσας, machine learning και deep learning για τη συλλογή και τη χρήση δεδομένων με αυτονομία, για την πρόβλεψη και τη λήψη των καλύτερων δυνατών αποφάσεων με σκοπό την επίτευξη συγκεκριμένων στόχων.

Η υιοθέτηση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης αυξάνεται σταθερά σε όλες τις επιχειρήσεις. Οι μεγάλες επιχειρήσεις έχουν το υψηλότερο ποσοστό υιοθέτησης τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης. Το 34,9% των μεγάλων επιχειρήσεων χρησιμοποίησε τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης κατά το 2024, σε σύγκριση με 15,5% το 2023 και με 13,0% το 2021.

Εξ αποστάσεως εργασία-χρήση φορητών συσκευών, εξ αποστάσεως πρόσβαση και συσκέψεις μέσω διαδικτύου

Κατά το 2024, 84,1% των επιχειρήσεων με 10 ή περισσότερους απασχολούμενους, παρείχαν στους εργαζόμενούς τους φορητές συσκευές που επιτρέπουν κινητή σύνδεση στο διαδίκτυο χρησιμοποιώντας δίκτυα κινητής τηλεφωνίας. Πρόκειται για συσκευές για τις οποίες οι επιχειρήσεις πληρώνουν εξ ολοκλήρου ή τουλάχιστον μέχρι ενός ορίου το κόστος αγοράς ή χρήσης (συνδρομή).

Το 88,1% όλων των επιχειρήσεων παρέχουν εξ αποστάσεως πρόσβαση στο σύστημα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου της επιχείρησης, το 71,7% πρόσβαση στα έγγραφα της επιχείρησης, συμπεριλαμβανομένων υπολογιστικών φύλλων, παρουσιάσεων ή άλλων αρχείων και το 66,3% πρόσβαση στις επιχειρηματικές εφαρμογές της επιχείρησης ή λογισμικό που χρησιμοποιείται από την επιχείρηση (π.χ. πρόσβαση σε λογιστήριο, πωλήσεις, παραγγελίες, CRM).

Με τον όρο εξ αποστάσεως πρόσβαση, σημειώνει η ανακοίνωση, αναφερόμαστε στην ετοιμότητα, την ικανότητα και την προθυμία των επιχειρήσεων να δώσουν τη δυνατότητα στους απασχολούμενους να εργάζονται εξ αποστάσεως, επιτρέποντάς τους εξ αποστάσεως πρόσβαση στους πόρους της επιχείρησης (π.χ. ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, έγγραφα και συστήματα ΤΠΕ της επιχείρησης).

Κατά το 2024, το 59,1% όλων των επιχειρήσεων έχουν πραγματοποιήσει εξ αποστάσεως συσκέψεις μέσω διαδικτύου (π.χ. Skype, Zoom, MS Teams, WebEx κ.λπ.).

Ηλεκτρονικό Εμπόριο (Πωλήσεις)

Κατά το 2023, 23,5% των επιχειρήσεων έλαβαν παραγγελίες μέσω δικτύων υπολογιστών (εξαιρούνται τα δακτυλογραφημένα e-mails). Το 22,7% των επιχειρήσεων έλαβαν παραγγελίες μέσω ιστότοπων ή εφαρμογών και το 2,5% μέσω μηνυμάτων τύπου “EDI” (Electronic Data Interchange).

Το 17,1% των επιχειρήσεων έλαβε παραγγελίες για προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω των ιστότοπων ή εφαρμογών της ίδιας της επιχείρησης, ενώ το 14,2% έλαβε παραγγελίες μέσω ιστότοπων ηλεκτρονικής αγοράς ή εφαρμογών που χρησιμοποιούνται από διάφορες επιχειρήσεις για εμπορία προϊόντων.

Το 21,2% των επιχειρήσεων έλαβε παραγγελίες για αγαθά ή υπηρεσίες μέσω ιστότοπων ή εφαρμογών από ιδιώτες καταναλωτές σε σύγκριση με 11,4% των επιχειρήσεων που έλαβαν παραγγελίες από άλλες επιχειρήσεις ή/και δημόσιες αρχές.

Διαφήμιση στο Διαδίκτυο

Η διαφήμιση μέσω διαδικτύου αναφέρεται σε επιχειρήσεις που πληρώνουν για διαφήμιση στο διαδίκτυο με σκοπό την προώθηση των αγαθών και των υπηρεσιών τους.

Το 2024 σχεδόν οι μισές επιχειρήσεις (49,4%) δήλωσαν ότι πληρώνουν για να διαφημίσουν στο διαδίκτυο, ποσοστό που έχει σχεδόν διπλασιαστεί σε σύγκριση με το 2016.

Το 43,5% των επιχειρήσεων πλήρωσε για στοχευμένες διαφημίσεις με βάση τη γεωγραφική θέση των χρηστών του διαδικτύου, το 38,4% με βάση το περιεχόμενο ή τις λέξεις κλειδιά που αναζητήθηκαν από τους χρήστες του διαδικτύου και το 28,7% πλήρωσαν για διαφημίσεις με βάση το ιστορικό περιήγησης ή το προφίλ των χρηστών του διαδικτύου.

Εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα ΤΠΕ και δεξιότητες

Όπως αναφέρει η Στατιστική Υπηρεσία, εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα ΤΠΕ θεωρείται το προσωπικό του οποίου η κύρια εργασία είναι η χρήση των ΤΠΕ. Για παράδειγμα, έχει τη δυνατότητα να αναπτύσσει, να σχεδιάζει, να λειτουργεί, να υποστηρίζει ή και να συντηρεί συστήματα ΤΠΕ και εφαρμογές που χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση, ανάκτηση και αποστολή δεδομένων.

Το 27,5% των επιχειρήσεων απασχολούν εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα ΤΠΕ κατά το 2024. Στις μεγάλες επιχειρήσεις το ποσοστό αυτό φτάνει το 85,8%, σε σύγκριση με 49,6% στις μεσαίες και 22,8% στις μικρές επιχειρήσεις.

Το ποσοστό των επιχειρήσεων που παρείχαν οποιοδήποτε είδος εκπαίδευσης κατά το 2023 σε εξειδικευμένο ή μη εξειδικευμένο προσωπικό παραμένει χαμηλό, στο 15,3% και 27,0% αντίστοιχα. Στις μεγάλες επιχειρήσεις τα αντίστοιχα ποσοστά είναι 59,4% σε εξειδικευμένο προσωπικό και 78,3% σε μη εξειδικευμένο προσωπικό.

Το 12,2% των επιχειρήσεων με 10 ή περισσότερους υπαλλήλους προσέλαβε ή προσπάθησε να προσλάβει εξειδικευμένο προσωπικό σε θέματα ΤΠΕ κατά το 2023. Περισσότερες από τις μισές (6,4%) αντιμετώπισαν δυσκολίες στο να πληρώσουν τις θέσεις αυτές κατά το 2023.

Ασφάλεια στις ΤΠΕ

Ο όρος «Ασφάλεια στις ΤΠΕ» αναφέρεται  στα μέτρα, τους ελέγχους και τις διαδικασίες που εφαρμόζονται στα συστήματα ΤΠΕ, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η ακεραιότητα, η αυθεντικότητα, η διαθεσιμότητα και η εμπιστευτικότητα των δεδομένων και των συστημάτων.

Τα πιο κοινά μέτρα που εφαρμόζονται από τις επιχειρήσεις είναι: ταυτοποίηση μέσω ισχυρού κωδικού πρόσβασης σε οποιοδήποτε σύστημα ή λογισμικό ΤΠΕ της επιχείρησης (95,0%), δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας δεδομένων σε ξεχωριστή τοποθεσία (συμπεριλαμβανομένης της δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας στο cloud) (90,0%), έλεγχος πρόσβασης δικτύου (διαχείριση δικαιωμάτων χρήστη στο δίκτυο της επιχείρησης – network access control) (73,9%), εικονικό ιδιωτικό δίκτυο (VPN-Virtual Private Network) (67,3%) και σύστημα παρακολούθησης ασφάλειας ΤΠΕ που επιτρέπει τον εντοπισμό ύποπτης δραστηριότητας στα συστήματα ΤΠΕ (intrusion detection or prevention systems) (56,0%).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!