Η Wizz Air, η πιο περιβαλλοντικά βιώσιμη αεροπορική εταιρεία της περιοχής EMEA[3], ανακοινώνει με χαρά ότι το Airbus A321neo – το πιο σύγχρονο και αποδοτικό μονοδιάδρομο αεροσκάφος – πλέον αποτελεί τα δύο τρίτα του ενεργού στόλου της.
- Το Airbus A321neo, το πιο αποδοτικό μονοδιάδρομο αεροσκάφος στον τομέα της αεροπορίας[1], αποτελεί πλέον τα δύο τρίτα (67%) του στόλου της Wizz Air
- Το αεροσκάφος προσφέρει μείωση 20% στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές CO₂
- Πάνω από μία δεκαετία πριν, η Wizz Air ξεκίνησε τη χρήση ανακυκλωμένων υλικών της GenPhoenix για τα καθίσματα καμπίνας, μειώνοντας πάνω από 80 χιλιάδες τόνους εκπομπών κατά τη διάρκεια ζωής τους[2]
- Το ορόσημο αυτό αποτελεί σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της στρατηγικής μείωσης εκπομπών της Wizz Air – Πτήση προς το Μηδενικό Αποτύπωμα
Από τα συνολικά 234 αεροσκάφη της Wizz Air, τα 152 είναι Airbus A321neo, έξι είναι A320neo και ένα Airbus A321XLR, γεγονός που σημαίνει ότι πάνω από το 67% του στόλου χρησιμοποιεί τεχνολογία νέας γενιάς. Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για καινοτομία και περιβαλλοντική βιωσιμότητα, η Wizz Air στοχεύει σε στόλο αποκλειστικά νέας γενιάς (all-neo) έως το 2029. Το Airbus A321neo διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μείωση της έντασης εκπομπών της Wizz Air κατά 7% έως το 2050, προσφέροντας παράλληλα μείωση 20% στην κατανάλωση καυσίμου και στις εκπομπές CO₂, και 50% μείωση στη ρύπανση θορύβου σε σύγκριση με προηγούμενα μοντέλα.
Customer First Compass: Βελτιώνοντας την Εμπειρία του Επιβάτη
Η λειτουργία στόλου με αεροσκάφη νέας γενιάς εντάσσεται στον πυλώνα προϊόντος Customer First Compass της εταιρείας – μία δέσμευση για αναβάθμιση της ταξιδιωτικής εμπειρίας και λειτουργία ενός από τους νεότερους, ασφαλέστερους και πιο αποδοτικούς στόλους της βιομηχανίας, υποστηριζόμενη από προηγμένες τεχνολογίες.
Αυτή η επένδυση ύψους €14 δισεκατομμυρίων υπογραμμίζει τη δέσμευση της εταιρείας να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία ταξιδιού, μέσα από έναν νεανικό, αποδοτικό και αθόρυβο στόλο.
Η Yvonne Moynihan, Επικεφαλής Εταιρικών Υποθέσεων και ESG στη Wizz Air, δήλωσε:
«Η επίτευξη του στόχου για δύο τρίτα του στόλου μας να αποτελείται από A321neo δεν είναι απλώς ένα ορόσημο για τη Wizz Air – είναι σύμβολο της δέσμευσής μας να προσφέρουμε τις πιο καινοτόμες επιλογές. Η εισαγωγή του Customer First Compass νωρίτερα φέτος αντικατοπτρίζει την αφοσίωσή μας σε επενδύσεις που κάνουν ουσιαστική διαφορά για τους πελάτες και τον πλανήτη. Το A321neo βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, επιτρέποντας χαμηλότερες εκπομπές χωρίς να θυσιάζουμε τις προσιτές τιμές που εκτιμούν οι επιβάτες μας.»
Προς το Μηδενικό Αποτύπωμα μέσω Καινοτομίας στον Στόλο
Η ανανέωση του στόλου αποτελεί βασικό πυλώνα του χάρτη πορείας Flying Towards Net-Zero της Wizz Air, ο οποίος ορίζει τον ρόλο της εταιρείας στην απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα.
Το Airbus A321neo διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο στη μείωση κατά 7% της έντασης εκπομπών της Wizz Air έως το 2050, με 20% χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές CO₂ και 50% μείωση θορύβου.
Έξυπνες Λύσεις σε Όλη την Εφοδιαστική Αλυσίδα
Εκτός από το εξωτερικό μέρος του αεροσκάφους, η Wizz Air εστιάζει και στην εσωτερική καινοτομία. Από το 2015, η εταιρεία συνεργάζεται με την GenPhoenix για την ενσωμάτωση ανακυκλωμένων αποκομμάτων δέρματος στα καθίσματα της καμπίνας. Αυτά τα υλικά, τα οποία διαφορετικά θα κατέληγαν σε χωματερές, μετατρέπονται σε ελαφριά, ανθεκτικά εξαρτήματα καθισμάτων που μειώνουν έως και 80% τις εκπομπές άνθρακα και χρησιμοποιούν 87% λιγότερο νερό κατά την παραγωγή[4]. Κάτι που ξεκίνησε με ένα μόνο αεροσκάφος A320, πλέον καλύπτει ολόκληρο τον στόλο της εταιρείας, εξυπηρετώντας περίπου 50.000 επιβάτες ημερησίως. Μέσω αυτής της συνεργασίας, η GenPhoenix έχει προμηθεύσει τη Wizz Air με πάνω από 100.000 τετραγωνικά μέτρα υλικού – αποτρέποντας την απόρριψη 16 τόνων αποβλήτων και μειώνοντας τις εκπομπές κατά 7.300 τόνους ετησίως.
[1] Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά αεροσκαφών Airbus ceo.
[2] Σύμφωνα με μελέτη κύκλου ζωής από την Gen Phoenix, ελεγμένη από τρίτους.
[3] Σύμφωνα με τα CAPA – Centre for Aviation Awards for Excellence 2022-2024.
[4] Σε σύγκριση με το παραδοσιακό δέρμα.