Μια καινοτόμος κυπριακή εταιρεία τεχνολογίας ανοίγει τις πόρτες της στο ευρύ κοινό, προσφέροντας για πρώτη φορά τη δυνατότητα επένδυσης μέσω crowdfunding. Η Ask Wire, με έδρα τη Λευκωσία, εξειδικεύεται στην ανάλυση και παροχή δομημένων δεδομένων για την αγορά ακινήτων και στοχεύει στην ενίσχυση της διαφάνειας και της αποτελεσματικότητας στον κλάδο.
Η καμπάνια πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας Crowdbase, και αποτελεί μια από τις πρώτες τέτοιου είδους πρωτοβουλίες από κυπριακή εταιρεία. Με ελάχιστο ποσό συμμετοχής τα €120, το κοινό μπορεί να γίνει μέτοχος σε μια αναπτυσσόμενη επιχείρηση που ήδη δραστηριοποιείται σε Κύπρο, Ελλάδα και Ρουμανία, και ετοιμάζεται να επεκταθεί σε Πολωνία και Τσεχία.
Η Ask Wire συγκεντρώνει και αναλύει δεδομένα από αγγελίες, αγοραπωλησίες, εκτιμήσεις, κινδύνους και άλλα κρίσιμα στοιχεία, προσφέροντας τα σε μία ενιαία, φιλική προς τον χρήστη πλατφόρμα. Οι υπηρεσίες της χρησιμοποιούνται από τράπεζες, ασφαλιστικές, επενδυτικά σχήματα, developers και μεσίτες, για την εκτίμηση ακινήτων, τη συμμόρφωση με κανονισμούς, την αποτίμηση κινδύνων και τη βελτιστοποίηση επενδύσεων.
«Χτίσαμε την Ask Wire για να λύσουμε ένα πρόβλημα που όλοι βλέπαμε: η πληροφόρηση γύρω από τα ακίνητα ήταν κατακερματισμένη και δύσκολα προσβάσιμη», αναφέρει ο ιδρυτής και CEO της εταιρείας, Παύλος Λοΐζου. «Τώρα ανοίγουμε το κεφάλαιο αυτό στους ανθρώπους που μας στήριξαν και συμμερίστηκαν το όραμά μας».
Η εταιρεία έχει ήδη προσελκύσει επενδύσεις άνω των €2,5 εκατομμυρίων από γνωστούς επενδυτές, όπως ο Lars Rasmussen (συνιδρυτής του Google Maps), η Hellas Direct και η Ellinas Finance. Το 2024, τα ετήσια επαναλαμβανόμενα έσοδα (ARR) της εταιρείας διπλασιάστηκαν, ενώ έχουν ήδη υπογραφεί συμβάσεις και προτάσεις συνολικής αξίας €1,1 εκατ. με θεσμικούς πελάτες.
Η Ask Wire επιλέχθηκε πρόσφατα να συμμετάσχει στο Visa Innovation Program Europe, ενώ προκρίθηκε στον τελικό του διαγωνισμού καινοτομίας της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος. Παράλληλα, συνεργάζεται με την Attica Bank στην ανάπτυξη πλατφόρμας Banking-as-a-Service για το πρόγραμμα «My Home II», και έχει ενσωματώσει το εργαλείο αυτόματης αποτίμησης στην πλατφόρμα αγγελιών Bazaraki.
«Η χρηματοδότηση μέσω του κοινού δεν είναι απλώς ένας εναλλακτικός τρόπος άντλησης κεφαλαίων. Είναι μια πράξη διαφάνειας και συμμετοχής», τονίζει ο κ. Λοΐζου. «Θέλουμε οι ίδιοι οι χρήστες να έχουν μερίδιο σε αυτό που χτίζουμε».
Η καμπάνια ολοκληρώνεται στις 18 Μαΐου 2025 και καλύπτεται από το καθεστώς φορολογικής ελάφρυνσης C.I.E. της Κυπριακής Δημοκρατίας. Μέχρι στιγμής η καμπάνια ξεπέρασε τους αρχικούς στόχους και συγκέντρωσε €199,600 από 111 επενδυτές. Η μέση επένδυση μέχρι στιγμής είναι €1,798.