Στην επανέναρξη των υπερατλαντικών ταξιδιών βασίζεται για την ανάκαμψη των δραστηριοτήτων της η IAG, μητρική εταιρεία της British Airways.
Ο όμιλος, στον οποίο ανήκουν επίσης οι αεροπορικές εταιρείες Iberia, Aer Lingus και Vueling, έχει σημειώσει τεράστιες απώλειες τους τελευταίους 18 μήνες, προειδοποιώντας ότι φέτος ότι θα χάσει άλλα 3 δισ. ευρώ.
Η IAG ανέφερε καθαρό χρέος 12,4 δισ. ευρώ έως το τέλος Σεπτεμβρίου, από 7,5 δισ. ευρώ στο τέλος του 2019. Η αεροπορική εταιρεία είδε θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας το τρίτο τρίμηνο, αλλά και πάλι ανέφερε λειτουργική ζημία 485 εκατ. ευρώ, σε σύγκριση με τα 1,3 δισ. ευρώ που έχασε το προηγούμενο έτος.
Παράλληλα έχει μείνει εκτός από την πιο προσοδοφόρα αγορά του στον Βόρειο Ατλαντικό, που έκλεισε από τις αρχές του 2020. Γι΄ αυτό και το άνοιγμα των συνόρων των ΗΠΑ, που έχει ανακοινωθεί για τις 8 Νοεμβρίου αντιπροσωπεύει «μια κομβική στιγμή για τον κλάδο μας», όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της IAG, Luis Gallego. Αντίστοιχη αισιοδοξία για την αμερικανική αγορά έχει εκφράσει και η Lufthansa.
Ως εκ τούτου, οι αεροπορικές εταιρείες της IAG σχεδιάζουν να αυξήσουν το πτητικό τους πρόγραμμα στο 60% των κανονικών επιπέδων αυτό το τρίμηνο, από το 40% που ήταν το καλοκαίρι. Σύμφωνα μάλιστα με τον Gallego, αναμένεται ότι η χωρητικότητα στα δρομολόγια του Βόρειου Ατλαντικού θα φτάσει το 90% των επιπέδων πριν από την πανδημία μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.
«Είμαστε αρκετά σίγουροι ότι αν μπορέσουμε να πραγματοποιήσουμε αυτόν τον αριθμό πτήσεων, θα επανέλθουμε στην κερδοφορία», είπε, προσθέτοντας ότι οι κρατήσεις για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων έχουν ανακάμψει πιο γρήγορα από τα ταξίδια για μικρότερες αποστάσεις. Παράλληλα, έκανε λόγο για «πρώιμα σημάδια ανάκαμψης στα επαγγελματικά ταξίδια».
Παρά την αισιοδοξία που έχει αποπνεύσει το άνοιγμα της αμερικανικής αγοράς, οι αναλυτές υποστηρίζουν ότι σε αντίθεση με τις low cost ανταγωνίστριες εταιρείες, Ryanair και Wizz Air, οι οποίες επέστρεψαν στα κέρδη το καλοκαίρι μέσω των πτήσεων σε όλη την Ευρώπη, η IAG δεν θα μπορέσει να ανακάμψει έως ότου το τεράστιο δίκτυό της για τα μακρινά ταξίδια λειτουργήσει και πάλι.
Η ανάκαμψη της IAG φέτος υστερεί επίσης σε σχέση με τις ανταγωνίστριες Lufthansa, που ανέφερε μικρά κέρδη το τρίτο τρίμηνο, και Air France, που είχε κέρδη για ολόκληρο το έτος.
naftemporiki.gr