Customise Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorised as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

8.8 C
Nicosia
Κυριακή 13 Απριλίου 2025 | 5:09

Αύξηση βιώσιμων καυσίμων στις αερομεταφορές προτείνει η επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Τη Δευτέρα, οι ευρωβουλευτές της επιτροπής Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου υιοθέτησαν το προσχέδιο της διαπραγματευτικής εντολής για τους κανόνες για τα καύσιμα στις αερομεταφορές ReFuelEU με 25 ψήφους υπέρ, έξι κατά και τρεις αποχές.

Η πρόταση, εφόσον υιοθετηθεί από την Ολομέλεια του Κοινοβουλίου στις αρχές Ιουλίου, θα αποτελέσει τη θέση του σώματος στις διαβουλεύσεις με το Συμβούλιο της ΕΕ και την Κομισιόν. Το Συμβούλιο έχει ήδη υιοθετήσει τη θέση του όσον αφορά τα βιώσιμα καύσιμα για τις αερομεταφορές στο Συμβούλιο των Υπουργών Μεταφορών στις αρχές Ιουνίου.

Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, το προσχέδιο της πρότασης του Κοινοβουλίου φιλοδοξεί στην αύξηση της χρήσης βιώσιμων καυσίμων από αεροπορικές εταιρίες και αεροδρόμια στην ΕΕ ώστε να περιοριστούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου στις αερομεταφορές στο πλαίσιο της προσπάθειας επίτευξης κλιματικής ουδετερότητας στην ΕΕ μέχρι το 2050.

Μεταξύ άλλων, οι ευρωβουλευτές τροποποίησαν τον προτεινόμενο ορισμό για το τι αποτελεί βιώσιμο καύσιμο στις αερομεταφορές, ενώ όρισαν ως μέρη ενός βιώσιμου ενεργειακού μείγματος και τον ηλεκτρισμό από ανανεώσιμες πηγές και το υδρογόνο. Ακόμα, το προσχέδιο προβλέπει υποχρέωση στα αεροδρόμια στην ΕΕ για διευκόλυνση της πρόσβασης των αερομεταφορέων σε βιώσιμα καύσιμα.

Το ποσοστό βιώσιμων καυσίμων που πρέπει να είναι προσβάσιμα στα αεροδρόμια θα αυξάνονται σταδιακά σύμφωνα με την πρόταση, με τη διαφορά μεταξύ της πρότασης του Κοινοβουλίου και της πρότασης της Κομισιόν να είναι πως το Κοινοβούλιο ζητά μεγαλύτερο ποσοστό.

Στις προτάσεις περιλαμβάνεται ακόμα πρόταση για δημιουργία ενός Ταμείου Βιώσιμων Αερομεταφορών το οποίο θα συμβάλει στην επίσπευση της απάλειψης των καυσίμων που εκπέμπουν αέρια του θερμοκηπίου μεταξύ 2023 και 2050, και θα ενισχύεται από τα πρόστιμα και από τα κανονικά έσοδα του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών που αφορούν τις αερομεταφορές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!