Μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2024 η χειμερινή περίοδος «δεν θα είναι καθόλου άσχημη» λαμβάνοντας υπόψιν τις εξελίξεις, δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Εκτελεστικός Διευθυντής της Εταιρείας Τουριστικής Ανάπτυξης και Προβολής Περιφέρειας Πάφου Νάσος Χατζηγεωργίου, προσθέτοντας πως δυνατότητα ανάκαμψης των αφίξεων μπορεί να επέλθει μετά το πρώτο εξάμηνο και εκεί θα πρέπει να εστιάσουν τις προσπάθειες τους πλέον.
Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε πως παρ’ ότι τα πτητικά προγράμματα για την Πάφο είναι και φέτος σε υψηλά επίπεδα και τα καλύτερα των τελευταίων χρόνων πλην της ισραηλινής αγοράς, μέχρι σήμερα παρουσιάζεται μούδιασμα στην ροή κρατήσεων από σημαντικές αγορές πηγές τουρισμού όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμάνια κ.ά.
Πρόσθεσε ακόμη πως ιδιαίτερο μούδιασμα παρουσιάζει ο Απρίλιος, σημειώνοντας πως με αυτά τα δεδομένα ίσως να κλείσουμε το πρώτο τετράμηνο με πιθανές απώλειες σε σχέση με το 2023 και το 2019.
Παράλληλα, ο κ. Χατζηγεωργίου είπε ότι, ότι έχουν «διαφορετική εκτίμηση από άλλους φορείς ως προς το ύψος των απωλειών από την ισραηλινή αγορά, αφού ήδη εκτελούνται πτήσεις προς την Λάρνακα, ενώ οι υπόλοιπες αερογραμμές βρίσκονται σε αναμονή ώστε να ξεκινήσουν μόλις οι συνθήκες το επιτρέψουν», προσθέτοντας πως ευελπιστεί στην επανέναρξη πτήσεων το συντομότερο.
Ανέφερε ότι «οι πληροφορίες μας, λένε ότι μετά τον Απρίλιο η ροή κρατήσεων γενικότερα εξελίσσεται μέχρι σήμερα σε κανονικά, ικανοποιητικά επίπεδα».
Επεσήμανε ακόμη, πως η αύξηση των πτήσεων από νέες αγορές συμβάλλει στην επισκεψιμότητα τουριστών και από άλλες περιοχές και έδωσε το παράδειγμα της Πολωνίας.
Βεβαιότατα είπε,«μιας και το νησί μας συνδέεται κατά κύριο λόγο αεροπορικώς, η αεροπορική συνδεσιμότητα αποτελεί την σημαντικότερη προϋπόθεση για ανάπτυξη του τουρισμού. Παράλληλα το ισορροπημένο μείγμα επισκεπτών και των αγορών είναι επίσης πολύ σημαντικοί παράγοντες για την βιωσιμότητα του τουρισμού».
Είπε ακόμη πως τόσο οι πτήσεις από Πολωνία, Γαλλία, Ισραήλ, Βαλτικές, όσο και από Ουγγαρία, Ιταλία και άλλες χώρες έχουν αποβεί σωτήριες τα τελευταία 2-3 χρόνια καλύπτοντας το μεγάλο κενό της Ρωσικής και Ουκρανικής αγοράς. Η Πολωνία αποτελεί σήμερα την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της Πάφου με προοπτική για περαιτέρω ανάπτυξη, συνέχισε, λέγοντας επίσης πως μεγάλη προοπτική παρουσιάζουν η Γαλλία, Γερμανία και άλλες μικρότερες αγορές.
Ερωτηθείς αν γίνονται κάποια διαβήματα από πλευράς της ΕΤΑΠ για την αύξηση των πτήσεων στον αερολιμένα Πάφου ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε πως ως φορέας, έχουν επαφή με αρκετές αεροπορικές εταιρείες και παρακολουθούν στενά την συνδεσιμότητα.
Έχουν επίσης εξαίρετη και μακροχρόνια συνεργασία με την Hermes airports και το Υφυπουργείο Τουρισμού.
Πρόσθεσε πως σε τακτά χρονικά διαστήματα εισηγούνται δρομολόγια στις διάφορες αεροπορικές, εκτελούν κοινές εκστρατείες και προωθητικές ενέργειες ενώ οι επαφές κυρίως με την Ryanair είναι πολύ συχνές.
Έχουμε κενά από υφιστάμενες αγορές για την Πάφο τα οποία θέλουμε να καλυφθούν όπως π.χ Σκωτία, Ιρλανδία, Ολλανδία, Γερμανία κ.α καθώς και από νέες αγορές όπως χώρες Mέσης Aνατολής, Σκανδιναβίας κ.α., συμπλήρωσε.
Κληθείς να σχολιάσει το γεγονός ότι το Πάσχα των Καθολικών είναι πιο νωρίς φέτος και κατά πόσο δυσκολεύει την Πάφο και δη την Κύπρο, ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε πως «ενώ αρχικά θεωρούσαμε ότι το Πάσχα θα συνέβαλε στην αύξηση της ροής κατά τον χειμερινό μήνα Μάρτιο εν τούτοις μέχρι σήμερα κάτι τέτοιο δεν φαίνεται να πραγματοποιείται». «Όπως προαναφέραμε οι κρατήσεις για τον Μάρτιο και Απρίλιο είναι μέχρι σήμερα μουδιασμένες για διάφορους λόγους», είπε, σημειώνοντας παράλληλα πως «απουσιάζει από την εξίσωση η ροή των μεμονωμένων επισκεπτών και των κρατήσεων της τελευταίας στιγμής και έτσι δεν μπορούμε ακόμη και σήμερα να έχουμε ασφαλείς προβλέψεις».
Ανέφερε επίσης πως οι πόλεμοι, η οικονομική κρίση, ο πληθωρισμός, αλλά και η απουσία έντονης παρουσίας και προώθησης της Κύπρου στις αγορές που μπορούν να αναπτύξουν το νησί τουριστικά δεν είναι καθόλου βοηθητικά για την ανατροπή της τρέχουσας κατάστασης και διασφάλιση της συνέχισης της αναπτυξιακής πορείας του τουρισμού.
Σε σχέση με τις πρωτοβουλίες που έχει σε εξέλιξη η ΕΤΑΠ την περίοδο αυτή για προώθηση του τουρισμού, ανέφερε πως έχουν σε εξέλιξη την ετήσια ψηφιακή εκστρατεία προώθησης σε πέραν των 10 χωρών, μια επένδυση περίπου €210.000 σε συνεργασία με τους ξενοδόχους, Hermes airports και Ελληνική Τράπεζα.
Παράλληλα συμμετέχουν σε διάφορες εκθέσεις εξωτερικού και εργαστήρια σε αρκετές χώρες.
Επιπρόσθετα φιλοξενούν σε τακτά χρονικά διαστήματα δημοσιογράφους, influencers και bloggers με στόχο να επικοινωνούν, όπως είπε, με σωρεία μηνυμάτων που θέλουν στις αγορές.
Ακόμη επενδύουν και στην προσέλκυση εγχώριου τουρισμού μέσω εντατικής εκστρατείας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και μέσω ανακοινώσεων και δημοσίευσης άρθρων καθώς και διαδικτυακούς διαγωνισμούς που διεκπεραιώνουν σε συνεργασία με τους ξενοδόχους και άλλους παροχής τουριστικών υπηρεσιών της περιοχής.
Ερωτηθείς για τα έργα που διεξάγονται στο παραλιακό μέτωπο της Πάφου, στο κέντρο πόλης, και στον πεζόδρομο κλπ και κατά πόσο αυτά συμβάλουν στην αύξηση της επισκεψιμότητας ή και στην ικανοποίηση των επισκεπτών, ο κ. Χατζηγεωργίου ανέφερε πως αναμφισβήτητα η Πάφος έχει μεταμορφωθεί τα τελευταία 7 χρόνια και η αναβαθμισμένη πλέον εικόνα επιφέρει πολύ θετικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την επαρχία εντός και εκτός Κύπρου.
«Τόσο τα έργα στο κέντρο της Πόλης, η φωταγώγηση του Κέντρου, η αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου, η ανακατασκευή του πεζόδρομου από το Κάστρο μέχρι τα δυτικότερα όρια του Δήμου Πάφου κ.α συμβάλουν σε μεγάλο βαθμό στην ικανοποίηση των ντόπιων και ξένων επισκεπτών αλλά και στην ανάταση της εικόνας που εκπέμπει γενικότερα ο προορισμός», είπε ο ίδιος.
«Η στρατηγική κατεύθυνση που συμμερίζονται οι φορείς της επαρχίας που είναι η επένδυση στην ποιότητα άρχισε να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα και οφέλη στην οικονομία και στην κοινωνία», συμπλήρωσε.
Επεσήμανε επίσης πως η ικανοποίηση των επισκεπτών όμως παρ’ ότι λόγω των έργων βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, ο βαθμός ικανοποίησης από τις προσφερόμενες υπηρεσίες έχει πάρει την κατιούσα τα τελευταία χρόνια. Και αυτό λόγω κυρίως, όπως εξήγησε, της έλλειψης εξειδικευμένου προσωπικού σε όλους τους τομείς της τουριστικής βιομηχανίας, κάτι που, είπε, «θα μας συνοδεύσει και το 2024 και τα επόμενα χρόνια».