Τις σφοδρές αντιδράσεις των εργαζομένων συναντά η απόφαση της Deutsche Bank AG να τους αναγκάσει να προσέρχονται συχνότερα στο γραφείο. Το γεγονός αυτο καταδεικνύει τις προκλήσεις στην αντιστροφή μιας πολιτικής που εισήχθη κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid.
Ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων έχει κάνει επικριτικά σχόλια σε έναν εσωτερικό πίνακα μηνυμάτων από τότε που η Deutsche Bank μείωσε τον χρόνο που το προσωπικό μπορεί να εργάζεται από το σπίτι, σύμφωνα με υπόμνημα που έστειλαν την περασμένη Πέμπτη ο διευθύνων σύμβουλος Κρίστιαν Σιούινγκ και η διευθύνουσα σύμβουλος λειτουργίας Ρεμπέκα Σορτ.
Τα δύο στελέχη, τα οποία υπέγραψαν την αρχική απόφαση, σχεδιάζουν τώρα να πραγματοποιήσουν νέες συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων σχετικά με τις αλλαγές, ανέφεραν στο υπόμνημα, το οποίο είδε το Bloomberg.
Υπάρχει τεράστια αντίσταση μεταξύ του προσωπικού» στην αλλαγή της πολιτικής, δήλωσε μέσω email ο Στέφαν Σζουκάλσκι , επικεφαλής του εργατικού συνδικάτου DBV.
Η Deutsche Bank δεν έχει αρκετό χώρο γραφείου για να εφαρμόσει τους κανόνες, καθώς πολλοί υπάλληλοι ήδη παραπονιούνται για συμφόρηση, είπε ο Σζουκάλσκι, ο οποίος συμμετέχει επίσης στο εποπτικό συμβούλιο της τράπεζας.
Η Deutsche Bank ανακοίνωσε στους υπαλλήλους , πριν από δύο εβδομάδες, ότι όλο το προσωπικό θα πρέπει να έρχεται τουλάχιστον τρεις ημέρες την εβδομάδα από τον Ιούνιο, ανέφερε το Bloomberg νωρίτερα αυτόν τον μήνα.
Η εργασία απο το σπίτι
Αυτή ήταν μια αντιστροφή από μια πολιτική που εφαρμόσθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας του Covid, η οποία επέτρεπε σε πολλούς εργαζόμενους να εργάζονται από το σπίτι έως και το 60% του χρόνου σε μια προσπάθεια να αυξήσουν την ευελιξία και να προσαρμοστούν σε νέους τρόπους εργασίας, ενώ παράλληλα επέτρεπε στην τράπεζα να μειώσει το «αποτύπωμα γραφείου».
«Συνειδητοποιήσαμε ότι η απόφασή μας δεν θα γινόταν θετική από όλους και εκτιμούμε τα σχόλιά σας και τα ειλικρινή σας λόγια», ανέφεραν οι Κ.Σιούινγκ και Ρ.Σορτ στο τελευταίο σημείωμα, το οποίο αναφέρθηκε για πρώτη φορά από την Handelsblatt.
Οι αντιδράσεις προήλθαν σε μεγάλο βαθμό από το προσωπικό στη Γερμανία, γεγονός που προσθέτει στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Deutsche Bank στη χώρα της.
Ένα σχέδιο για τη μετακίνηση μιας μεγάλης βάσης δεδομένων πελατών από μια γερμανική μονάδα σε μια άλλη οδήγησε σε κύμα παραπόνων πελατών και ώθησε τον τοπικό εποπτικό φορέα BaFin να εγκαταστήσει έναν ανεξάρτητο ελεγκτή για την επίβλεψη της προσπάθειας.
Η τράπεζα αντιμετωπίζει επίσης αμφιλεγόμενες μισθολογικές διαπραγματεύσεις με διάφορα εργατικά συνδικάτα, μεταξύ των οποίων και το DBV, το οποίο απαιτεί αύξηση μισθών κατά 14,5% για το προσωπικό σε διάφορες μονάδες.
«Αναρωτιόμαστε τι οδηγούσε τη Ρ.Σορτ και τον CEO» να μειώσουν την ποσόστωση του home office, είπε ο επικεφαλής της DBV Σ.Σζουκάλσκι. «Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα περιττό μέτωπο μάχης για την Deutsche Bank που καταστρέφει τη φήμη και την εμπιστοσύνη».