Τον έντονο προβληματισμό του μαθητικού κινήματος προκαλούν τα όσα έχουν αποφασιστεί για τα Λύκεια και τις Τεχνικές Σχολές των Επαρχιών Πάφου και Λεμεσού, κάνοντας λόγο για ανισότητα στην μάθηση, ενώ παράλληλα επισημαίνει πως το Υπουργείο Παιδείας δεν προετοιμάστηκε κατάλληλα για να είναι όσο πιο ομαλή η λειτουργία των σχολείων.
Μάλιστα, η Παγκύπρια Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών (ΠΣΕΜ) ζητά την αναπροσαρμογή της διδακτέας ύλης και όπως εξεταστεί από το Υπ. Παιδείας το ζήτημα της εξεταστέας ύλης των Παγκυπρίων Εξετάσεων από τώρα.
Επίσης, η ΠΣΕΜ τονίζει πως «μέσα στο περιβάλλον που υπάρχει, θα είναι εγκληματικό, να εφαρμοστούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, αφού θα ενισχύσουν τα υπάρχοντα προβλήματα με την διδακτέα ύλη και τον διδακτικό χρόνο που χρειάζεται να καλυφθεί. Θα ενισχύσει την παραπαιδεία, το άγχος, τη βαθμοθηρία.
Συγκεκριμένα, το μαθητικό κίνημα εισηγείται οι εξετάσεις ανά τετράμηνο να ανασταλούν τουλάχιστον για τη φετινή χρονιά.
Όσον αφορά τη Λεμεσό και την Πάφο, η ΠΣΕΜ, επισημαίνει πως «οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τους μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών της επαρχίας Λεμεσού και Πάφου, δημιουργούν αναμφίβολα, δικαιολογημένες αντιδράσεις και ανησυχίες τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς, αφού εκ των πραγμάτων δημιουργούνται ανισότητες στη μάθηση.»
Αναφερόμενη στο διάγγελμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, η ΠΣΕΜ αναφέρει πως ακόμα μια φορά παραμένουν σοβαρά ερωτήματα αναπάντητα, τα οποία η ίδια έχει θέσει πολλές φορές στο παρελθόν.
«Έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο διαδίκτυο; Έχουν εξοπλιστεί (όπως έπρεπε εδώ και καιρό) όλοι οι μαθητές με τεχνολογικό εξοπλισμό; Γιατί ακόμα συζητούμε για τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων, τόσους μήνες μετά την πανδημία; Θα αποφασίσει επιτέλους κάποιος στο Υπουργείο να μας ακούσει για την ανάγκη αναπροσαρμογής της ύλης; Τι θα γίνει με την περσινή ύλη που δεν καλύφθηκε; Πως καλύπτεται η ανισότητα που δημιουργείται για Λεμεσό και Πάφο και τι θα γίνει με την εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτό;», διερωτάται η ΠΣΕΜ.
Αυτούσια η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ:
Ως ΠΣΕΜ θεωρούμε πως άμεσα πρέπει να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη και να εξεταστεί το ζήτημα της εξεταστέας ύλης των Παγκυπρίων από τώρα.
Ως ΠΣΕΜ εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας αλλά και τον προβληματισμό μας, για την κατάσταση που διαμορφώνεται στα σχολεία μας, τόσο γενικά όσο και με τα νέα δεδομένα, μετά τα τελευταία μέτρα.
Από την αρχή της πανδημίας, στην πρώτη της φάση, τονίσαμε ότι χωρίς πανικό και χωρίς φόβο θα έπρεπε να ακολουθηθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για να μην αυξηθούν τα κρούσματα, τόσο εντός αλλά και εκτός σχολείου. Η πραγματικότητα έδειξε, πως η διαχείριση ήταν ελλιπής, ενώ η ίδια η έναρξη της σχολικής χρονιάς, σε όλα τα επίπεδα, ήταν ανεπανάληπτα πρόχειρη.
Ως μαθητές, όλο αυτό το διάστημα της πανδημίας έχουμε επιδείξει την ωριμότητα και την σοβαρότητα που μας διακατέχει, όπως επίσης και ότι αντιλαμβανόμαστε πλήρως το κρίσιμο σημείο που βρισκόμαστε. Από την αρχή της χρονιάς λέγαμε πως, η φετινή σχολική χρονιά θα είναι ιδιαίτερη, καθώς τα σχολεία θα λειτουργήσουν με βάση τις νέες συνθήκες που δημιουργήθηκαν με την πανδημία. Δυστυχώς, αν και γνωρίζαμε εδώ και μήνες ότι θα ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά, το Υπουργείο Παιδείας δεν προετοιμάστηκε κατάλληλα για να είναι όσο πιο ομαλή η λειτουργία των σχολείων.
Οι αποφάσεις της κυβέρνησης για τους μαθητές Λυκείων και Τεχνικών Σχολών της επαρχίας Λεμεσού και Πάφου, δημιουργούν αναμφίβολα, δικαιολογημένες αντιδράσεις και ανησυχίες τόσο στους μαθητές όσο και στους γονείς, αφού εκ των πραγμάτων δημιουργούνται ανισότητες στη μάθηση. Πέραν τούτου για ακόμα ένα διάγγελμα και για ακόμα μια φορά παραμένουν σοβαρά ερωτήματα αναπάντητα, ερωτήματα που ως ΠΣΕΜ, θέσαμε πολλές φορές στο παρελθόν.
Έχουν όλοι οι μαθητές πρόσβαση στο διαδίκτυο; Έχουν εξοπλιστεί (όπως έπρεπε εδώ και καιρό) όλοι οι μαθητές με τεχνολογικό εξοπλισμό; Γιατί ακόμα συζητούμε για τεχνολογική αναβάθμιση των σχολείων, τόσους μήνες μετά την πανδημία; Θα αποφασίσει επιτέλους κάποιος στο Υπουργείο να μας ακούσει για την ανάγκη αναπροσαρμογής της ύλης; Τι θα γίνει με την περσινή ύλη που δεν καλύφθηκε; Πως καλύπτεται η ανισότητα που δημιουργείται για Λεμεσό και Πάφο και τι θα γίνει με την εξεταστέα ύλη σε σχέση με αυτό;
Ως ΠΣΕΜ θεωρούμε πως άμεσα πρέπει να αναπροσαρμοστεί η διδακτέα ύλη και να εξεταστεί το ζήτημα της εξεταστέας ύλης των Παγκυπρίων από τώρα.
Ταυτόχρονα θεωρούμε ότι μέσα στο περιβάλλον που υπάρχει, θα είναι εγκληματικό, να εφαρμοστούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο, αφού θα ενισχύσουν τα υπάρχοντα προβλήματα με την διδακτέα ύλη και τον διδακτικό χρόνο που χρειάζεται να καλυφθεί. Θα ενισχύσει την παραπαιδεία, το άγχος, τη βαθμοθηρία. Θεωρούμε ότι δεδομένων και των μέτρων για την πανδημία που δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση, οι εξετάσεις ανά τετράμηνο πρέπει τουλάχιστον να ανασταλούν για τη φετινή χρονιά.
Τέλος, ως ΠΣΕΜ αναμένουμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα λάβει σοβαρά υπόψη τις ανησυχίες μας για τα προβλήματα που δημιουργούνται.