Την 5η θέση στην ηλικιακή κατηγορία 14-16 ετών κατέλαβε η κυπριακή συμμετοχή (ESPRO) στον “Ευρωπαϊκό Στατιστικό Διαγωνισμό (ESC) 2021” που διοργάνωσε η Eurostat.
Πάνω από 11.000 μαθητές από 16 χώρες δήλωσαν συμμετοχή στην 4η διεξαγωγή αυτού του διαγωνισμού στατιστικής παιδείας, ανακοίνωσε η Εurostat.
Μετά από μια δύσκολη εθνική φάση, οι νικήτριες ομάδες από κάθε συμμετέχουσα χώρα έλαβαν μέρος στον ευρωπαϊκό τελικό. Τους ζητήθηκε να κάνουν ένα βίντεο δύο λεπτών σχετικά με το θέμα της παραπληροφόρησης. Οι διαγωνιζόμενοι έπρεπε να παρουσιάσουν τις ιδέες τους σχετικά με την πρόκληση της παραπληροφόρησης στην κοινωνία και τον ρόλο που μπορούν να έχουν οι επίσημες στατιστικές.
Παρά τους περιορισμούς που έφερε η πανδημία Covid-19, οι μαθητές παρήγαγαν μερικά πραγματικά ισχυρά βίντεο, αναφέρει η Eurostat. Μια κριτική επιτροπή Ευρωπαίων εμπειρογνωμόνων αξιολόγησε τις 61 αιτήσεις για να επιλέξει τα κορυφαία 5 βίντεο τόσο στην ηλικιακή ομάδα 14-16 (30 συμμετοχές) όσο και στην ηλικιακή ομάδα 16-18 (31 συμμετοχές).
Η ομάδα TEGLZAROŽE (Σλοβενία) παίρνει το πρώτο βραβείο στην ομάδα των νέων (14-16) με ένα πολύ διασκεδαστικό βίντεο σχετικά με το δύσκολο θέμα παραπληροφόρησης σχετικά με τα εμβόλια Covid-19. Η κριτική επιτροπή πείστηκε από τη μοναδική και προσωπική τους προσέγγιση που συνδυάζει καλές ιστορίες και καλλιτεχνικές δεξιότητες – η ομάδα δημιούργησε ακόμη και τραγούδι.
Η δεύτερη θέση πηγαίνει στην ομάδα LUSITANOS (Πορτογαλία). H ομάδα GIMNACK21 (Κροατία) έρχεται τρίτη με μια ελκυστική παρουσίαση σχετικά με παραπληροφόρηση και το Διαδίκτυο.
Οι ομάδες AEROSTATS (Γαλλία) και ESPRO (Κύπρος) κατακτούν αντίστοιχα την τέταρτη και την πέμπτη θέση. To video της κυπριακής ομάδας βρίσκεται στο σύνδεσμο https://www.youtube.com/watch?v=QL3GKRVB1XY .
Στην ομάδα ηλικιών (16-18), το πρώτο βραβείο βγαίνει στην ομάδα VERDE (Πορτογαλία). Μέσα από μια διήγηση, το δημιουργικό τους βίντεο δείχνει πολύ αποτελεσματικά τον τρόπο με τον οποίο διαδίδεται η παραπληροφόρηση. Η κριτική επιτροπή εντυπωσιάστηκε ιδιαίτερα από τη σαφήνεια του μηνύματος και τα συναισθήματα που μεταδίδει το βίντεο.
Η ομάδα MARIE (Βέλγιο) καταλαμβάνει τη 2η θέση “με το καλά ισορροπημένο κινούμενο βίντεο σχετικά με παραπληροφόρηση στο πλαίσιο της κλιματικής αλλαγής”, αναφέρει η Eurostat.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ