Δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί χωρίς να προκαλέσει αποδιοργάνωση των σχολείων και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτα μαζική αναστολή της φοίτησης με φυσική παρουσία το αναθεωρημένο Πρωτόκολλο που εισηγήθηκαν σήμερα η ειδικοί, αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Υπ. Παιδείας, εκφράζοντας την αντίθεσή του στο νέο μέτρο.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΠΑΝ) βρίσκεται σε διαβουλεύσεις τόσο με το Υπουργείο Υγείας, όσο και με τη Συμβουλευτική Επιστημονική Επιτροπή για ενδεχόμενη αναπροσαρμογή του Υγειονομικού Πρωτοκόλλου.
Η εισήγηση όμως των ειδικών που ανακοινώθηκε σήμερα σχετικά με αναθεώρηση του Πρωτοκόλλου και την αντιμετώπιση περιστατικών COVID, είναι δυστυχώς πρακτικά ανεφάρμοστη. Δεν είναι δυνατόν να εφαρμοσθεί χωρίς να προκαλέσει αποδιοργάνωση των σχολείων και να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτα μαζική αναστολή της φοίτησης με φυσική παρουσία, χωρίς μάλιστα να προηγηθεί κάποιος σχεδιασμός. Ο κανόνας αναστολής της φοίτησης με φυσική παρουσία ακόμα και σε σχολεία που δεν βρίσκονται σε επιβαρυμένη περιοχή, εφ’ όσον σε διάστημα μιας εβδομάδας παρουσιαστούν τρία κρούσματα, θα οδηγούσε με βεβαιότητα σε αναστολή της φοίτησης σε μεγάλο αριθμό σχολείων.
Η πρόταση αυτή, στη βάση των στατιστικών στοιχείων, θα είχε ως συνέπεια να διακόπτεται καθημερινά η φοίτηση με φυσική παρουσία σε σημαντικό αριθμό σχολείων, με αποτέλεσμα μέσα σε διάστημα 15-20 ημερών να οδηγηθούν σχεδόν όλα ή και όλα τα σχολεία σε φοίτηση εξ αποστάσεως. Εξάλλου, προκύπτει και το ορατό ενδεχόμενο σχολεία που θα επαναλειτουργούσαν με φυσική παρουσία μετά από αναστολή, να έπρεπε σε μερικές μέρες να προχωρούν ξανά σε αναστολή.
Συγκεκριμένα, με βάση τα στοιχεία που καταγράφονται στο ΥΠΠΑΝ, μόνο στην περίοδο μεταξύ 1ης και 7ης Απριλίου θα έπρεπε να ανασταλεί η φυσική παρουσία σε 62 σχολεία Δημοτικής και Μέσης Εκπαίδευσης, αλλά και σε επιπρόσθετα άλλες τουλάχιστον 300 τάξεις σε άλλα σχολεία. Εάν προβληθεί μια ανάλογη τάση σε διάστημα μερικών εβδομάδων, τότε τα περισσότερα σχολεία θα αναστείλουν τη φυσική παρουσία των παιδιών.
Εάν οι ειδικοί εμπειρογνώμονες θεωρούν ότι η επιδημιολογική εικόνα είναι τέτοια που επιβάλλει την αναστολή της λειτουργίας των σχολείων με φοίτηση με φυσική παρουσία, θα ήταν καλά να κάνουν μια ανάλογη εισήγηση για να εξετασθεί. Η συγκεκριμένη εισήγηση που κατατέθηκε οδηγεί όμως σε ανάλογο αποτέλεσμα χωρίς να μπορεί να τύχει οποιουδήποτε προγραμματισμού ή και διαχείρισης τόσο των σχολείων όσο και των αναγκών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
Η μη προγραμματισμένη και απρόβλεπτη αναστολή της φοίτησης με φυσική παρουσία σε συνεχώς διαφοροποιούμενες ομάδες μαθητών/-τριών δεν δίνει τη δυνατότητα να οργανωθεί και να διεξάγεται ούτε και η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ειδικά μάλιστα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση θα δημιουργούσε ανυπέρβλητα προβλήματα ως προς την ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς σε λύκεια/τεχνικές σχολές, αλλά και σημαντικά πρόσθετα ζητήματα στο γυμνασιακά κύκλο που ήδη βρισκόταν πλήρως σε εξ αποστάσεως λειτουργία για διάστημα περίπου τριών μηνών.
Εξάλλου, τόσο τις διευθύνσεις των σχολείων μας όσο και το ΥΠΠΑΝ γενικότερα απασχολεί διαρκώς η καθημερινότητα μέσα στην οποία μαθητές και μαθήτριες που φοιτούν εξ αποστάσεως για σκοπούς υγειονομικής προστασίας ή πρόληψης, ταυτόχρονα κινούνται και συναντώνται ομαδικά σε άλλους χώρους αναψυχής ή άλλων δραστηριοτήτων.
Τα σχολεία συνεχίζουν προς το παρόν να εφαρμόζουν το υφιστάμενο υγειονομικό πρωτόκολλο και τις σχετικές οδηγίες.