Μεγάλη απογοήτευση επικρατεί στο Υφυπουργείο Ναυτιλίας καθώς καμία ναυτιλιακή εταιρεία δεν επέδειξε ενδιαφέρον για τη ναυτιλιακή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας. Όπως πληροφορούμαστε ο διαγωνισμός έληξε σήμερα και παρά το αρχικό ενδιαφέρον που επέδειξαν αρκετές εταιρείες (από Ελλάδα, Κύπρο και το εξωτερικό), τελικά καμία δεν υπέβαλε προσφορά.
Μετά την εξέλιξη αυτή, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας προβληματίζεται ως προς τις επόμενες κινήσεις του, γιατί δεν επιθυμεί εγκατάλειψη της προσπάθειας ακτοπλοϊκής σύνδεσης Κύπρου-Ελλάδας.
ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ NOMISMA
Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας επιβεβαιώντας την είδηση της nomisma ανακοίνωσε ότι δεν έχουν υποβληθεί οποιεσδήποτε προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς, παρά το ενδιαφέρον που επέδειξαν εν δυνάμει προσφοροδότες για εξασφάλιση των εγγράφων του Ανοικτού Ευρωπαϊκού Διαγωνισμού για τη Θαλάσσια Σύνδεση Κύπρου-Ελλάδας που θα λάμβανε κρατική επιδότηση ύψους μέχρι 5 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως, σύμφωνα με τους ενωσιακούς κανόνες για τις Υπηρεσίες Γενικού Οικονομικού Συμφέροντος (ΥΓΟΣ).
Σύμφωνα με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των προσφορών ήταν σήμερα 29.01.2021, ώρα 12:00.
Αναφέρει ότι τα έγγραφα διαγωνισμού συντάχθηκαν στην βάση της προσφοράς ΥΓΟΣ με την καθοδήγηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και προσθέτει πως η επίδειξη ενδιαφέροντος εκ μέρους της αγοράς, η οποία είχε ως έναυσμα την δημοσιογραφική διάσκεψη της 11ης Δεκεμβρίου 2020, οδήγησε στην εξασφάλιση των εγγράφων διαγωνισμού από 24 διακριτούς οικονομικούς φορείς.
Η μη υποβολή προσφορών με την λήξη της προθεσμίας υποβολής ενδεχομένως να οφείλεται, σύμφωνα με το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, «στις οικονομικά αβέβαιες επικρατούσες συνθήκες ως απόρροια της πανδημίας COVID-19, οι οποίες αναμφίβολα επηρεάζουν και τον τομέα της ναυτιλίας, ιδιαίτερα τους κλάδους των επιβατηγών και οχηματαγωγών πλοίων».
Τέλος, το Υφυπουργείο Ναυτιλίας αναφέρει ότι το όλο εγχείρημα της Θαλάσσιας Σύνδεσης Κύπρου–Ελλάδας θα επαναξιολογηθεί όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες και αφού μεσολαβήσουν επαφές με την ναυτιλιακή βιομηχανία, όπως σημειώνει, «αλλά πάντα με γνώμονα τη διατήρηση της ισορροπίας ανάμεσα στην εξυπηρέτηση της ΥΓΟΣ και της αναγκαίας και ορθολογιστικής διάθεσης του δημόσιου χρήματος.