9.8 C
Nicosia
Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025 | 9:42

Πάτρα – Πύργος σε 45 λεπτά, Αθήνα – Πύργος σε 2 ώρες και 45 λεπτά

Με την παράδοση σήμερα των τελευταίων 10 χιλιομέτρων (Μιντιλόγλι – Καμίνια), ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος, συνολικού μήκους 74,8 χιλιομέτρων, δίνεται πλέον στο σύνολό του στην κυκλοφορία.

Ένα ακόμη έργο υποδομής που πέρασε από αλλεπάλληλες περιπέτειες ολοκληρώνεται, βάζοντας τελεία σε έναν μακρύ κύκλο καθυστερήσεων και ανατροπών.

Ωστόσο, για να ολοκληρωθεί το δίκτυο των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων της Πελοποννήσου απομένει να δρομολογηθεί το τμήμα Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα. Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το θέμα εξετάζεται σε συνεργασία με την παραχωρησιούχο εταιρία, την Ολυμπία Οδό. Κρίσιμο ζήτημα είναι η εξασφάλιση χρηματοδότησης.

Τόσο το Πάτρα – Πύργος όσο και η συνέχειά του, Πύργος – Τσακώνα, αρχικά, κατά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού (Ιούλιος 2007), αποτελούσαν τμήματα της.

Με την οικονομική κρίση και στο πλαίσιο της εκκίνησης εκ νέου της κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων (2013) τα τμήματα αυτά αφαιρέθηκαν από την παραχώρηση.
Έκτοτε και μέχρι το 2022, όταν δηλαδή ξεκίνησε ουσιαστικά η κατασκευή του από τους κατασκευαστικούς Ομίλους, ΓΕΚ Τέρνα, Aktor και Άβαξ, το Πάτρα – Πύργος πέρασε διάφορες περιπέτειες με αποκορύφωμα την τμηματοποίησή του σε 8 εργολαβίες μια διαδικασία που έλαβε τέλος με την αλλαγή της κυβέρνησης το 2019. Το έργο επανεντάχθηκε στην παραχώρηση Ολυμπία Οδός το 2021 και τον Μάρτιο του 2022 υπεγράφη η νέα σύμβαση κατασκευής.

Με τη λειτουργία του Πάτρα – Πύργος η Ολυμπία Οδός καθίσταται ο τρίτος μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στη χώρα, με συνολικό μήκος 277 χλμ., συνδέοντας τις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου και Δυτικής Ελλάδας και κατ’ επέκταση άλλες δύο Περιφέρειες, της Ηπείρου και των Ιόνιων Νήσων.

Ο προϋπολογισμός του έργου ήταν αρχικά 295 εκατ. ευρώ και μαζί με τις συμπληρωματικές εργασίες, η συνολική δαπάνη ανήλθε σε 385 εκατ. ευρώ.

11 γέφυρες, 4 ΣΕΑ

Μέσω της Ολυμπίας Οδού, η διαδρομή Πάτρα – Πύργος θα καλύπτεται σε 45 λεπτά, ενώ το ταξίδι από την Αθήνα μέχρι τον Πύργο θα διαρκεί περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά.

Ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος κατασκευάστηκε με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού στα πρώτα 13 χιλιόμετρα, ενώ στα υπόλοιπα περίπου 62 χιλιόμετρα κατασκευάστηκε σε νέα χάραξη.

Αποτελείται από 2 λωρίδες πλάτους 3,5μ. και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, ενώ περιλαμβάνει: 11 γέφυρες, 41 κάτω διαβάσεις, 28 άνω διαβάσεις, 1 τεχνική βάση στον Πύργο, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών (ΣΕΠ), καθώς και τους ακόλουθους 9 κόμβους στις περιοχές: Μιντιλόγλι, ΒΙΠΕ, ΑΛΙΣΣΟΥ, Κάτω Αχαΐα, Βάρδα, Κυλλήνη, Γαστούνη, Αμαλιάδα και Πύργος.

Ηλεκτρονικά διόδια

Με την παράδοση αύριο του τμήματος από Μιντιλόγλι – Καμίνια θα τεθεί σε ισχύ και το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Πάτρα – Κυλλήνη (46,5χλμ.), με τις ακόλουθες τιμές: Μετωπικό Πάτρας, κατηγορία ένα (μοτοσικλέτες) 2,4 ευρώ, δύο (ΙΧ) 3,5 ευρώ, τρία (μικρά φορτηγά) 8,9 ευρώ και τέσσερα (μεγάλα φορτηγά) 12,4 ευρώ. Αντιστοίχως στον Πλευρικό Κάτω Αχαΐας, οι τιμές τα διόδια είναι 1,5 ευρώ, 2,1 ευρώ, 5,4 ευρώ και 7,5 ευρώ.

Σημειώνεται ότι η Πατρών – Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.

Πηγή: Ναυτεμπορική, Τέτη Ηγουμενίδη  [email protected]

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΕΛΛΑΔΑΠάτρα – Πύργος σε 45 λεπτά, Αθήνα – Πύργος σε 2 ώρες...