20.8 C
Nicosia
Τρίτη 25 Νοεμβρίου 2025 | 11:47

H Ελεγκτική «καρφώνει» την ΑΛΚ: Λάθη, παραλείψεις και κακοδιαχείριση στο Βασιλικό

Ο διαγωνισμός της Αρχής Λιμένων Κύπρου για την κατασκευή αγκυροβολίου και εγκατάσταση δύο υποθαλάσσιων αγωγών για τη μεταφορά υγραερίου (LPG) στη θαλάσσια λιμενική περιοχή Ζυγίου (Βασιλικού), πέρασα από «40 κύματα» και έφερε καθυστερήσεις, μεγαλύτερο κόστος, παρατάσεις και περίσσιες αλλαγές.

Πέραν των άνω, η Ελεγκτική Υπηρεσία εξετάζοντας το έργο και δημιουργώντας ειδική έκθεση, καταγράφει πως, κατατέθηκαν μόνο δύο προσφορές, στοιχείο που αποδίδει κατά την ίδια στην αβεβαιότητα και στις διαρκείς αλλαγές των τεχνικών προδιαγραφών και έτσι αποθάρρυναν ευρύτερη συμμετοχή.

Διαβάστε την έκθεση ΕΔΩ

Βάζοντας όλα όμως σε μία σειρά, η Ελεγκτική Υπηρεσία υπενθυμίζει ότι, προκηρύχθηκε από την Αρχή Λιμένων Κύπρου (ΑΛΚ) στις 27.1.2023 διαγωνισμός για την κατασκευή αγκυροβολίου και εγκατάσταση δύο υποθαλάσσιων αγωγών για τη μεταφορά υγραερίου (LPG) στη θαλάσσια λιμενική περιοχή Ζυγίου (Βασιλικού), με εκτιμώμενη αξία €4,1εκ. πλέον ΦΠΑ.

Η χρονική διάρκεια εκτέλεσης της Σύμβασης καθορίστηκε σε πέντε μήνες από την ημερομηνία έναρξης του Έργου, με την περίοδο ευθύνης ελαττωμάτων1 να ανέρχεται σε 12 μήνες. Ως προθεσμία υποβολής των προσφορών είχε καθοριστεί η 3.3.2023. Την προκήρυξη του διαγωνισμού στις 27.1.2023 ακολούθησε η δημοσίευση έξι Εγκυκλίων / τροποποιητικών εγγράφων (addenda) και η προθεσμία υποβολής των προσφορών μετατέθηκε τελικά στις 5.5.2023.

Έντεκα ημέρες πριν την τελική προθεσμία υποβολής των προσφορών (5.5.2023), αυξήθηκε η εκτιμώμενη αξία του διαγωνισμού από €4,1εκ. πλέον ΦΠΑ σε €4,6εκ. πλέον ΦΠΑ, με αύξηση του ποσού της εγγύησης συμμετοχής από €50.000 σε €90.000. Σημειώνεται ότι είχαμε επισημάνει γραπτώς στην ΑΛΚ ότι το αρχικό ποσό της εγγύησης συμμετοχής ύψους €50.000 ήταν μικρότερο από το ελάχιστο όριο που καθορίζεται στα Πρότυπα Έγγραφα Διαγωνισμών της Αρμόδιας Αρχής Δημοσίων Συμβάσεων (ΑΑΔΣ) και το οποίο ανέρχεται στο 2% επί της εκτιμώμενης αξίας του Έργου.

Επίσης, τονίζει πως, σχεδόν ένα μήνα μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού, διπλασιάστηκε και η χρονική διάρκεια της Σύμβασης από πέντε σε δέκα μήνες, με παραδοχή της ίδιας της ΑΛΚ και των Συμβούλων Μελετητών (ΣΜ) ότι η υλοποίηση του αντικειμένου της Σύμβασης σε πέντε μήνες ήταν εξαρχής μη εφικτή. Συγκεκριμένα, η εισήγηση των ΣΜ αφορούσε σε διάρκεια Σύμβασης οκτώ μηνών, κάτι που ήταν γνωστό στην ΑΛΚ πριν την προκήρυξη του διαγωνισμού. Στο πιο κάτω διάγραμμα παρουσιάζονται τα χρονικά ορόσημα του διαγωνισμού, από την προκήρυξη μέχρι την υποβολή των προσφορών.

2 μόνο προσφορές

Στις 5.5.2023 υποβλήθηκαν δύο προσφορές, η μία από τον Οικονομικό Φορέα (ΟΦ) Α για ποσό ύψους €4.311.761,55 πλέον ΦΠΑ και η άλλη από τον ΟΦ Β για ποσό ύψους €5.278.000 πλέον ΦΠΑ. Ο διαγωνισμός κατακυρώθηκε στις 4.12.2023 στον ΟΦ Α. Ακολούθησε η υποβολή προσφυγής στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών (ΑΑΠ) από τον ΟΦ Β και η χορήγηση προσωρινών μέτρων, με διαδοχικές ανανεώσεις της ισχύος των προσφορών και των εγγυήσεων συμμετοχής από τους δύο προσφοροδότες. Τελικά, λόγω του ότι ο ΟΦ Α έθεσε όρους στην ανανέωση της προσφοράς του, η ΑΛΚ ζήτησε από την ΑΑΠ άρση των προσωρινών μέτρων για να προχωρήσει σε απόρριψη της προσφοράς του, αποφασίζοντας τελικά την κατακύρωση του διαγωνισμού στον ΟΦ Β, ο οποίος είχε υποβάλει την υψηλότερη προσφορά. Η Σύμβαση υπογράφηκε στις 27.6.2024, δηλαδή 17 μήνες μετά την προκήρυξη του διαγωνισμού (27.1.2023), για το ποσό των €5.278.000 πλέον ΦΠΑ, το οποίο είναι υψηλότερο κατά 14,74% της τελικής εκτιμώμενης αξίας και κατά 28,73% της αρχικής εκτιμώμενης αξίας του διαγωνισμού. Ως ημερομηνία έναρξης της εκτέλεσης του Έργου καθορίστηκε η 2.10.2024, με ημερομηνία ολοκλήρωσης την 2.8.2025. Στο πιο κάτω διάγραμμα παρουσιάζονται τα χρονικά ορόσημα, από την ανάθεση σε ΣΜ της ετοιμασίας των εγγράφων του διαγωνισμού μέχρι την υπογραφή της κατασκευαστικής σύμβασης με τον ΟΦ Β.

1,5 χρόνο μετά

Η ετοιμασία των εγγράφων του διαγωνισμού είχε ανατεθεί στους ιδιώτες ΣΜ Α στις 28.7.2021 και ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 27.1.2023, δηλαδή 1,5 χρόνο μετά. Το γεγονός ότι την προκήρυξη του διαγωνισμού ακολούθησε σημαντικός αριθμός ουσιωδών τροποποιήσεων, προκαλεί εύλογα ερωτήματα για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών και την επιμέλεια που επιδείχθηκε κατά την ετοιμασία των εγγράφων. Ερωτήματα προκύπτουν επίσης και για το γεγονός ότι η Σύμβαση για τη μελέτη του Έργου ανατέθηκε σε ΣΜ, τρεις μήνες πριν τη λήψη της σχετικής Απόφασης του ΥΣ για υλοποίηση του Έργου.

Όπως τονίζει η Ελεγκτική στην ειδική της έκθεση, εκ του αποτελέσματος, με την υποβολή μόνο δύο προσφορών, είναι προφανές ότι σε ένα διαγωνισμό τέτοιας σημαντικότητας για την Κυπριακή Δημοκρατία, δεν διασφαλίστηκε ικανοποιητική ευρύτητα συμμετοχής και δεν κατέστη δυνατή η ανάπτυξη του ανάλογου ανταγωνισμού που εύλογα αναμενόταν. Ενδεχομένως, σοβαρό λόγο για το μειωμένο ενδιαφέρον να αποτέλεσε και το γεγονός ότι, αφότου προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός στις 27.1.2023, εκδίδονταν συνεχώς τροποποιητικές Εγκύκλιοι (έξι στο σύνολο) και χορηγούνταν διαδοχικές παρατάσεις (τρεις στο σύνολο) στην προθεσμία υποβολής των προσφορών, ενέργειες που καταδεικνύουν ελλείψεις στην προετοιμασία του διαγωνισμού. Συγκεκριμένα, παραχωρήθηκε συνολική παράταση χρόνου δύο μηνών (63 ημέρες) για την υποβολή των προσφορών, από τις 3.3.2023 στις 5.5.2023, σε διαγωνισμό στον οποίο η αρχική περίοδος υποβολής προσφορών είχε διάρκεια 35 ημέρες.

Σχολιάζει ότι, η παράταση που δόθηκε ήταν σχεδόν διπλάσια της αρχικής περιόδου υποβολής των προσφορών, γεγονός που κατέστη αναγκαίο λόγω αναθεώρησης του αρχικού ανέφικτου χρονοδιαγράμματος για την εκτέλεση της Σύμβασης, ζήτημα που αναδείχθηκε κατόπιν υποβολής σχετικών σχολίων/εισηγήσεων από ενδιαφερόμενους ΟΦ, καθώς και λόγω των αλλαγών/τροποποιήσεων που έγιναν σε τεχνικές προδιαγραφές, σχέδια και δελτία ποσοτήτων. Ακόμα και η εκτιμώμενη αξία του διαγωνισμού, την οποία με την τελευταία Εγκύκλιο αποφάσισε να αυξήσει σημαντικά η ΑΛΚ, δεν ανταποκρινόταν στις πραγματικές τιμές της αγοράς, όπως διαφάνηκε από τις υποβληθείσες οικονομικές προσφορές.

Όπως υποδεικνύει, οι ΣΜ B, στους οποίους η ΑΛΚ αποφάσισε όπως αναθέσει την αξιολόγηση των προσφορών λόγω ιδιάζουσας σχέσης των ΣΜ Α με έναν εκ των προσφοροδοτών, κατέγραψαν στην Έκθεσή τους ότι ο ΟΦ Α δεν παρουσίαζε την απαιτούμενη εμπειρία στο συγκεκριμένο αντικείμενο του Έργου του διαγωνισμού και εξέφρασαν τις επιφυλάξεις τους κατά πόσο θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του, πτυχή η οποία θα έπρεπε να κριθεί αποκλειστικά στη βάση των προϋποθέσεων συμμετοχής που είχαν καθοριστεί στα έγγραφα του διαγωνισμού σε σχέση με τις τεχνικές και επαγγελματικές ικανότητες των προσφοροδοτών. Ωστόσο, οι ΣΜ Β κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι με βάση τη δηλωθείσα εμπειρία του ΟΦ Α, δεν μπορούσαν να τον αποκλείσουν, θέση που ήταν αντιφατική σε σχέση με την πιο πάνω θέση τους ότι ο ΟΦ Α δεν κατείχε την απαιτούμενη εμπειρία στο αντικείμενο του Έργου του διαγωνισμού.

Προγενέστερη ημερομηνία

Κατά τον έλεγχο από την Επιτροπή Αξιολόγησης (ΕΑ), διαπιστώθηκε ότι η εγγυητική επιστολή συμμετοχής που υποβλήθηκε από τον ΟΦ Β είχε προγενέστερη ημερομηνία λήξης από αυτήν που καθοριζόταν στον σχετικό όρο του διαγωνισμού, αφού έληγε στις 30.11.2023, αντί στις 5.12.2023. Ωστόσο, η ΕΑ δεν απέρριψε την προσφορά σε αυτό το στάδιο της αξιολόγησης, ως όφειλε να πράξει, κατά παράβαση των παγίως εφαρμοζόμενων αρχών της νομολογίας, όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί από σχετικές δικαστικές αποφάσεις. Εκ του αποτελέσματος, διαπιστώθηκε ότι η εν λόγω εγγυητική (και κατ’ επέκταση και η προσφορά του ΟΦ Β), κρίθηκε ως αποδεκτή και από το Διοικητικό Συμβούλιο (ΔΣ) της ΑΛΚ, που λειτουργεί ως οιονεί Συμβούλιο Προσφορών, αποφασίζοντας ως αρμόδιο όργανο την κατακύρωση του υπό αναφορά διαγωνισμού.

Τόσο οι ΣΜ Β, όσο και η ΕΑ, λανθασμένα θεώρησαν ότι ο ΟΦ Β είχε ήδη συμπληρώσει το Έργο της προβλήτας (jetty) για την έλευση του φυσικού αερίου στο Βασιλικό σε ποσοστό υλοποίησης τουλάχιστον 80%, και ότι αυτό θα μπορούσε να ληφθεί υπόψη ως ένα από τα τέσσερα Έργα που θα του έδιναν το δικαίωμα συμμετοχής στη διαγωνιστική διαδικασία. Μάλιστα, όχι μόνο θεωρήθηκε ως ένα από τα τέσσερα αυτά Έργα, αλλά αποτέλεσε και σημείο αναφοράς στην Έκθεση των ΣΜ Β για το ότι ο ΟΦ Β είχε εκτελέσει μεγάλα έργα με πολύ μεγαλύτερο προϋπολογισμό από το Έργο του υπό εξέταση διαγωνισμού. Σημειώνεται ότι η Σύμβαση, της οποίας αποτελούσε μέρος το συγκεκριμένο Έργο, είχε τερματιστεί με την προβλήτα να παραμένει ανολοκλήρωτη σε ποσοστό περίπου 50%.

Τόσο οι ΣΜ Β, όσο και η ΕΑ δεν είχαν καταγράψει στις Εκθέσεις τους τα τέσσερα Έργα τα οποία έλαβαν τελικά υπόψη τους στην αξιολόγηση κάθε προσφοράς για να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι οι δύο ΟΦ πληρούσαν τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Στη βάση των Έργων που διαφαίνεται να έτυχαν αξιολόγησης από τους ΣΜ Β και την ΕΑ, κανένας από τους δύο προσφοροδότες δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις συμμετοχής. Ως εκ τούτου, και οι δύο προσφορές θα έπρεπε να απορριφθούν και ο διαγωνισμός να ακυρωθεί και να επαναπροκηρυχθεί, ενέργεια που δεν έγινε.

7 μήνες μετά

Η αρχική κατακύρωση του διαγωνισμού στον ΟΦ Α έγινε στις 4.12.2023, δηλαδή επτά μήνες μετά την προθεσμία υποβολής των προσφορών (5.5.2023), χρόνος ο οποίος κρίνεται αδικαιολόγητα μεγάλος, ιδιαιτέρως λαμβάνοντας υπόψη ότι η αρχική χρονική διάρκεια της Σύμβασης ήταν μόλις πέντε μήνες. Δηλαδή, εκ του αποτελέσματος, προκύπτει ότι για να τύχουν αξιολόγησης οι δύο προσφορές οι οποίες υποβλήθηκαν στο πλαίσιο του διαγωνισμού, χρειάστηκε 40% περισσότερος χρόνος από τον χρόνο που κρίθηκε αρχικά από την ΑΛΚ ότι θα χρειαζόταν για την υλοποίηση και παράδοση του αντικειμένου του διαγωνισμού αυτού.

Με οδηγίες της ΑΛΚ, η ημερομηνία έναρξης της εκτέλεσης των εργασιών καθορίστηκε περίπου τρεις μήνες μετά την υπογραφή της Σύμβασης, γεγονός που προκαλεί εύλογο προβληματισμό στην Υπηρεσία μας. Η καθυστέρηση αυτή έρχεται σε αντίφαση με τον σχεδιασμό της ΑΛΚ για την ταχύτερη δυνατή υλοποίηση του Έργου, όπως αυτός αποτυπώθηκε στις αποφάσεις της, τόσο σε σχέση με τον αρχικό καθορισμό της διάρκειας της Σύμβασης σε πέντε μήνες αντί σε δέκα, όσο και στη συμπερίληψη πρόνοιας για την παροχή πρόσθετης αμοιβής (bonus) στον Εργολάβο, με στόχο την επίσπευση της εκτέλεσης και την όσο το δυνατόν ενωρίτερη συμπλήρωση του Έργου.

Οι κατασκευαστικές εργασίες, επτά μήνες μετά την έναρξη του Έργου, βρίσκονταν σε μη ουσιαστικό στάδιο υλοποίησης, κάτι που επιβεβαιώθηκε και οπτικά κατά τον επιτόπιο έλεγχο της Υπηρεσίας μας σε άλλα Έργα που εκτελούνται στην περιοχή Βασιλικού στις 30.5.2025, ενώ το γεγονός αυτό αποτυπώνεται και στη χρηματική ροή του Έργου που παρουσιάζεται πιο κάτω, αφού διαπιστώνεται σημαντική απόκλιση μεταξύ της πραγματικής και της προβλεπόμενης ροής. Συγκεκριμένα, σε περίοδο εργασιών επτά μηνών από τους συνολικά δέκα μήνες της Σύμβασης, είχαν εκτελεστεί εργασίες που αντιστοιχούσαν σε ποσοστό μόλις 43% επί του καθαρού ποσού της Σύμβασης (€4.915.620), τη στιγμή που, σύμφωνα με την προβλεπόμενη χρηματική ροή, το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να ανέρχεται στο 62%. Δέκα μήνες μετά την έναρξη των εργασιών, και ενώ το Έργο θα έπρεπε να είναι ολοκληρωμένο, οι πληρωμές για τις εκτελεσθείσες εργασίες ανέρχονταν περίπου στο 50% του καθαρού ποσού της Σύμβασης.

Αλλαγές μέχρι και «σήμερα»

Μέχρι την έκδοση της παρούσας Ειδικής Έκθεσης, καμία απαίτηση του Εργολάβου για παράταση χρόνου ή/και οικονομική αποζημίωση, δεν είχε υποβληθεί από την ΑΛΚ για εξέταση στην Κεντρική Επιτροπή Αλλαγών και Απαιτήσεων (ΚΕΑΑ). Τουναντίον, αφότου παρήλθε η συμβατική ημερομηνία ολοκλήρωσης των εργασιών (2.8.2025), η ΑΛΚ υπέβαλε αίτημα στην ΚΕΑΑ για αλλαγή στην όδευση των αγωγών, με σημαντικές οικονομικές και χρονικές επιπτώσεις στο Έργο. Η σχετική οδηγία προς τον Εργολάβο δόθηκε χωρίς να εξασφαλιστεί η εκ των προτέρων έγκριση της ΚΕΑΑ.

Τι συστήνει η Ελεγκτική

Σύμφωνα με τις συστάσεις της Ελεγκτικής, υποδεικνύεται η διοίκηση της ΑΛΚ να προχωρήσει σε συστηματική εκπαίδευση του προσωπικού της το οποίο ασχολείται με την προκήρυξη και τη διαχείριση δημόσιων συμβάσεων για σκοπούς κατάρτισής του σε θέματα πιστής τήρησης των προνοιών της περί δημοσίων συμβάσεων νομοθεσίας, της σχετικής νομολογίας, των Πρότυπων Εγγράφων Διαγωνισμών και των Εγκυκλίων της ΑΑΔΣ.

Οι αρμόδιοι λειτουργοί της ΑΛΚ, οι οποίοι συμμετέχουν στις ΕΑ των προσφορών, θα πρέπει να γνωρίζουν ότι υποβληθείσες προσφορές που παραβιάζουν ουσιώδεις όρους του διαγωνισμού, όπως π.χ. τους όρους που διέπουν την εγγύηση συμμετοχής, απορρίπτονται στο στάδιο ελέγχου των προϋποθέσεων συμμετοχής, χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση. Επαρκείς γνώσεις επί του αντικειμένου των προσφορών θα πρέπει να κατέχουν τόσο ο Πρόεδρος, όσο και τα Μέλη του ΔΣ της ΑΛΚ, το οποίο λειτουργεί ως οιονεί Συμβούλιο Προσφορών, αφού ως τέτοιο έχει τον τελικό λόγο στην κατακύρωση των διαγωνισμών.

Οι αρμόδιοι λειτουργοί της ΑΛΚ, οι οποίοι συμμετέχουν στις ΕΑ των προσφορών, να καταγράφουν στις Εκθέσεις Αξιολόγησης που ετοιμάζουν, όλα τα δεδομένα τα οποία έχουν λάβει υπόψη στην αξιολόγησή τους με πλήρη τεκμηρίωση, προκειμένου να προκύπτει με σαφήνεια η συμμόρφωση των προσφοροδοτών με τους όρους του διαγωνισμού, αν δηλαδή πληρούν ή όχι τις προϋποθέσεις συμμετοχής που αφορούν τόσο στην οικονομική και χρηματοοικονομική τους επάρκεια, όσο και στις τεχνικές και επαγγελματικές τους ικανότητες.

Το ΔΣ της ΑΛΚ να μελετά ενδελεχώς τις Εκθέσεις Αξιολόγησης και όταν διαπιστώνει ότι αυτές παρουσιάζουν ασάφειες, παραλείψεις ή/και ελλείψεις και ότι η εισήγηση για κατακύρωση ενός διαγωνισμού δεν είναι επαρκώς ή/και κατάλληλα τεκμηριωμένη, να ζητά από τις ΕΑ όπως προβούν σε σχετικές διευκρινίσεις/διασαφηνίσεις.

Η ΑΛΚ να θέτει εξαρχής λογικά χρονοδιαγράμματα για την ετοιμασία εγγράφων διαγωνισμών, την προκήρυξη διαγωνισμών και την περίοδο υποβολής προσφορών. Να προκηρύσσει έγκαιρα τους διαγωνισμούς και να αποφεύγει αδικαιολόγητες τροποποιήσεις κατά την περίοδο υποβολής των προσφορών οι οποίες επιφέρουν σημαντικές χρονικές αποκλίσεις στην προθεσμία υποβολής των προσφορών και κυρίως στη διάρκεια εκτέλεσης των Συμβάσεων. Επίσης, η ΑΛΚ να διασφαλίζει ότι η διάρκεια εκτέλεσης των Συμβάσεων ανταποκρίνεται στις συνθήκες της αγοράς, έτσι ώστε να διασφαλίζεται η όσο το δυνατό μεγαλύτερη ευρύτητα συμμετοχής.

Η συμπερίληψη πρόνοιας για καταβολή πρόσθετης αμοιβής (bonus) στον Ανάδοχο στην περίπτωση ενωρίτερης συμπλήρωσης ενός Έργου να χρησιμοποιείται σε περιπτώσεις που αποτελούν εξαίρεση και μόνο, και νοουμένου ότι η χρήση της πρόνοιας αυτής τεκμηριώνεται πλήρως και δεόντως. Σε περίπτωση χρήσης της πρόνοιας αυτής, το ποσό της πρόσθετης αμοιβής να μην υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για αδικαιολόγητες καθυστερήσεις, καθότι το όφελος που θα αποκομίσει το Κράτος από την συμπλήρωση ενός Έργου νωρίτερα από την καθορισμένη χρονική του διάρκεια, δεν γίνεται να είναι μεγαλύτερο από την ενδεχόμενη ζημιά την οποία θα υποστεί σε περίπτωση καθυστέρησης στη συμπλήρωσή του. Ταυτόχρονα, η μη καταβολή αποζημιώσεων από τον Ανάδοχο λόγω καθυστερήσεων θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να αποτελεί ισχυρότερο κίνητρο γι’ αυτόν, δηλαδή το να επιδιώξει να ολοκληρώσει το Έργο εντός του συμβατικού χρόνου, παρά το όποιο όφελος θα αποκομίσει από την ενωρίτερη συμπλήρωση του Έργου. Το ποσό / μέγιστο όριο που το σύνολο της πρόσθετης αμοιβής δύναται να ανέλθει, να λαμβάνεται υπόψη στον υπολογισμό της εκτιμώμενης αξία του διαγωνισμού.

Η ΑΛΚ να υιοθετήσει πρακτικές όπως η προηγούμενη διαβούλευση με την αγορά [σύμφωνα με το άρθρο 52(1) του Ν.140(Ι)/2016] και συγκεκριμένα με ΟΦ οι οποίοι φαίνεται να πληρούν τις βασικές προϋποθέσεις για να αναλάβουν και να υλοποιήσουν με επιτυχία το αντικείμενο μιας Σύμβασης, προκειμένου να διασφαλίζεται, κατά το δυνατό, ικανοποιητική ευρύτητα συμμετοχής, ανάπτυξη συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού, καθώς και η ικανότητα των επιτυχόντων προσφοροδοτών να υλοποιήσουν με επιτυχία τη Σύμβαση που θα αναλάβουν.

Η ΑΛΚ να ανταποκρίνεται έγκαιρα, χωρίς καθυστέρηση, και πάντοτε γραπτώς στα οποιαδήποτε αιτήματα των προσφοροδοτών, παρέχοντάς τους επαρκή, έγκαιρη και σαφή πληροφόρηση, προκειμένου να μην επιδέχονται αμφισβήτησης ή παρερμηνείας οποιεσδήποτε αποφάσεις ή ενέργειές της.

H ΑΛΚ να καθορίζει τις σχετικές πρόνοιες στα έγγραφα των διαγωνισμών που προκηρύσσει, οι οποίες να είναι σύμφωνες με τις αντίστοιχες πρόνοιες των Πρότυπων Εγγράφων Διαγωνισμών και των Εγκυκλίων της ΑΑΔΣ.

Η ΑΛΚ, όταν διαπιστώνει ότι η πρόοδος ενός Έργου αποκλίνει από τον αρχικό χρονοπρογραμματισμό, να προβαίνει σε άμεση αξιολόγηση των αιτίων καθυστέρησης και να λαμβάνει διορθωτικά μέτρα με τις κατάλληλες υποδείξεις προς τον εκάστοτε Εργολάβο, προκειμένου να διασφαλίζεται η επαναφορά του Έργου εντός της προκαθορισμένης τροχιάς υλοποίησης.

Η ΑΛΚ να διαβιβάζει εγκαίρως και δεόντως τεκμηριωμένα και στοιχειοθετημένα τα αιτήματα για αλλαγές/απαιτήσεις στα αρμόδια όργανα χειρισμού αλλαγών και απαιτήσεων (ΤΕΑΑ και ΚΕΑΑ), προκειμένου να διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη εξέταση, αξιολόγηση και λήψη αποφάσεων εντός των προβλεπόμενων χρονοδιαγραμμάτων.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήBUSINESSH Ελεγκτική «καρφώνει» την ΑΛΚ: Λάθη, παραλείψεις και κακοδιαχείριση στο Βασιλικό