29.8 C
Nicosia
Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025 | 18:27

Ευρωζώνη: Βήματα πίσω από τους καταναλωτές – Τι είδε η ΕΚΤ

Τις καταναλωτικές τους συνήθειες φαίνεται πως έχουν αλλάξει οι καταναλωτές στην Ευρωζώνη εν αναμονή των αμερικανικών δασμών, απομακρυνόμενοι από τα αμερικανικά προϊόντα και μειώνοντας τις διακριτικές δαπάνες, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα.

Οι καταναλωτές της ευρωζώνης, οι οποίοι βασίζονται στις άφθονες αποταμιεύσεις που έχουν συσσωρεύσει τα χρόνια που ακολούθησαν την πανδημία, ήταν επιφυλακτικοί στις αγορές τους όλο το χρόνο, καθώς η αβεβαιότητα σχετικά με τους δασμούς κράτησε βασικά τμήματα της οικονομίας του μπλοκ σε αβεβαιότητα.

Η αλλαγή των καταναλωτών στη Ευρωζώνη

«Απαντώντας στις ανησυχίες που σχετίζονται με τους δασμούς, οι καταναλωτές αλλάζουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες με αξιοσημείωτους τρόπους», ανέφερε η ΕΚΤ σε άρθρο του Οικονομικού Δελτίου.

Η ΕΚΤ διαπίστωσε ότι περίπου το 26% των ερωτηθέντων στην έρευνά της ανέφεραν ότι εγκατέλειψαν τα αμερικανικά προϊόντα. Περίπου το 16% δήλωσαν ότι έχουν μειώσει τις συνολικές τους δαπάνες.

«Τα νοικοκυριά με υψηλό εισόδημα είναι πιο πιθανό να εγκαταλείψουν τα αμερικανικά προϊόντα, ενώ τα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα είναι πιο πιθανό να μειώσουν τις συνολικές τους δαπάνες», σημείωσε η ΕΚΤ, προσθέτοντας ότι ο οικονομικός αλφαβητισμός επηρέασε επίσης αυτές τις αποφάσεις.

Σχεδόν όλες οι περικοπές δαπανών επηρέασαν τα διακριτικά στοιχεία, ενώ οι δαπάνες για είδη πρώτης ανάγκης παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό ανεπηρέαστες, πρόσθεσε η ΕΚΤ.

Πρόσθεσε, δε, ότι ορισμένοι καταναλωτές έχουν επίσης προσαρμόσει προς τα πάνω τις προσδοκίες τους για τον πληθωρισμό, μεταξύ άλλων και μακροπρόθεσμα, γεγονός που υποδηλώνει ότι η αντιληπτή επίδραση των δασμών στον πληθωρισμό μπορεί να μην είναι εντελώς παροδική.

Και το άλμα των ΗΠΑ

Την ίδια στιγμή ο εμπορικός πόλεμος του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ συμβάλλει στην ώθηση των εξαγορών ένδυσης και υπόδησης στις ΗΠΑ σε ιστορικά υψηλά φέτος.

Όπως επισημαίνει το Reuters, ορισμένες εταιρείες συγχωνεύονται για να βοηθήσουν στην αντιστάθμιση του κόστους των δασμών, ενώ άλλες ιδιωτικοποιούνται για να… αντέξουν τα επόμενα 3,5 χρόνια της προεδρίας του εκτός της δημόσιας αγοράς, λένε οι dealmakers.

Ενδεικτικό είναι πως οι αμερικανικές εταιρείες ένδυσης και υπόδησης είδαν φέτος τις εξαγορές να εκτοξεύονται στα 21 δισ. δολάρια, σπάζοντας κάθε ρεκόρ που καταγράφεται από τη δεκαετία του ’70.

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΕΥΡΩΠΗΕυρωζώνη: Βήματα πίσω από τους καταναλωτές – Τι είδε η ΕΚΤ