Η Bolt, ο μεγαλύτερος πάροχος μικρο-κινητικότητας στην Ευρώπη, παρουσιάζει τρεις καινοτόμες λειτουργίες ασφάλειας στην Κύπρο, ενισχύοντας τη δέσμευσή της για ασφαλέστερη και εξυπνότερη αστική κινητικότητα. Το λανσάρισμα περιλαμβάνει το Σύστημα Πρόληψης Διπλής Επιβίβασης (Tandem Riding Prevention System), το ParkAssist+ και τον Δείκτη Ανέμελου Οδηγού (Reckless Rider Score), εργαλεία που στοχεύουν στη βελτίωση της συμπεριφοράς των χρηστών, την ενίσχυση της ασφάλειας στις πόλεις και την υποστήριξη των δημοτικών αρχών στη ρύθμιση της κοινόχρηστης χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών.
Σύστημα Πρόληψης Διπλής Επιβίβασης (Tandem Riding Prevention System)
Η πρωτοποριακή αυτή τεχνολογία της Bolt, πρώτη στο είδος της στον κλάδο, αξιοποιεί το ενσωματωμένο επιταχυνσιόμετρο του πατινιού για να ανιχνεύει το πρόσθετο βάρος δεύτερου επιβάτη, έναν από τους συχνότερους παράγοντες ατυχημάτων. Σε περίπτωση εντοπισμού διπλής επιβίβασης, ο χρήστης λαμβάνει ειδοποίηση μετά τη διαδρομή με ενημέρωση για τους κινδύνους αυτής της πρακτικής. «Ο στόχος μας δεν είναι μόνο η συμμόρφωση, αλλά η εκπαίδευση. Οι περισσότεροι που επιβαίνουν ανά δύο δεν κατανοούν τους κινδύνους. Θέλουμε να το αλλάξουμε αυτό», ανέφερε εκπρόσωπος της Bolt. Σε πόλεις όπως το Μόναχο και τη Λισαβόνα, η λειτουργία οδήγησε σε μείωση των περιστατικών έως και 30% μέσα σε πέντε μήνες.
ParkAssist+: Βελτιωμένη Στάθμευση μέσω AI
Η κακή στάθμευση πατινιών αποτελεί σοβαρό ζήτημα για πεζούς και αρχές. Η λειτουργία ParkAssist+ αξιοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και γεωεντοπισμού για να επιβεβαιώσει ότι το πατίνι είναι σταθμευμένο όρθιο και εντός καθορισμένων περιοχών. Ο χρήστης λαμβάνει δύο ειδοποιήσεις για διόρθωση πριν επιβληθεί πιθανό πρόστιμο. «Το ParkAssist+ στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας για όλους, όχι μόνο τους χρήστες μας, αλλά και τους πεζούς, τα καταστήματα και τους πολεοδόμους», σημείωσε εκπρόσωπος της Bolt. Στη Στοκχόλμη, η λειτουργία συνέβαλε στη μείωση της κακής στάθμευσης κατά 69% σε μόλις έξι εβδομάδες.
Δείκτης Ανέμελου Οδηγού (Reckless Rider Score)
Ο Δείκτης Ανέμελου Οδηγού αξιολογεί τη συμπεριφορά κάθε χρήστη βάσει διαφόρων δεδομένων, όπως απότομα φρεναρίσματα, ολίσθηση, παράνομη στάθμευση και ενεργοποίηση άλλων λειτουργιών ασφαλείας. Η αξιολόγηση γίνεται ανά πέντε διαδρομές. Οι χρήστες που κατατάσσονται στο 2% των πιο ανέμελων υπόκεινται σε τριών σταδίων αντιμετώπιση: ενημερωτικό υλικό, περιορισμό ταχύτητας, και τελικά αναστολή χρήσης. «Έχουμε διαπιστώσει ότι ακόμη και απλή ανατροφοδότηση οδηγεί σε πιο ασφαλή οδήγηση», πρόσθεσε εκπρόσωπος της Bolt. «Ο δείκτης δεν είναι τιμωρητικός, είναι εργαλείο που ενθαρρύνει καλύτερες συνήθειες.»
Ενίσχυση συνεργασίας με δήμους και ευαισθητοποίηση χρηστών
Η εισαγωγή των νέων λειτουργιών στην Κύπρο αποτελεί μέρος της στρατηγικής συνεργασίας της Bolt με ευρωπαϊκές πόλεις για την παροχή τεχνολογικών λύσεων ασφαλείας, εναρμονισμένων με τους τοπικούς κανονισμούς και με στόχο την ενδυνάμωση των χρηστών. «Παράλληλα με την ενεργοποίηση αυτών των καινοτόμων λειτουργιών, έχουμε λανσάρει καμπάνια ευαισθητοποίησης σε Λευκωσία και Γεροσκήπου, ώστε οι χρήστες να κατανοούν τους τοπικούς κανονισμούς και τη σωστή χρήση των οχημάτων μας. Επιπλέον, επειδή πολλοί χρήστες είναι τουρίστες, κάθε χρήστης βλέπει εντός εφαρμογής φωτογραφία που δείχνει πώς πρέπει να σταθμεύεται σωστά ένα πατίνι σε κάθε επιτρεπόμενο σημείο.»
Η Bolt καλεί τη Βουλή να εκσυγχρονίσει το ρυθμιστικό πλαίσιο
Η Bolt, η οποία δραστηριοποιείται στην Κύπρο από το 2023, τονίζει ότι η ισχύουσα εθνική νομοθεσία χρειάζεται βελτιώσεις για την ενίσχυση της εφαρμογής της και την αναβάθμιση των υποδομών μικρο-κινητικότητας. «Τα κοινόχρηστα πατίνια αποτελούν μέρος της λύσης: επενδύουμε συνεχώς σε χαρακτηριστικά ασφαλείας και η δραστηριότητά μας εποπτεύεται από τις αρχές. Μέσα σε 2, σχεδόν, χρόνια λειτουργίας, κανένα από τα οχήματά μας δεν έχει εμπλακεί σε σοβαρό ατύχημα. Η προσοχή πρέπει να στραφεί στις μη συμμορφούμενες συμπεριφορές ιδιωτών χρηστών, όπως αναφέρουν και οι τοπικές αρχές», ανέφερε εκπρόσωπος της Bolt.
Μεταξύ άλλων, η εταιρεία θεωρεί απαραίτητο να ενισχυθεί η διασύνδεση των υποδομών κοινόχρηστης κινητικότητας μέσω νέων ποδηλατόδρομων και της χρήσης πατινιών σε δρόμους με όριο ταχύτητας κάτω των 50 χλμ/ώρα, εναρμονισμένα με τα ισχύοντα για τα ποδήλατα. Επίσης, κρίνεται αναγκαίο ένα πιο ενιαίο πλαίσιο σε τοπικό επίπεδο, ειδικά ως προς τις υποχρεωτικές λύσεις στάθμευσης, τις περιοχές λειτουργίας και τις ασφαλιστικές πολιτικές, οι οποίες θα πρέπει να είναι υποχρεωτικές για κάθε τύπο οχήματος.