33.8 C
Nicosia
Δευτέρα 30 Ιουνίου 2025 | 19:54

Πώς οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω σε Shein και Temu

Για πέντε χρόνια σάρωσαν τις αγορές της Δύσης με φτηνά προϊόντα, viral διαφημίσεις και μια πρωτόγνωρη εμπορική στρατηγική.

Όμως μια αιφνίδια πολιτική απόφαση στις ΗΠΑ στάθηκε αρκετή για να ανατρέψει τα δεδομένα.

Οι κολοσσοί Shein και Temu βλέπουν πλέον τους Αμερικανούς να τους εγκαταλείπουν, ενώ το νέο τους στοίχημα στην Ευρώπη κινδυνεύει να χαθεί πριν καν κερδηθεί,  αναφέρουν οι Financial Times.

Η ανάπτυξη των Shein και Temu αντιστρέφεται

Οι εταιρείες Temu και Shein βλέπουν την εντυπωσιακή ανάπτυξή τους στις ΗΠΑ να αντιστρέφεται, μετά την επιβολή βαριών δασμών από τον Αμερικανό πρόεδρο Ντόναλντ Τραμπ σε κινεζικά προϊόντα και το κλείσιμο ενός φορολογικού παραθύρου που τους επέτρεπε να πωλούν πιο φθηνά από τους ανταγωνιστές τους.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας Sensor Tower, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες της εφαρμογής Temu στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 51% στους 40,2 εκατομμύρια από τον Μάρτιο ως τον Ιούνιο. Η Shein είχε μικρότερη μείωση, αλλά εξίσου ανησυχητική: οι χρήστες μειώθηκαν κατά 12%, στους 41,4 εκατομμύρια.

Για χρόνια, οι δύο εταιρείες είχαν αναστατώσει τον κλάδο της λιανικής πώλησης στη Δύση, αποφεύγοντας δασμούς μέσω αποστολών προϊόντων απευθείας από την Κίνα σε μεμονωμένους καταναλωτές. Ο συνδυασμός χαμηλών τιμών και μαζικής διαφήμισης στα κοινωνικά δίκτυα τους χάρισε τεράστιο κοινό σε ελάχιστο χρόνο, .

Η Shein προσπάθησε να εκμεταλλευτεί αυτή την επιτυχία με είσοδο στο χρηματιστήριο, χωρίς όμως να εξασφαλίσει το «πράσινο φως» από τις ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου.

Σύμφωνα με το Reuters, τώρα σχεδιάζει να καταθέσει φάκελο για IPO στο Χονγκ Κονγκ.

Στις 2 Μαΐου, ο Τραμπ ακύρωσε την απαλλαγή «de minimis» για δέματα αξίας κάτω των 800 δολαρίων που έφταναν από Κίνα και Χονγκ Κονγκ, χαρακτηρίζοντάς την «τεράστια απάτη εις βάρος της χώρας μας». Αντικατέστησε την εξαίρεση με δασμό 90%, που αργότερα μειώθηκε στο 30% στο πλαίσιο αποκλιμάκωσης της εμπορικής έντασης.

Μετά τις αλλαγές, η Temu άλλαξε μοντέλο: αντί να στέλνει απευθείας από την Κίνα, άρχισε να προωθεί προϊόντα από πωλητές με έδρα τις ΗΠΑ.

Παράλληλα, η πτώση στους χρήστες συνδέεται και με την μείωση των διαφημιστικών δαπανών: το τελευταίο τρίμηνο, η Temu μείωσε τις δαπάνες κατά 87% και η Shein κατά 69%, σε σχέση με πέρυσι. Πέρσι ήταν στους 10 και 11 κορυφαίους ψηφιακούς διαφημιζόμενους στις ΗΠΑ· τώρα έχουν βγει εκτός πρώτης εξηντάδας.

Με το βλέμμα στην Ευρώπη

Καθώς το κλίμα στις ΗΠΑ δυσκολεύει, οι δύο εταιρείες στρέφονται στην Ευρώπη. Ο αριθμός χρηστών της Temu τον Ιούνιο εκτοξεύτηκε κατά 76% στη Γαλλία, 71% στην Ισπανία και 64% στη Γερμανία. Η Shein είδε αύξηση 13-20% σε Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία και Γαλλία.

Όμως και στην Ευρώπη τα σύννεφα πυκνώνουν: η ΕΕ σχεδιάζει τέλος 2 ευρώ ανά μικρό δέμα εκτός ΕΕ, ενώ και το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει να καταργήσει τη δική του εξαίρεση από τους δασμούς.

Η Temu αρνήθηκε να σχολιάσει στοιχεία ή διαφημιστική στρατηγική, αλλά δήλωσε πως επικεντρώνεται στο να «στηρίζει εμπόρους σε διάφορες περιοχές», βοηθώντας τους να διευρύνουν την πελατεία τους και να αναπτυχθούν.

Πηγή: ΟΤ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!

ΑρχικήΟΙΚΟΝΟΜΙΑΚΟΣΜΟΣΠώς οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω σε Shein και Temu