Εκ νέου μείωση παρουσίασαν τον Μάιο οι πωλήσεις της Tesla στην Ευρώπη, καθώς ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και οι δεσμοί του Έλον Μασκ με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ μείωσαν τη ζήτηση παρά την αυξανόμενη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με στοιχεία της βιομηχανίας που δημοσιεύθηκαν την Τετάρτη.
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 25% στην Ευρώπη τον Μάιο, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρσι, σύμφωνα με την ACEA, την εμπορική ένωση Ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων.
Εν τω μεταξύ, η Tesla πούλησε τον Μάιο 40,2% λιγότερα αυτοκίνητα.
Η πτώση της ζήτησης για αυτοκίνητα Tesla έχει συνδεθεί με τον γερασμένο στόλο της, τον ανταγωνισμό από Ευρωπαίους και Κινέζους και την αποστροφή των καταναλωτών για το έργο του Μασκ στην Κυβέρνηση Trump.
Ο Μασκ αποχώρησε από τον ρόλο του ως υπεύθυνος για τη μείωση του κόστους της Κυβέρνησης των ΗΠΑ στα τέλη Μαΐου, ενώ είχε μια δημόσια διαμάχη με τον Τραμπ νωρίτερα αυτόν τον μήνα σχετικά με το νομοσχέδιο δαπανών του Προέδρου των ΗΠΑ.
Κατά τη διάρκεια των πρώτων πέντε μηνών του 2025, οι πωλήσεις της Tesla μειώθηκαν κατά 45,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο πέρσι.
Το μερίδιο αγοράς της αμερικανικής εταιρείας στη συνολική αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει μειωθεί στο 1,1% από 2% πέρσι.
Η μείωση των πωλήσεων της Tesla έρχεται καθώς οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη ανέκαμψαν κατά 26,1% τους πρώτους πέντε μήνες του έτους.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 15,4% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν τον Μάιο, από 12,1% τον αντίστοιχο περσινό μήνα.
Το μερίδιο αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων «είναι ακόμα μακριά από το σημείο που χρειάζεται και αναμενόταν», δήλωσε η επικεφαλής της ACEA, Sigrid de Vries.
Η ΕΕ στοχεύει να τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2035, αλλά οι υψηλές τιμές και η έλλειψη υποδομών φόρτισης έχουν προκαλέσει αναστάτωση στους καταναλωτές.