12.8 C
Nicosia
Σάββατο 10 Μαΐου 2025 | 8:15

Apple: Οι δασμοί θα κοστίσουν $900 εκ.

Κέρδη πρώτου τριμήνου πέραν των προσδοκιών, ανακοίνωσε την Πέμπτη η Apple, προειδοποιώντας ταυτόχρονα ότι οι αμερικανικοί δασμοί θα μπορούσαν να προκαλέσουν κόστος στην εταιρεία και να διαταράξουν την αλυσίδα εφοδιασμού της.

Η Apple αναμένει ότι οι αμερικανικοί δασμοί θα της κοστίσουν 900 εκατομμύρια δολάρια στο τρέχον τρίμηνο, παρόλο που ο αντίκτυπός τους ήταν «περιορισμένος» στις αρχές του τρέχοντος έτους, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Τιμ Κουκ.

Ο κ. Κουκ δήλωσε ότι αναμένει πως «η πλειονότητα των iPhone που πωλούνται στις ΗΠΑ θα έχουν ως χώρα προέλευσης την Ινδία», προσθέτοντας ότι τα προϊόντα της Apple εξαιρούνται προς το παρόν από τους πιο αυστηρούς αμοιβαίους δασμούς του Τραμπ.

«Δεν είμαστε σε θέση να εκτιμήσουμε με ακρίβεια τον αντίκτυπο των δασμών, καθώς δεν είμαστε βέβαιοι για πιθανές μελλοντικές ενέργειες πριν από το τέλος του τριμήνου», πρόσθεσε ο κ. Κουκ.

«Υποθέτοντας ότι οι ισχύοντες παγκόσμιοι δασμολογικοί συντελεστές, πολιτικές και εφαρμογές δεν θα αλλάξουν για το υπόλοιπο του τριμήνου και ότι δεν θα προστεθούν νέοι δασμοί, εκτιμούμε ότι ο αντίκτυπος θα προσθέσει 900 εκατομμύρια δολάρια στο κόστος μας», υπογράμμισε.

Τα έσοδα της Apple ύψους 95,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά το πρώτο τρίμηνο προήλθαν από τις πωλήσεις iPhone, με την εταιρεία να αναφέρει κέρδη 24,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το τρίμηνο.

«Η Apple είδε ισχυρή ανάπτυξη στην Αμερική και την Ιαπωνία», ανέφερε ο αναλυτής μετοχών της εταιρείας CFRA Research Angelo Zino, σημειώνοντας ότι μέρος του αποτελέσματος θα μπορούσε να είναι η αύξηση των παραγγελιών προτού επιβληθούν οι αμερικανικοί δασμοί.

«Τα έσοδα στην Κίνα μειώθηκαν κατά 3%, αλλά η ελπίδα είναι πως θα αυξηθούν, καθώς τέθηκαν σε εφαρμογή επιδοτήσεις που θα βοηθήσουν στην τόνωση της ζήτησης στην περιοχή» πρόσθεσε.

Το σχέδιο της Apple να μεταφέρει την παραγωγή στην Ινδία «εγείρει πιεστικά ερωτήματα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης της μεταφοράς, τους περιορισμούς στην ικανότητα παραγωγής και τις δυνητικά αναπόφευκτες αυξήσεις του κόστους που θα συρρικνώσουν τα περιθώρια κέρδους, θα μετακυλιστούν στους καταναλωτές ή θα έχουν ένα μείγμα συνεπειών», είπε ο αναλυτής της Emarketer Jacob Bourne.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Press Room

Μείνετε ενημερωμένοι με τo newsletter μας!