Ο Ισπανός Πρωθυπουργός, Πέδρο Σάντσεθ, στοχεύει να ανοίξει νέες ευκαιρίες στην αγορά κατά τη διάρκεια επίσκεψης στην Κίνα και το Βιετνάμ αυτή την εβδομάδα, μετά τους σαρωτικούς δασμούς του Προέδρου των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ.
Το ταξίδι πραγματοποιείται την ώρα που η Ευρωπαϊκή Ένωση επανεξετάζει τις παγκόσμιες εμπορικές της σχέσεις εν μέσω αναταραχής που προκλήθηκε από τους εισαγωγικούς δασμούς των ΗΠΑ, που οδήγησαν τις παγκόσμιες αγορές σε ανάκαμψη.
Ο Σάντσεθ πρόκειται να φτάσει στο Ανόι την Τετάρτη για συνομιλίες με τον ηγέτη του Βιετνάμ, Το Λαμ, την ίδια ημέρα που θα τεθούν σε ισχύ οι δασμοί 20% του Τραμπ στα προϊόντα της ΕΕ.
Την Πέμπτη, θα ταξιδέψει στην πόλη Χο Τσι Μινχ, την εμπορική πρωτεύουσα της ασιατικής παραγωγικής δύναμης, για να συναντηθεί με ηγέτες επιχειρήσεων.
Στη συνέχεια, ο Πρωθυπουργός μεταβαίνει στην Κίνα για την τρίτη επίσκεψή του σε λίγο περισσότερο από δύο χρόνια, όπου έχει προγραμματιστεί να συναντήσει τον Πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ και Κινέζους επενδυτές την Παρασκευή.
Η Κίνα και το Βιετνάμ πωλούν σήμερα πολύ περισσότερα στην Ισπανία από όσα αγοράζουν.
Ο Σάντσεθ δίχασε την υπόλοιπη ΕΕ στο τελευταίο του ταξίδι στην Κίνα τον Σεπτέμβριο του 2024, προτρέποντας τους ηγέτες να επανεξετάσουν τα σχέδια για επιβολή υψηλών δασμών στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ζητώντας «δίκαιο εμπόριο».
Ο Σάντσεθ, σύμφωνα με αναλυτές, προσπάθησε να παρουσιαστεί ως γέφυρα μεταξύ Βρυξελλών και Κίνας και να είναι μια από τις φωνές που ζητούν πραγματισμό/ρεαλισμό.
Ωστόσο, η συντηρητική αντιπολίτευση και τα μέσα ενημέρωσης της Ισπανίας κατηγόρησαν τον Πρωθυπουργό ότι ενεργούσε μόνος του και χωρίς συντονισμό με τις Βρυξέλλες.
Η Ισπανία αγοράζει περίπου 45 δισεκατομμύρια ευρώ αγαθών ετησίως από την Κίνα, τον τέταρτο μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της, αλλά της πουλά προιόντα που ανέρχονται σε μόλις 7,4 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο Σάντσεθ θα επιδιώξει επίσης να προσελκύσει περισσότερες επενδύσεις στην πράσινη τεχνολογία, αφού η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία Chery ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα ανοίξει το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Βαρκελώνη.
Μια άλλη μεγάλη κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία, η BYD, σκέφτεται μια νέα επένδυση στην Ευρώπη μετά το άνοιγμα εργοστασίου ηλεκτρικών οχημάτων στην Ουγγαρία, και η Ισπανία θα μπορούσε να είναι υποψήφια, δήλωσε η Arco.
Ο Ισπανός Υπουργός Οικονομίας, Κάρλος Κουέρπο ,δήλωσε τη Δευτέρα ότι η Μαδρίτη θέλει να καταλήξει σε συμφωνίες διαπραγμάτευσης με την Κίνα «για να ανοίξει τις αγορές , αλλά πάντα με έναν βαθμό προστασίας, σε ίσους όρους ανταγωνισμού».