Το Πεκίνο παρουσίασε στις 16 Μαρτίου ένα νέο σχέδιο για την αύξηση των καταναλωτικών δαπανών, με στόχο την αύξηση της κατανάλωσης, αλλά και την ενίσχυση της προσπάθειας ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας.
Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη καταναλωτική αγορά, αλλά και η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο της δεκαετίας.
Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι πωλήσεις λιανικής των καταναλωτικών αγαθών που αποτελούν βασική ένδειξη για την πορεία της κατανάλωσης στην κινεζική αγορά κατέγραψαν ετήσια αύξηση 4% στο πρώτο δίμηνο του 2025. Το ποσοστό αυτό είναι αυξημένο κατά 0,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο δίμηνο του 2024.
Παρά τα θετικά στατιστικά στοιχεία, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών παραμένει αδύναμη εξαιτίας πολλαπλών παραγόντων, ενώ από την άλλη μεριά, είναι επιτακτική ανάγκη η αύξηση της ζήτησης, αλλά και της κατανάλωσης προϊόντων, όπως εξήγησε στη διάρκεια μιας συνέντευξης Τύπου ο Λι Τσουνλίν, αναπληρωτής διευθυντής της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Κίνας (NDRC).