Αυξημένες είναι οι απόπειρες για ηλεκτρονικές απάτες σε εορταστικές περιόδους, που συνοδεύεται από αυξημένη εμπορική κίνηση, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και διαδικτυακά, προειδοποιεί ο Σύνδεσμος Τραπεζών.
Σε ανακοίνωση, ο Σύνδεσμος αναφέρει ότι οι πιο συνηθισμένες απάτες καταγράφονται μέσω γραπτών μηνυμάτων sms ή και μέσω των διαφόρων πλατφόρμων επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης, μέσω τηλεφωνικών κλήσεων και μέσω μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, email.
Αναφορικά με τις προφάσεις των απατεώνων, ο Σύνδεσμος Τραπεζών αναφέρει πως το «πιο συνηθισμένο κόλπο που χρησιμοποιείται από τους απατεώνες είναι η αναφορά σε τεχνικό πρόβλημα και μέσω αυτής της πρόφασης στοχεύουν σε εξασφάλιση των συνθηματικών για πρόσβαση σε λογαριασμούς πολιτών».
Σε σχέση με το ποια θα πρέπει να είναι η αντίδραση του κοινού, ο Σύνδεσμος Τραπεζών αναφέρει ότι το βασικό μέτρο προστασίας όλων των πολιτών είναι να είναι υποψιασμένοι, να μην απαντούν σε τέτοια μηνύματα ή κλήσεις και να μην ακολουθούν συνδέσμους δηλαδή links που πιθανώς να σταλούν μέσω sms ή email.
Τέλος, ο Σύνδεσμος Τραπεζών καλεί, ξανά το κοινό να είναι καλά ενημερωμένο, ψύχραιμο, προσεκτικό και υποψιασμένο σε σχέση με τη διαχείριση των λογαριασμών και συνεπώς των χρημάτων του.