H κατάθεση της τροπολογίας στη Βουλή, όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές, σχεδιαζόταν να γίνει αργά χθές το βράδυ ή το αργότερο σήμερα το πρωί.

Υπενθυμίζεται ότι η ελληνική πλευρά έχει αποφασίσει να πράξει σχετικά εδώ και μέρες, δεδομένου ότι η εν λόγω ρύθμιση άλλαξε κατόπιν σχετικού αιτήματος της κυπριακής πλευράς, αντικαθιστώντας προηγούμενη ρύθμιση με αναλογία 63% για τους Κύπριους καταναλωτές ως βασικούς ωφελουμένους και κατά 37% για τους Έλληνες καταναλωτές.

Σημειώνεται ότι η ρύθμιση αφορά στο απευκταίο σενάριο που το έργο μπλοκάρει για λόγους ανωτέρας βίας και χωρίς υπαιτιότητα του φορέα υλοποίησης (ΑΔΜΗΕ) και επομένως ο τελευταίος να μπορεί να ανακτήσει τις μέχρι τότε δαπάνες που έχει καταβάλει. Με την νέα πλέον ρύθμιση, μόλις λάβει και την σχετική έγκριση από την ελληνική βουλή, ο ΑΔΜΗΕ θα το κάνει ισόποσα, 50%-50%, μεταξύ των καταναλωτών των δύο χωρών.

Το κακό σενάριο

Η διάταξη θα προβλέπει ότι στο κακό σενάριο, που τα πράγματα θα πάρουν αρνητική τροπή και θα μπλοκάρει το έργο, ο ελληνικό κράτος θα επιδοτήσει την επιπλέον επιβάρυνση στο λογαριασμό του Ελληνα καταναλωτή. Η άλλη διάσταση της επιλογής της κυβέρνησης να έρθει το θέμα στη Βουλή είναι επειδή κρίνει πως η γεωπολιτική του σημασία απαιτεί τη θεσμοθέτησή του από το Κοινοβούλιο.

Κυβερνητικές πηγές αναφέρουν ότι η Αθήνα θέλει να στείλει ένα μήνυμα ότι δεν φοβάται τον κίνδυνο, γι’ αυτό και αναλαμβάνει ακόμη μεγαλύτερο κομμάτι του ρίσκου, αλλά και ότι διαθέτει πολύ ισχυρή θέση σε θέματα Διεθνούς Δικαίου.

Με την οριστικοποίηση της συγκεκριμένης εκκρεμότητας και σε συνέχεια των ρυθμιστικών αποφάσεων που λήφθησαν την Δευτέρα σε κοινή τηλεδιάσκεψη ΡΑΑΕΥ και ΡΑΕΚ, ο «φάκελος» του έργου τείνει να κλείσει και πλέον, όπως μεταφέρουν κυβερνητικές πηγές, διαμορφώνονται οι αναγκαίοι όροι για να προχωρήσει το έργο.

Υπό τα νέα δεδομένα, αρμόδιες πηγές διαμηνύουν ότι ο ΑΔΜΗΕ θα κατορθώσει να δώσει το «Final Notice to Proceed» στη Nexans εγκαίρως ώστε να μην ενεργοποιηθεί η ρήτρα που προβλέπει 1 εκατομμύριο ευρώ πρόσθετη επιβάρυνση του έργου για το διάστημα που μένει σε αναστολή (suspension) και δεν εκτελείται.

Πηγή: Ναυτεμπορική, Μιχάλης Μαστοράκης  [email protected]